Skip to main content
Kan som niet bellen omdat ik geen verbinding heb (geen netwerk).

Ook mijn internet valt telkens weg en als ik de telefoon dan opnieuw opstart lukt het wel tijdelijk weer.

Ik heb een Samsung S6.
Probeer eens het testje van je simkaart in een ander toestel (en andersom) zo kun je uitsluiten of het aan je simkaart of telefoon ligt.



Laat je de uitkomst weten?
Ik heb geen ander toestel waar dit kaartje inpast en gaat dus moeilijk.

Als Simyo misschien mijn aansluiting een harde reset geeft dat dit al voldoende is.
Hoi BBo,



Wat vervelend dat je verbinding problemen lijkt te hebben. Zoals je al aangeeft kan het nooit kwaad om je aansluiting eens opnieuw aan te melden bij het netwerk. Dit heb ik daarom ook meteen gedaan. Hiervoor dien je de telefoon uit te zetten en de simkaart voor 15 minuten uit je telefoon te halen.



Na het opstarten is het slim om je telefoon op automatisch netwerkselectie te zetten. Dit doe je in het netwerkinstellingen menu, onder 'Netwerk zoeken'. Hier selecteer je 'automatisch zoeken'. Je telefoon zal dan bij het verliezen van verbinding meteen opzoek gaan naar een ander beschikbaar netwerk.



Wil dit niet helpen, dan wil ik je vragen om de test van Raytje te proberen; even je simkaart in een andere telefoon te testen. Het is hierbij ook belangrijk dat je de telefoon op 2G en op 3G test.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je hulp Raytje 🙂 Goede tip!

Reageer