.

Beantwoord

Ik heb haast geen netwerkverbinding, hoe kan dat?

  • 16 August 2016
  • 9 reacties
  • 104 Bekeken

De ontvangst in mijn woonplaats, Warder postcode 1473 PG, is bijzonder slecht. Vaak is het netwerk niet bereikbaar, of slecht en instabiel. Dat levert een aanzienlijke beperking op voor mijn telefonische bereikbaarheid. Kunt u aangeven wat hier aan de hand is en of u actie neemt om dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Jihane 16 August 2016, 17:59

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hier is te zien hoe het is gesteld met het bereik. Aan de hand van jouw postcode zag ik niks vreemds behalve dicht bij de Ijselmeerdijk.

Wat je kunt proberen is een kruistest met een ander toestel. Dat wil zeggen jouw sim in een andere telefoon vice versa. Zo kan er worden uitgesloten of het aan het toestel ligt.
Heb ik al geprobeerd en helpt niets. Overigens zijn er in het dorp veel klachten over de bereikbaarheid van het netwerk. Dus de info waar jij naar verwijst herken ik niet. Heb je nog andere tips?
Nee, ik denk dat Simyo hier verder mee moet. Er is ook geen storing gemeld op jouw postcode. Dat kun je ook zien op de site van KPN. Wellicht is er dan wat anders aan de hand maar dat zou iemand van Simyo dan aan de netwerkspecialisten moeten vragen.
Simyo, bij deze het verzoek om hiernaar te kijken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rob van Gerve,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen goede netwerkverbinding kunt maken! 😞 Is dit altijd al zo geweest? Je geeft aan dat je dit probleem overal ervaart. Bedoel je alleen in het dorp, maar echt overal? In het laatste geval, ben ik bang dat het geen netwerk/zendmastprobleem kan zijn. Dan wil ik je vooral aanraden om je simkaart in een ander toestel te proberen, om uit te testen hoe het bereik dan ervoor staat.

Mocht je deze problemen wel alleen in je woonplaats ervaren, dan ga ik zeker contact opnemen met de netwerkspecialisten! Zij kunnen mij gedetailleerd vertellen wat er aan de hand is, en hoe dit opgelost dient te worden.

Wat ik nu ga doen is jouw simkaart resetten. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Met een reset worden al jouw instellingen weer ververst! Wellicht lost dit het probleem voor je op :)

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane
Jihane, het probleem doet zich alleen voor in mijn woonplaats, het dorp Warder 1473 PG. Op andere plekken heb ik prima ontvangst. Mijn vermoeden is dat het ligt aan de zendmast. Andere mede dorpelingen met een abonnement bij KPN of Simyo hebben hetzelfde probleem.
Resetten is niet nodig denk ik en heb ik overigens ook al zelf gedaan.
Dus mijn vraag is of Simyo kan nagaan wat er aan de hand is met de zendmast en zo nodig actie kan nemen om te zorgen dat die naar behoren functioneert.
Reputatie 5
Badge +8
Rob van Gerve,

Wat onwijs vervelend dat je problemen ondervindt met ons netwerk. Ik heb zojuist contact opgenomen met onze netwerkspecialisten, en deze geven aan dat de dekking in jouw woonomgeving binnenshuis helaas niet optimaal is. Buitenshuis zou de dekking wel goed moeten zijn.
Met de zendmasten is niks aan de hand, dus als de service de afgelopen tijd is verslechterd ligt dit ergens anders aan. Ik ben daarom erg benieuwd sinds wanneer jij last hebt van slechte dekking.

De reset die mijn collega heeft uitgevoerd, is een reset op de simkaart. Hierdoor wordt je aansluiting opnieuw aangemeld op het netwerk. Heeft dit enig effect gehad?

Groetjes,
Sean

@Raytje, hartelijk dank voor je hulp!
Reset heeft geen effect gehad.
Dat er met de zendmast niets mis is, herken ik niet. Vanuit het dorp zijn er contacten geweest met de KPN hierover en die heeft aangegeven dat de kwaliteit van de zendmast te wensen over laat. De KPN wil daar vooralsnog niets aan doen.
Voor mij heeft dat het gevolg dat u, Simyo, mij niet de service kan verlenen die ik zou mogen verwachten. Binnenshuis ben ik mobiel telefonisch heel slecht bereikbaar. Graag verneem ik wat u daaraan kunt doen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rob van Gerve,

Ik snap heel goed dat dit een vervelende situatie is! 😞 Helaas valt er (op de korte termijn) niet meteen iets aan op te lossen. De netwerkspecialisten hebben aangegeven dat het bereik binnenshuis bij lange na niet perfect zal zijn. Was het bereik eerst wel goed?

Als het probleem, voor jouw gevoel ook, aan blijft houden, dan zullen we serieuze maatregelen moeten treffen. Jij hebt nu nog een jaarcontract die afloopt op 1 augustus 2017. Als het bereik zodanig slecht blijft dat je geen optimaal gebruik kunt maken van je aansluiting, dan kunnen we de einddatum van je contract verwijderen. Dan ben jij vrij om over te stappen naar een provider met een ander netwerk, zodat je weer bereik hebt.

Wat vind je van die oplossing? Natuurlijk willen we je heel graag bij Simyo houden, maar als er een netwerkprobleem (zoals deze!) opduikt, dan is het belangrijk om te weten wanneer los te laten 😉

Hou je me op de hoogte?

Groetjes,
Jihane

Reageer