.

Beantwoord

Ik heb geen netwerk. Wat nu?

  • 7 March 2017
  • 6 reacties
  • 131 Bekeken

Ik heb nu al een aantal dagen geen netwerk, kan niet bellen smsen en heb buiten mijn wifi geen internet. Wat kan ik doen?
icon

Beste antwoord door Caspar 8 March 2017, 11:53

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sabinabakker84,

Welkom op 't forum :)

Wat vervelend dat je geen netwerk hebt. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en je simkaart gereset. Hiermee worden alle instellingen op de simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Doe zelf even je telefoon uit en aan om ervoor te zorgen dat de reset voltooid is. Kun je me laten weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper, ik heb nog steeds geen netwerk. Ik heb geprobeerd mijn simkaart in een andere telefoon te doen, maar daar doet hij het ook niet. Ik denk dat het dan aan mijn simkaart ligt? Heb inmiddels ook een nieuwe simkaart daarom aangevraagd. Heb ik daar goed aan gedaan? Of kan het evengoed aan mijn telefoon liggen of iets anders.

Bedankt en groet, Sabina
Hoi Sabina,

Je kunt eens een kruistest doen. Dat betekend jouw simkaart in een andere telefoon en anders om. Dan weet je ook waar het probleem ligt (sim of telefoon).
Reputatie 7
Badge +10
Hi Sabinabakker84.

Wat onhandig dat de reset niet heeft geholpen en je dus nog met het probleem zit 😞 Wel echt slim dat je je simkaart in een andere telefoon hebt geplaatst als test. Zoals Ray zegt zou het completer zijn als je ook een andere simkaart in jouw telefoon probeert. Als je daarmee bijvoorbeeld wél service krijgt, dan weet je dat er niets mis is met jouw toestel.

Toch vind ik het wel een goede beslissing dat je een vervangende simkaart besteld hebt. Het zou namelijk goed kunnen dat je huidige simkaart defect was. Laat je ons weten of de nieuwe simkaart de oplossing blijkt te zijn?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane, helaas ligt het aan mijn toestel. Met een andere simkaart in mijn toestel doet hij het ook niet.
Dat had ik dus beter eerst kunnen proberen voor ik een nieuwe sim bestelde. Kan ik de reparatie het beste via de winkel doen waar ik het gekocht heb of via samsung zelf? Want ik denk dat jullie mij niet verder kunnen helpen, of wel?
Bedankt voor de snelle reacties!!

Groetjes, Sabina
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Sabinabakker84,

O jee, dat is niet fijn!

Had gehoopt dat het aan je simkaart lag. Dat is namelijk makkelijker te verhelpen. Ik had je graag willen helpen, alleen kan ik niets voor je betekenen. 😞

Afhankelijk van wanneer jij je telefoon hebt gekocht, kun je terecht bij Samsung. Is je telefoon niet ouder dan een jaar? Ga dan gerust naar Samsung, je valt dan nog onder fabrieksgarantie. Is je telefoon ouder dan een jaar? Dan kun je naar de winkel waar jij je telefoon vandaan hebt. Je hebt namelijk tot twee jaar garantie op je telefoon.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma

Reageer