Goedemiddag, Ik merk de laatste tijd dat het bereik een stuk slechter is geworden.
Bijna nergens meer 4G slecht ontvangst met soms niet eens kunnen bellen. Is er een reden voor dit slechte ontvangst? betaal voor 4G internet en tevens 4GB per maand maar op dit moment is het internet niet meer wat het was.
Bladzijde 1 / 1
Er zijn ontzettend veel oorzaken voor een minder goede ontvangst. Om een onderzoek door Simyo te kunnen laten starten is/zijn op zijn minst de postcode(s) nodig waarop deze verminderde ontvangst wordt ervaren. En was op deze postcode(s) het bereik daarvoor wel goed?
Wat je ook zou kunnen proberen is de simkaart even uit je telefoon halen, weer terug stoppen en hierna je telefoon opnieuw inschakelen. Hierdoor wordt de simkaart weer opnieuw op het netwerk aangemeld.
Wat je ook zou kunnen proberen is de simkaart even uit je telefoon halen, weer terug stoppen en hierna je telefoon opnieuw inschakelen. Hierdoor wordt de simkaart weer opnieuw op het netwerk aangemeld.
Hoi Grondelle,
Welkom op het forum.
Wat vervelend dat je bereik een stuk slechter is geworden. Als ik het goed begrijp gaat het alleen om het internet, klopt dat?
Ik heb in ieder geval jouw internet opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of je nu beter bereik hebt!
@RicoK, bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Caspar
Welkom op het forum.
Wat vervelend dat je bereik een stuk slechter is geworden. Als ik het goed begrijp gaat het alleen om het internet, klopt dat?
Ik heb in ieder geval jouw internet opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe even je toestel helemaal uit en aan om te kijken of je nu beter bereik hebt!
@RicoK, bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Caspar
Wil even melden, dat ik sinds gisteren (29-07-2016) mijn prepaid kaart van simyo gebruik, maar buiten mijn woning met wifi nergens anders internetvebinding krijg. (Dataverbinding staat aan)
Hoi Dons,
Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met het internet! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je internetoptie meteen een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!
Mocht dit niet werken, dan raad ik je aan om je APN instellingen nog even te controleren. Dit kun je doen met behulp van de handige Toestelhulp tool. Je klikt je telefoon aan, en tikt vervolgens op 'Internet'.
Als ook dat niet de oplossing blijkt, dan kun je het beste je simkaart in een ander toestel plaatsen en vice versa. Zo kom je erachter waar het probleem zich bevindt, en kunnen we samen een oplossing zoeken!
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Wat vervelend dat je geen verbinding krijgt met het internet! Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je internetoptie meteen een reset gegeven. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het probleem op!
Mocht dit niet werken, dan raad ik je aan om je APN instellingen nog even te controleren. Dit kun je doen met behulp van de handige Toestelhulp tool. Je klikt je telefoon aan, en tikt vervolgens op 'Internet'.
Als ook dat niet de oplossing blijkt, dan kun je het beste je simkaart in een ander toestel plaatsen en vice versa. Zo kom je erachter waar het probleem zich bevindt, en kunnen we samen een oplossing zoeken!
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Goedemorgen, Me telefoon uit gezet en daarna weer aan maar nog steeds tot op heden geen 4G en regelmatig niet eens 3G dus wederom nog niet opgelost.....nog enige tips of opties die ik kan proberen om gewoon weer 4G te krijgen. Duurt ondertussen ruim een maand dat ik geen 4G heb, begint vrij vervelend te worden ondertussen.
Hoi Grondelle,
Wat ontzettend vervelend dat het probleem nog steeds speelt! Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat alle instellingen goed staan. Ook hoor je in jouw regio gewoon goede 4G-dekking te moeten hebben.
Waar ervaar je deze problemen precies? Is dat overal, of alleen als je thuis bent? Merk je hier vooral iets van in je woonplaats, of elders ook? Hoe meer informatie ik heb hierover, hoe gerichter ik je kan helpen! Ik wil contact opnemen met de netwerkspecialisten - dan kunnen zij controleren of er bijvoorbeeld een probleem is met de zendmasten in jouw omgeving. Hiervoor heb ik wel meer informatie nodig.
Laat je het me weten?
Groetjes,
Jihane
Wat ontzettend vervelend dat het probleem nog steeds speelt! Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik zie dat alle instellingen goed staan. Ook hoor je in jouw regio gewoon goede 4G-dekking te moeten hebben.
Waar ervaar je deze problemen precies? Is dat overal, of alleen als je thuis bent? Merk je hier vooral iets van in je woonplaats, of elders ook? Hoe meer informatie ik heb hierover, hoe gerichter ik je kan helpen! Ik wil contact opnemen met de netwerkspecialisten - dan kunnen zij controleren of er bijvoorbeeld een probleem is met de zendmasten in jouw omgeving. Hiervoor heb ik wel meer informatie nodig.
Laat je het me weten?
Groetjes,
Jihane
Goedemorgen Jihane, ik woon zelf in Vlaardingen en werk in Barendrecht.
Eigenlijk heb ik overal het probleem. Zowel thuis, buiten op werk het maak niet uit er is sowieso geen 4G en regelmatig ook geeneens 3G.
Eigenlijk heb ik overal het probleem. Zowel thuis, buiten op werk het maak niet uit er is sowieso geen 4G en regelmatig ook geeneens 3G.
Hoi Grondelle,
Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt 😞 Omdat je het probleem overal hebt, is het niet aannemelijk dat het een zendmast-probleem is. Wil je je simkaart in een ander toestel proberen en vice versa? Als je dat namelijk doet, en het werkt nog steeds niet, weten we zeker dat het aan het simkaartje ligt. In dat geval zal ik je met alle liefde een vervangende simkaart toesturen 🙂
Als het dan wel werkt, dan is het duidelijk dat het een toestel-probleem betreft.
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt 😞 Omdat je het probleem overal hebt, is het niet aannemelijk dat het een zendmast-probleem is. Wil je je simkaart in een ander toestel proberen en vice versa? Als je dat namelijk doet, en het werkt nog steeds niet, weten we zeker dat het aan het simkaartje ligt. In dat geval zal ik je met alle liefde een vervangende simkaart toesturen 🙂
Als het dan wel werkt, dan is het duidelijk dat het een toestel-probleem betreft.
Hou je me op de hoogte?
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.