Skip to main content
Beste lezer,



Mijn telefoon is gisteren gestolen, waarna ik vervolgens mijn simkaart via Mijn Simyo geblokkeerd heb. Daar de kans klein is dat ik de telefoon nog terugkrijg, wil ik een nieuw abonnement gaan afsluiten bij KPN.



Ik heb hierover twee vragen:

1. Kan ik nummerbehoud aanvragen bij KPN als mijn simkaart geblokkeerd is?

2. Loopt mijn abonnement gewoon door als mijn simkaart geblokkeerd is? Indien ja, als ik deze nu stopzet, zorgt dit er dan voor dat ik geen nummerbehoud aan kan vragen?



Ik hoor graag uw reactie.
Hoi JordyK, welkom op ons forum!



Kan het zijn dat ik familie van je eerder deze week al op Twitter gesproken heb?

Echt heel #@$^ dat je telefoon gestolen is :@



En heel erg jammer dat je er nu over denkt om over te stappen naar een andere provider. Misschien is het een idee om hier eens te kijken voor een telefoon en een vervangende simkaart te bestellen op Mijn Simyo.



Om nu antwoord te geven op je vragen:


  1. Ja, je kunt nu gewoon nummerbehoud aanvragen
  2. Ja, je abonnement loopt gewoon door. Je hebt een maand opzegtermijn, of je nu opzegt of niet. Om naadloos over te gaan naar je nieuwe provider raad ik je aan niet zelf op te zeggen.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Beste Simyo,



Ik heb onlangs een familielid met een prepaid toestel bij Lebara gevraagd over te stappen naar Simyo met prepaid en nummerbehoud. Vervelende is echter dat haar SIM geblokkeerd is door de latende provider door een te late betaling.



Kan ze wellicht tóch nog met het nieuwe simmetje dat ze van Simyo heeft ontvangen gebruik maken van nummerbehoud? En zo niet, kan ze dan al direct bellen met het beltegoed dat ze heeft aangekocht bij Simyo of kan dit pas bij de porteerdatum? (in dit geval 14 maart) Alvast dank voor uw reactie.



Groet,



Vincent
Met een nieuwe prepaid aansluiting van Simyo kun je meteen bellen, met het nummer dat je van Simyo krijgt. Je kunt vervolgens op elk gewenst moment daarna nummerbehoud aanvragen. Het familielid kan dus gewoon wachten tot het nummer van de vorige provider is gedeblokkeerd waarna via Mijn Simyo nummerbehoud kan worden aangevraagd.
Beste Scotsman,

Dank voor de snelle reactie. Maar hoe kan de vorige provider er toe worden gezet om de sim te deblokkeren? Stel namelijk dat dit niet lukt, dan zal er met de ontvangen SIM en het tijdelijke nummer naar dit nieuwe nummer moeten worden overgestapt. Kun je me wellicht aangeven of hiervoor dan nog iets doorgegeven moet worden richting Simyo? De tijdelijk sim heeft ze inmiddels ontvangen en de overgangsdatum zou liggen op 14-maart (dat even ter aanvulling)



thanks.



groet,

Vincent
Hoi Vinnie,



Wat leuk om te zien dat jij een vriend Simyo hebt aangeraden :)



Ik kan me voorstellen dat hij graag zijn nummer wil meenemen. Op het moment dat er bij de huidige provider een blokkade wegens een achterstallige betaling is, durf ik niet te zeggen of hij zijn nummer kan meenemen. Dit zal je echt moeten opvragen bij deze provider. Het is mogelijk dat dit pas kan nadat het openstaande bedrag betaald is. Als dit pas na 14 maart is, is dit geen probleem. Je kunt dit dan alsnog aanvragen.



Tot die tijd kan hij bellen met zijn tijdelijke nummer. Dit kan alleen als het gaat om een Prepaid. Is er een Sim Only Abonnement afgesloten? Dan raad ik af om te bellen met het tijdelijke nummer. De kosten hiervoor lopen dan enorm op. Dit zou zonde zijn.



Heb je hier verder nog vragen over?



@Scotsman, bedankt voor je bericht :)



Groetjes,

Angela

Reageer