Skip to main content

.

Ik kan een persoon met een Youphone abbonnement niet bereiken. Ik krijg direkt diens voicemail. Ligt dat aan de Simyo-Youfone connectie?

Hallo @Coen20 Er bestaat geen Simyo-YouFone-connectie.

 


Ik bedoel: is er vaker sprake van slechte bereikbaarheid van Youphone gebruikers door Simyo- gebruikers/cliënten?


Geen idee of het vaker gebeurt, het kan zijn dat het Youfone nummer geporteerd is van een andere provider en dat in de systemen niet goed verwerkt is waardoor het KPN systeem het niet begrijpt en de voicemail er op gooit.

In ieder geval zal men even zowel bij Simyo als bij Youfone in de systemen moeten kijken of alles goed staat.


Ik zou eerst eens nagaan of die persoon wel te bereiken is door anderen.


Ik ken dit fenomeen van Vodafone en T-Mobile, nummers van T-Mobile die van Vodafone afkwamen waren voor T-Mobile* klanten niet te bereiken, die fout zat bij Vodafone waar het nummer nog naar toe ging, 1 vinkje zetten door vodafone en het was opgelost.

Andere providers, ook op het T*  netwerk opereren hadden er geen last van.

 

*Nu OdidO.


Hoi @Coen20,

Bedankt voor je bericht. Oei wat onhandig dat je iemand niet kunt bereiken. Je geeft aan dat je gelijk word doorverbonden met de voicemail. Het is zoals @wimj12 al heeft aangegeven goed om te checken of die persoon wel te bereiken is door anderen. Heb je dit al gedaan? 

Als dit echt alleen bij jouw gebeurt zal ik contact opnemen met onze netwerkspecialist, het kan zijn dat er wellicht iets op het netwerk niet helemaal goed gaat. Voordat ik dit doe zou ik graag willen weten of anderen deze persoon wel kunnen bereiken. Zou je dit kunnen laten weten door middel van een reactie? 


Groetjes,
Seren


Anderen kunnen deze persoon wel bereiken en zij heeft mijn nummer op haar telefoon niet geblokkeerd. Ze is wel een jaar geleden overgestapt van een andere provider naar Youfone. Na de tip op dit forum, die ik aan haar doorgaf, heeft ze contact met Youfone opgenomen. Ik wacht af of die het kunnen oplossen. Zo niet dan kom ik er nog op terug.


Hoi @Coen20,

Bedankt voor je reactie. Goed dat ze even contact opneemt met Youfone! We horen graag wat hieruit is gekomen. We kunnen dan eventueel nog contact opnemen met de Netwerk Specialist! 

Groetjes,
Amy


Reageer