Skip to main content
Hallo,



Ik heb sinds kort een nieuwe telefoon met een nieuwe simkaart erbij. Mijn vorige telefoon ben ik helaas kwijtgeraakt. Nu heb ik mijn nieuwe telefoon geinstalleerd en de nieuwe simkaart erin gedaan en staat er dat ik gewoon service heb alleen kan ik niet bellen en geen mobiele data gebruiken. Ik heb mijn telefoon al meerdere keren uit en aan gedaan en ik heb de simkaart er meerdere keren uit gehaald maar niks wil werken. Wat moet ik nu doen?.
Hoi arthurdeloe,



Wat vervelend is dat.



Heb je de toestelhulp al geprobeerd?



Ook de handleiding van je telefoon kan je misschien verder helpen.



Zie je bij netwerk wel KPN/Simyo staan?
Hallo Franswon,



De toestelhulp heb ik al geprobeerd, maar zonder succes.



Bij mijn netwerk staat inderdaad KPN NL.



Ik heb dus bereik maar ik kan niet bellen, gebeld worden en mobiele data gebruiken.
Hey Arthur,



even kijken of data wel lukt. Zorg ervoor dat internet in nederland aan staat in MijnSimyo instellingen en dan netwerkinstellingen. Zet dan data aan en kijk of hij het doet.



Als hij het doet gaat het bellen uiteindelijk ook wel lukken.



Groet Paul.
Was de vorige Simkaart geblokkeerd na aanleiding van het verlies van het vorige toestel / simkaart? Zo ja dan even controleren op je Mijn Simyo of deze blokkade nog actief is. Log in op je Mijn Simyo, dan naar instellingen en simkaart. Na deblokkeren voor de zekerheid even de telefoon herstarten.
Hoi arthurdeloe,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat je geen verbinding kunt maken met het netwerk. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.



Ik heb direct een reset uitgevoerd op de instellingen van de simkaart. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en het vervolgens weer aanzetten? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.



Het lijkt inderdaad een probleem te zijn van de simkaart. Ik verwacht echter dat het opgelost moet zijn. Laat je weten wat het resultaat is geweest?



Groetjes,

Ilias
Hallo Ilias,



Hij doet het weer! Heel erg bedankt voor de hulp.

Anderen ook bedankt voor het meedenken.



Groet,



Arthur
Hoi arthurdeloe,



Wat ben ik blij dat het is opgelost! Goed om te weten en enorm bedankt voor je terugkoppeling!



Heel graag gedaan!



Groetjes,

Ilias

Reageer