Skip to main content

.

Ik heb net een nieuw abonnement bij Simyo, maar heb of geen of slecht bereik in huis. Bij slecht bereik zie ik 1 tot 3 stipjes (van de 5), maar krijg toch vaak geen of een haperende verbinding. Heb aantal maal telefoon uitgezet, maar krijg geen verbetering.
Hoi Piepstra,



Wat vervelend dat je niet goed te bereiken bent zo :(

Het adres dat bij ons bekend is heb ik opgezocht op de coverage checker en daar is te zien dat de dekking met 2G en 3G (en 4G maar dat heb je niet) eigenlijk best goed is.



Om nu na te gaan waar het probleem ligt, zullen we zoveel mogelijk moeten uitsluiten. Daarom volgen er nu een aantal vragen.



Betreft het slechte bereik bellen, of internet? Indien dit in stellen is; ervaar je dit op 2G of op 3G?

Als je je simkaart in een andere telefoon doet, ervaar je deze problemen dan ook?



Wanneer je geantwoord hebt, kan ik verdergaan met het zoeken van de oorzaak en uiteindelijk een oplossing vinden.
Slechte bereik gaat om bellen. Telefoon staat ingesteld op 3G en aangezien ik maar één telefoon heb (iphone 6) kan ik niet testen op een ander toestel.
Hoi Piepstra,



Met een iPhone 6 waar je niet mee op 4G zit bel en internet je op 3G. Heb je met internet geen last van slechte bereik?
Helaas via 3G vaak geen of zeer langzaam internet. 😞
We zijn inmiddels weer een paar dagen verder en nog steeds is het probleem niet verholpen en blijf ik geen of slecht bereik hebben. Ik ben juist overgestapt naar simyo vanwege de goede dekking en klantenservice, maar begin nu wel spijt te krijgen.
Hoi Piepstra,



Sorry je topic is een beetje over het hoofd gezien 😞 Hierdoor had je nog geen reactie ontvangen.



Als je ook slechte internetverbinding hebt, dan raad ik je aan om je internetinstellingen na te gaan. Via toestelhulp kun je ze controleren.

Ik heb ook een reset uitgevoerd. Wil je je hiervoor je telefoon uit- en aanzetten? Je simkaart gaat zich dan weer aanmelden op het netwerk 🙂 Wil je daarbij in je telefoon het KPN netwerk handmatig selecteren?



Ken je ook andere mensen die gebruikmaken van het KPN netwerk en slecht bereik hebben op je postcode?
Internetverbinding loopt inmiddels soepel. Telefoneren blijft of niet mogelijk of met vertraging/blikkerig/wegvallend geluid, ook na meerdere malen aan/uit zetten en handmatige selectie. Helaas ken ik geen mensen in de buurt die gebruimaken van KPN.
Hoi Piepstra,



Wat vervelend dat je de slechte geluidsverbinding blijft behouden. :(



Ik heb het nagetrokken bij de specialisten van het netwerk. De hapering die jij omschrijft is gisteren door een andere gebruiker van het KPN netwerk ook gemeld.

De melding van de GSM verbinding is gekoppeld aan de zendmast die jij ook gebruikt. Ik heb deze melding daaraan toe laten voegen:)



Het onderzoek zal binnen ongeveer vijf werkdagen beginnen. Kun jij ons hier op de hoogte houden of de verbrinding daarna is verbeterd?
In dat geval mag ik wel hopen op een passende tegemoetkoming aangezien ik nu als nieuwe abonnee zeker een halve maand geen goed gebruik kan maken van mijn mobiel.
Hoi Piepstra,



Dat lijkt mij ook terecht, alleen moeten we eerst dit onderzoek afwachten. Daarna kunnen we kijken wat we kunnen doen om het leed te verzachten 😉.



Groetjes, Tiury
Hebben jullie inmiddels meer nieuws? Bereik is nog steeds buitengewoon beroerd binnenshuis. Ben regelmatig helemaal niet te bereiken op mijn mobiel, wat bijzonder teleurstellend is geweest voor mijn jarige zoon afgelopen week.
Hoi Piepstra,



Excuses voor de late reactie.



Ik contact opgenomen met de netwerkservice. De problemen die jij omschreef speelden tussen 2 en 5 juni. Op 16 juni had de mast even eruit gelegen maar dat was snel weer hersteld. Zij geven aan dat alles inmiddels weer goed werkt.



Heb jij dit de afgelopen dagen ook gemerkt met je aansluiting?
Nee, probleem is bij mij nog steeds niet verholpen aangezien ik dus nog vaak geen bereik heb of gestoord bereik.
Hoi Piepstra,



Bedankt voor je reactie.



Jammer dat het nog niet verholpen is. Ben je in staat geweest om je simkaart uit te proberen in een ander toestel? Krijg je dan ook te maken met de zelfde klachten? We kunnen netwerkklacht aanmaken als het bereik in een ander toestel ook voor problemen zorgt.



Laat je ons weten als dit getest hebt?

Reageer