Skip to main content
Ik ben sindskort overgestapt van Tele2 ( t-Mobile netwerk) naar Simyo.  in de veronderstelling dat ik via het KPN netwerk ook goed bereik zou hebben. Helaas heb ik nu bij Simyo praktisch geen bereik. Van het ene op het andere moment valt de verbinding weg en zie  'Geen service'. Ik gebruik een Iphone 3GS en heb alle tips op dit forum geprobeerd maar het wordt er niet beter van .:(



Hopelijk is er nog een optie?
Een eerste instantie moet er gekeken worden wat er aan de hand is. Doorvoor moet je Simyo even wat informatie geven en wat dingen doen als dat mogelijk is.



Is het op een locatie of heb je er overal last van? Als het op een locatie is: Welke postcode(volledig graag, dus ook de letters erbij) is het?

Heb je er last van met zowel 2G/GSM en 3G? Probeer eens om je toestel even vast te zetten op of 2G of 3G en kijk of welke het beste bereik oplevert.

Om uit te sluiten dat je mobiel het probleem is, kun je misschien ook eens je simkaart in een ander toestel doen en kijken of je met dat andere toestel ook het probleem hebt.



Met de antwoorden op deze vragen kunnen de Moderatoren diverse dingen proberen. (controleren of er onderhoud/storing is in de buurt, aansluiting resetten, etc, etc)
Beste Groentjuh,



Zoals al aangegeven heb ik de tips zoals sim in ander toestel, synchroniseren, 3G en 2G oplossingen al geprobeerd.

Als aanvuling nog wel mijn postcodegebied 8014KN maar het probleem is eigenlijk wel overal aanwezig.

Op mijn werk locatie is het bekend dat de dekking erg laag en zijn de problemen bij iedere provider aanwezig (postcode 8084HE) maar op overige locaties is het praktisch een continue probleem. Soms gaat het goed en zie ik weer tig gemiste oproepen en sms's binnenkomen en daarna valt het zomaar weer weg en krijg de melding geen service.



ik jhoop dat met iets met deze informatie voor mij kan betekenen.
Hoi Bartje26, en welkom op het forum :)



Over het algemeen helpen de tips die Groentjuh je hier geeft prima om uit te zoeken of het een toestel of sim probleem is.

Je geeft aan dat je alle tips al hebt uitgeprobeerd, dus heb ik contact opgenomen met een Netwerk Specialist. Deze heeft me aangegeven dat je simkaart sinds 2 december in je iPhone 3GS zit, de dag dat je nummer werd overgezet. Je zult dus echt nog even je simkaart in een ander toestel moeten testen, en dan het liefste geen iPhone.



Het probleem met iPhones is namelijk het volgende:

Ze zijn door Apple zo geprogrammeerd dat ze zo lang als mogelijk verbinding blijven houden met het 3G/UMTS netwerk, ook al is de verbinding niet goed genoeg meer om een gesprek te ontvangen.

Waar een ander toestel dan allang is overgeschakeld naar 2G/GSM, blijft een iPhone dus op 3G zitten.

Als iemand jou dan belt, is er niet genoeg bandbreedte om het gesprek te ontvangen. Het gesprek zal gaan plaatsvinden op 2G, maar jouw telefoon zit op 3G.

De beller krijgt geen gehoor (en spreekt misschien je voicemail in), en je telefoon bedenkt een tijdje later pas om op 2G te gaan.

En dán krijg je ineens een bericht van je gemiste oproep/voicemail.



Verder heb je de optie 'internet op je mobiel' uit staan op Mijn Simyo. Da's erg verstandig aangezien je geen databundel hebt. Dit, en het 2G/3G verhaal van hierboven kan er echter wel voor zorgen dat mensen klagen dat je nooit op berichtjes reageert.

Als een andere iPhone gebruiker jou namelijk een smsje wil sturen, wordt dat automatisch omgezet naar een iMessage :een data bericht. Omdat jij geen internet gebruikt, ontvang je die niet.





Helaas is er op dit moment dus niet iets dat wij kunnen doen of aanpassen waardoor je bereik beter wordt :(



Groentjuh, bedankt voor het meedenken!

Reageer