Goedemiddag
Gisteren een simkaart ontvangen en geactiveerd. Ik heb echter binnenshuis geen service, alleen als ik dichtbij het raam ga staan. Mijn postcode is bij jullie bekend, maar volgens de dekkingskaart zou dat helemaal prima moeten zijn,
Ik overweeg om gebruik te maken van de annulerings- regeling binnen 14 dagen, maar stel dat ik dat doe, kan ik dan wel dit nummer behouden als ik overstap?
Heeft u wellicht een tip om het bereik binnenshuis wel beter te krijgen?
Gr M.
Bladzijde 1 / 1
Hoi Marv, welkom op het Simyo forum!
Mocht de dekking op jouw woonadres inderdaad zo slecht blijken dat je niet fatsoenlijk te bereiken bent, dan hoef je je geen zorgen te maken de 14 dagen bedenktijd, hoor.
Eerst wil ik wel graag nagaan of het echt zo slecht is en of we iets te verbeteren valt.
Volgens een Netwerkspecialist van KPN die ik gevraagd heb naar jouw woonadres te kijken zou de dekking binnenshuis voldoende moeten zijn, al komt het met een 'maar'.
Je woont ongeveer 300 meter van een vrij hoge antenne af; 30 meter. Dit kan betekenen dat je op de eerste verdieping beter bereik hebt als op de begane grond, al zou dat ook niet slecht moeten zijn :?
Zou je je toestel een tijdje 'vast' kunnen zetten op 2G en later op 3G en me laten weten of er verschil zit in deze twee? En mocht je de mogelijkheid hebben, is het uitproberen van een ander (geleend?) toestel ook nuttig.
Mocht de dekking op jouw woonadres inderdaad zo slecht blijken dat je niet fatsoenlijk te bereiken bent, dan hoef je je geen zorgen te maken de 14 dagen bedenktijd, hoor.
Eerst wil ik wel graag nagaan of het echt zo slecht is en of we iets te verbeteren valt.
Volgens een Netwerkspecialist van KPN die ik gevraagd heb naar jouw woonadres te kijken zou de dekking binnenshuis voldoende moeten zijn, al komt het met een 'maar'.
Je woont ongeveer 300 meter van een vrij hoge antenne af; 30 meter. Dit kan betekenen dat je op de eerste verdieping beter bereik hebt als op de begane grond, al zou dat ook niet slecht moeten zijn :?
Zou je je toestel een tijdje 'vast' kunnen zetten op 2G en later op 3G en me laten weten of er verschil zit in deze twee? En mocht je de mogelijkheid hebben, is het uitproberen van een ander (geleend?) toestel ook nuttig.
Hallo Ernst, dank je, ook voor je reactie.
Ik zie inderdaad duidelijk verschil met 3G aan of uit (neem aan dat ik dan 2G heb)
Als 3G aanstaat heb ik idd prima bereik binnen 🙂.
Als 3G uitstaat is het de status zoals ik in mijn eerste bericht liet weten.
boven is het ongeveer hetzelfde volgens mij.
Fijn dat je het hebt laten nakijken, er staat idd hier een (KPN) mast in de buurt ja.
Maar als ik dan in huis de functie 3G aanzet, geeft dat dan geen extra kosten, omdat ik dan wel gewoon via WIFI internet/ app?
Ik zie inderdaad duidelijk verschil met 3G aan of uit (neem aan dat ik dan 2G heb)
Als 3G aanstaat heb ik idd prima bereik binnen 🙂.
Als 3G uitstaat is het de status zoals ik in mijn eerste bericht liet weten.
boven is het ongeveer hetzelfde volgens mij.
Fijn dat je het hebt laten nakijken, er staat idd hier een (KPN) mast in de buurt ja.
Maar als ik dan in huis de functie 3G aanzet, geeft dat dan geen extra kosten, omdat ik dan wel gewoon via WIFI internet/ app?
Hoi Marv,
Top dat je het hebt getest 🙂 Ik ben blij om te horen dat je via 3G goed bereik hebt. Er zijn geen extra kosten als je via 3G belt, sms't en/of internet. Je maakt alleen gebruik van een ander netwerk. Als je thuis alleen via Wifi wilt internetten, dan kun je het beste in je telefoon “Mobiele netwerken” > "Datatoegang' uitzetten. Je telefoon kan dan niet overschakelen naar ons netwerk wanneer je Wifi verbinding zwak is, hapert of wegvalt 😉
Is je vraag beantwoord?
Top dat je het hebt getest 🙂 Ik ben blij om te horen dat je via 3G goed bereik hebt. Er zijn geen extra kosten als je via 3G belt, sms't en/of internet. Je maakt alleen gebruik van een ander netwerk. Als je thuis alleen via Wifi wilt internetten, dan kun je het beste in je telefoon “Mobiele netwerken” > "Datatoegang' uitzetten. Je telefoon kan dan niet overschakelen naar ons netwerk wanneer je Wifi verbinding zwak is, hapert of wegvalt 😉
Is je vraag beantwoord?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.