Skip to main content

Mijn moeder maakt gebruikt van een prepaid abonnement in een Profoon telefoon. Na het opladen van de telefoon krijgt ze na het intoetsen van de pincode (de juiste) de melding “alleen alarmoproep”. Batterij en simkaart al uit het toestel gehad zonder resultaat.

Helaas is er geen mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel plaatsen. Zijn er nog zaken die ik kan uitproberen?

Ik denk even hardop mee; ik meen dat een prepaid kaart eens in de 6 maanden dient te worden gebruikt d.m.v. een uitgaand telefoongesprek of smsje. Kan het zijn dat de prepaid simkaart al langer niet is gebruikt?


Hoi Ellen_B, 

Welkom op ons forum! :blush:

Wat gek dat de simkaart niet werkt in het toestel van je moeder.. Even voor de goede orde: lukt het wel om de simkaart te ontgrendelen met de PIN-code?

Om te kunnen kortsluiten wat nou de boosdoener is moeten we waarschijnlijk wel even een kruistest doen. Dat houdt dus in dat je de simkaart van je moeder even in een ander toestel plaatst en ook een andere simkaart plaatst in het toestel van je moeder. Is er in jullie omgeving niemand die hierbij kan helpen? Of een winkel in de buurt waar jullie even om hulp kunnen vragen? 

Ik heb overigens al even nagekeken of RicoK gelijk had, maar de simkaart is gewoon actief hoor! Dus dat lijkt niet de boosdoener te zijn..

Kun je me laten weten wat er uit die kruistest komt? :innocent:

Groetjes, 
Bas


Reageer