Skip to main content
Ik kan vanuit huis niet gebeld worden of zelf bellen. Gesprekken worden beëindigd en degene die heeft gebeld krijgt in het Duits een bericht te horen? Maximaal twee streepjes, vaak maar een streepje en regelmatig geen enkel streepje. Al geprobeerd de telefoon uit te zetten, simulatie in een andere telefoon gestopt maar geen resultaat. Dit is allemaal heel vervelend aangezien ik ook thuis werk en telefonisch bereikbaar moet zijn. Hebben jullie een oplossing, behalve te switchen van provider?
Hoi marijke1601, welkom op het forum van Simyo!



Je topic heb ik even verplaatst naar het onderwerp Bellen. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden :)



Heel vervelend dat je vanuit huis niet kan bellen en gebeld kan worden 😞 Goed dat je al het één en ander hebt geprobeerd. Onder andere je telefoon uit/aan hebt gezet en je simkaart in een ander telefoon hebt geplaatst. Jammer dat dit niet heeft geholpen.



Apart dat er een Duits bericht te horen is. Ik zie wel dat je dichtbij de grens woont. Ik raad je aan om handmatig in je telefoon het KPN netwerk te selecteren. Wie weet is je telefoon niet op het juiste netwerk aangemeld, maar op bijvoorbeeld een Duits netwerk. Welk netwerk zie je trouwens staan in je toestel?



Mocht je wel op het KPN netwerk zitten, dan heb ik je simkaart alvast gereset. Zou je je telefoon even opnieuw willen opstarten? Op deze manier kan je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk :)



Mocht dit niet werken, wil je dan aangeven of je alleen op je woonadres niet kan bellen en gebeld kan worden? Of heb je dit op meerdere plekken in Nederland/ je woonplaats? Zijn er toevallig ook andere mensen in je omgeving die dit hebben? En hoelang ervaar je dit?



Ik hoor graag van je wat hier uitkomt.
Ik heb ondertussen een aantal dingen geprobeerd.

Heb mij aangemeld op het KPN netwerk, telefoon geeft nu wel regelmatig een uitroepteken dat ik geen netwerk heb, maar dan meld ik mij opnieuw bij KPN aan. 

Mijn instelling stond op WCDMA/GSM deze heb ik nu gezet op alleen GSM, het lijkt erop dat ik hierdoor wel meer bereik heb?

Over het algemeen was het probleem alleen in en rond Doetinchem, zo rond 15 kilometer.
Hoi marijke1601,



Over het algemeen was het probleem alleen in en rond Doetinchem, zo rond 15 kilometer.


Dan kan dit een hoop verklaren, denk ik.

Reageer