Geen mobiel netwerk. Nieuw toestel (Galaxy S6) en nieuwe simkaart. Mobiel netwerk instellen lukte pas nat tig pogingen. Mijn vrouw heeft hetzelfde toestel en ook nieuwe simkaart. Bij haar lukte het nooit. Ook niet toen ik mijn sim in de haar toestel zette. Toen ik mijn sim weer terug zette kon ik ook geen netwerk meer vinden. Toestel uitzetten, sim er uit, 15 min wachten en er in helpt ook niet.
Bladzijde 1 / 1
Hoi TonTi,
Welkom op het Forum!
Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met het verkrijgen van een netwerk! Jullie netwerkprobleem kan komen door de instellingen van jullie telefoon. Kun je, zoals franswon adviseert, de instellingen nalopen met de Toestelhulp? Als je hier niet uitkomt, dan kun je op je telefoon handmatig naar een netwerk zoeken via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Blijft het probleem bestaan? Probeer dan je je netwerkmodus wijzigen via Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Verander je netwerkmodus naar 2G en schakel hierna je telefoon even voor vijf minuutjes uit- en aan. Verandert er niets? Probeer dan hetzelfde met 3G.
Laat je ons weten of jullie netwerkprobleem hiermee is verholpen?
@ franswon, bedankt voor je advies! :D
Groetjes,
Asma
Welkom op het Forum!
Erg vervelend dat jullie problemen ondervinden met het verkrijgen van een netwerk! Jullie netwerkprobleem kan komen door de instellingen van jullie telefoon. Kun je, zoals franswon adviseert, de instellingen nalopen met de Toestelhulp? Als je hier niet uitkomt, dan kun je op je telefoon handmatig naar een netwerk zoeken via Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Blijft het probleem bestaan? Probeer dan je je netwerkmodus wijzigen via Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Verander je netwerkmodus naar 2G en schakel hierna je telefoon even voor vijf minuutjes uit- en aan. Verandert er niets? Probeer dan hetzelfde met 3G.
Laat je ons weten of jullie netwerkprobleem hiermee is verholpen?
@ franswon, bedankt voor je advies! :D
Groetjes,
Asma
Superbedankt voor de tips. Bij handmatig naar netwerkzoeken bleef hij maar eindeloos bezig dus dat leidde tot niets. Wat bleek, bij het opstarten vliegt het scherm om de sim te ontgrendelen binnen de seconde weg. Dus ontgrendelen zelden mogelijk. Soms blijft het scherm langer in beeld en lukt het wel. Als iemand weet hoe dat op te lossen, bvk zonder reset laat het svp horen.
Vriendelijke groeten,
Ton
Vriendelijke groeten,
Ton
Hoi Ton,
Op het grote boze net 🙂 vond ik deze discussie:
paul -
4 maanden geleden
Plotseling had ik geen verbinding meer heb de telefoon opnieuw opgestart en het scherm pin invoeren wordt overgeslagen heb de kans niet om de pin in te voeren.Als je wil bellen is de melding netwerk niet beschikbaar.
Beantwoorden
Natascha -
21 dagen geleden
Hi, gebruik je toevallig een samsung flip cover? Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het toestel uit het hoesje gehaald en toen deed ie het wel weer.
Heb jij ook zo'n flip cover dan is dit misschien de oplossing!
Op het grote boze net 🙂 vond ik deze discussie:
paul -
4 maanden geleden
Plotseling had ik geen verbinding meer heb de telefoon opnieuw opgestart en het scherm pin invoeren wordt overgeslagen heb de kans niet om de pin in te voeren.Als je wil bellen is de melding netwerk niet beschikbaar.
Beantwoorden
Natascha -
21 dagen geleden
Hi, gebruik je toevallig een samsung flip cover? Ik had hetzelfde probleem. Ik heb het toestel uit het hoesje gehaald en toen deed ie het wel weer.
Heb jij ook zo'n flip cover dan is dit misschien de oplossing!
Dat is het! Black magic! Nu blijft het inlogscherm gewoon staan als ik de S6 uit de Samsung flipcover haal.
Superbedankt.
Groeten
Ton
Superbedankt.
Groeten
Ton
Graag gedaan, ik ben blij dat het probleem opgelost is.
Wauw franswon! Dat is nog eens goed speurwerk. Bedankt!
Heel fijn dat het probleem is verholpen, TonTi!
Groetjes,
Asma
Heel fijn dat het probleem is verholpen, TonTi!
Groetjes,
Asma
Google is my best friend Asma 🙂
Ha franswon,
Ome Google helpt mij ook altijd uit de brand. I can always count on him! :D
Groetjes,
Asma
Ome Google helpt mij ook altijd uit de brand. I can always count on him! :D
Groetjes,
Asma
Samsung is niet my best friend! Bij Instellingen/Accessoires staat de fabrieksinstelling (stom genoeg) bij "Automatisch ontgrendelen" op geactiveerd. Nu het is gedeactiveerd is het probleem over.
Ha TonTi,
Nu je het hebt gedeactiveerd worden jullie beste maatjes. Ik heb er alle vertrouwen in! :D
Groetjes,
Asma
Nu je het hebt gedeactiveerd worden jullie beste maatjes. Ik heb er alle vertrouwen in! :D
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.