.

Beantwoord

Ik heb SMS van betaalde dienst ontvangen, hoe kan ik het blokkeren ?

  • 12 November 2014
  • 7 reacties
  • 732 Bekeken

Ik sta niet in enige vorm van gids vermeld. Toch ontving ik vandaag een SMS van een betaalde dienst.
Daarin werd mij gevraagd om "OK" te sms'sen of "STOP". Beide niet gedaan, maar hoe kan dit?
En hoe kan ik dit helemaal blokkeren?
icon

Beste antwoord door Ali 13 November 2014, 12:16

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Volgens mij pikken ze er willekeurige nummers uit en proberen je zo te verleiden tot het terug sms'sen met alle gevolgen van dien (ben een leek op dat gebied maar het lijkt me eng)
Denk ook dat dit niet te blokkeren is.
Tijdje geleden werd ik steeds door diverse slecht Engels sprekende figuren gebeld over Windows...
Gelijk de verbinding verbroken.
Na een tijdje niets meer gehoord, gelukkig.
@n8tur3.

Goed dat je dat al niet hebt gedaan met die sms.

Er zijn verschillende manieren te noemen waarop deze bedrijfjes te werk gaan.
Denk bijvoorbeeld aan IQ-test, spelletjes, reclames op tv met bijna niet te lezen belangrijke kleine lettertjes en cijfers.

Ga even naar onderstaand adres ter controle, dan vindt je daar alles over inzien, (de)blokkeren.
http://www.payinfo.nl/

Groet,
Friesian.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi n8tur3,

Welkom op het forum, ik heb je vraag verplaatst naar het forum sms & mms.

Vervelend dat je zo'n bericht ontvangen hebt. Zolang je zelf niet hebt geprobeerd om gebruik te maken van zo'n dienst kan je het sms-bericht negeren.

Bij een abonnement van Simyo is het namelijk niet mogelijk om gebruik te maken van betaalde sms-diensten. Er is al een blokkade hiervoor ingesteld.

Voor je gevoel zou je een kijkje kunnen nemen op de website die Friesian heeft aangedragen om je nummer af te melden voor dit soort diensten.

@koorelle en @Friesian, bedankt voor het meedenken.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Bedankt, nadat ik dit bericht hier had achter gelaten was ik al vrij snel bij payinfo.nl uitgekomen en heb daar een sms-filter laten activeren.
Reputatie 5
Badge +11
Dank je voor je terugkoppeling, n8tur3!
Reputatie 4
Badge +8
Handige link Friesian! Dank je.
Handige link Friesian! Dank je.

Anyplace Anywhere Anytime. http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/knipoog/animaatjes-knipoog-41735.gif
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Reageer