Hallo, ik heb sinds kort een 4G abonnement van Simyo. Helaas is er (vrijwel) geen bereik in de woonkamer(Mezenhof Schagen).
Alles al gedaan, oa is de Lenovo P2(android 7.0) telefoon minstens 15x opnieuw gestart
Bij mijn schoonouders in huis (spoorlaan, Schagen) is er wel gewoon goed bereik.
Buiten en bij mij op zolder is het bereik wel voldoende.
vraag: is er een oplossing mogelijk?
Bladzijde 1 / 1
Je kan een kruistest proberen. Dat wil zeggen jouw sim in een andere telefoon en andersom.
Je zou namelijk voor de site van KPN gewoon goed bereik moeten hebben.
De constructie van de woning kan ook een boosdoener zijn. Denk hierbij aan de isolatie.
Je zou namelijk voor de site van KPN gewoon goed bereik moeten hebben.
De constructie van de woning kan ook een boosdoener zijn. Denk hierbij aan de isolatie.
Beste Ray,
ik zou ook mogen verwachten dat er behoorlijke dekking zou zijn binnenshuis bij KPN
Met vodafone had ik nooit geen problemen...
Enfin, op andere plekken in Schagen is de binnenhuis dekking probleemloos.
En ja, ik woon in een geisoleerde woning met beton en bewapening.
Op zolder is er wel gewoon voldoende bereik, de hele straat staat vol met huizen met betonnen wanden/plafonds.
Neemt niet weg dat ik van Simyo graag antwoord wil op de vraag of er een oplossing mogelijk is.
Zo niet, dan moet ik zelf een oplossing zoeken buiten Simyo/KPN.
ik zou ook mogen verwachten dat er behoorlijke dekking zou zijn binnenshuis bij KPN
Met vodafone had ik nooit geen problemen...
Enfin, op andere plekken in Schagen is de binnenhuis dekking probleemloos.
En ja, ik woon in een geisoleerde woning met beton en bewapening.
Op zolder is er wel gewoon voldoende bereik, de hele straat staat vol met huizen met betonnen wanden/plafonds.
Neemt niet weg dat ik van Simyo graag antwoord wil op de vraag of er een oplossing mogelijk is.
Zo niet, dan moet ik zelf een oplossing zoeken buiten Simyo/KPN.
Dat je bij andere providers geen problemen ondervind of vond kan ook te maken hebben met de locaties van masten.
Simyo zal ook zeker weten reageren. Reactietijd is doorgaans 1 werkdag. Neemt niet weg dat andere forum gebruikers ook kunnen reageren.
Simyo medewerkers herken je aan het feit dat zij moderator zijn.
Simyo zal ook zeker weten reageren. Reactietijd is doorgaans 1 werkdag. Neemt niet weg dat andere forum gebruikers ook kunnen reageren.
Simyo medewerkers herken je aan het feit dat zij moderator zijn.
Hoi Mezenhof_Schagen,
Welkom op het Simyo forum :)
Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je zo'n slecht bereik hebt binnenshuis. Via de KPN-dekkingskaart zie ik geen problemen op jouw adres.
Daarom heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. De mast staat ongeveer op 1 kilometer afstand van je huis, niet in de beste richting van jouw adres. Zij zeggen daarom dat ze een indoordekking op de 3G frequentie niet kunnen garanderen, op de 4G-frequentie zou je indoordekking gewoon goed moeten zijn. Ze kunnen ook zien dat jij gebruik maakt van deze 4G-frequentie.
Ze willen graag onderzoeken waarom jouw indoordekking niet goed is. Daarom heb ik je per mail een netwerkklachtformulier gestuurd. Kun je deze invullen en naar mij terugsturen? Dan kunnen de netwerkspecialisten hiermee aan de slag.
Heb je het formulier ontvangen?
Groetjes,
Samantha
@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Welkom op het Simyo forum :)
Ik kan het me voorstellen dat het erg vervelend is dat je zo'n slecht bereik hebt binnenshuis. Via de KPN-dekkingskaart zie ik geen problemen op jouw adres.
Daarom heb ik contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. De mast staat ongeveer op 1 kilometer afstand van je huis, niet in de beste richting van jouw adres. Zij zeggen daarom dat ze een indoordekking op de 3G frequentie niet kunnen garanderen, op de 4G-frequentie zou je indoordekking gewoon goed moeten zijn. Ze kunnen ook zien dat jij gebruik maakt van deze 4G-frequentie.
Ze willen graag onderzoeken waarom jouw indoordekking niet goed is. Daarom heb ik je per mail een netwerkklachtformulier gestuurd. Kun je deze invullen en naar mij terugsturen? Dan kunnen de netwerkspecialisten hiermee aan de slag.
Heb je het formulier ontvangen?
Groetjes,
Samantha
@Ray, heel erg bedankt voor je hulp 🙂
Ik heb het formulier ontvangen , ingevuld en gisteren teruggestuurd.
Wanneer hoor ik meer?
Wanneer hoor ik meer?
Hoi Mezenhof_Schagen,
Ik heb direct nagekeken of we het formulier ontvangen hebben. Helaas zie ik hem niet in onze mailbox staan! Heb je hem gestuurd als reply op de e-mail van Samantha. Mocht je dit niet gedaan hebben, wil je hem dan nog eens sturen als een antwoord op de e-mail die je eerder van Samantha hebt gekregen? Dan kunnen wij hem voor je doorsturen naar de netwerkspecialisten van KPN.
Groetjes,
Angela
Ik heb direct nagekeken of we het formulier ontvangen hebben. Helaas zie ik hem niet in onze mailbox staan! Heb je hem gestuurd als reply op de e-mail van Samantha. Mocht je dit niet gedaan hebben, wil je hem dan nog eens sturen als een antwoord op de e-mail die je eerder van Samantha hebt gekregen? Dan kunnen wij hem voor je doorsturen naar de netwerkspecialisten van KPN.
Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
ik heb zojuist (5-7-2017 10.49 uur) het formulier nogmaals verstuurd naar SIMYO (klantenservice@simyo.nl)
NB ik heb ook een printscreen van mijn verzonden berichten meegestuurd, op wo 29juni om 20.29 de bevestiging in outlook dat het formulier is verstuurd naar SIMYO
Het is toch raar dat deze email is verdwenen ??
ik heb zojuist (5-7-2017 10.49 uur) het formulier nogmaals verstuurd naar SIMYO (klantenservice@simyo.nl)
NB ik heb ook een printscreen van mijn verzonden berichten meegestuurd, op wo 29juni om 20.29 de bevestiging in outlook dat het formulier is verstuurd naar SIMYO
Het is toch raar dat deze email is verdwenen ??
Hoi Mezenhof_Schagen,
Hoezee, het is gelukt 🙂 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je e-mail netjes is aangekomen. Hij is ook al opgepakt door mijn collega. Geen zorgen - hij zal worden doorgestuurd naar de netwerkspecialisten van KPN. Op die manier wordt het onderzoek gestart en krijgen wij daar terugkoppeling van.
Dankjewel voor je moeite! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?
Groetjes,
Jihane
Hoezee, het is gelukt 🙂 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat je e-mail netjes is aangekomen. Hij is ook al opgepakt door mijn collega. Geen zorgen - hij zal worden doorgestuurd naar de netwerkspecialisten van KPN. Op die manier wordt het onderzoek gestart en krijgen wij daar terugkoppeling van.
Dankjewel voor je moeite! Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?
Groetjes,
Jihane
Hallo Simyo,
het is al enige tijd oorverdovend stil: is er al duidelijkheid waarom het bereik in de woonkamer zo slecht is?
Zo nee, kunt U aangeven wanneer ik de uitslag van het onderzoek vanuit KPN kan verwachten?
Het bereik is in de woonkamer zo ontzettend slecht, ik zou namelijk graag horen of hier wel/niets aan gedaan kan worden. Ik zou graag zo spoedig mogelijk duidelijkheid willen hebben.
het is al enige tijd oorverdovend stil: is er al duidelijkheid waarom het bereik in de woonkamer zo slecht is?
Zo nee, kunt U aangeven wanneer ik de uitslag van het onderzoek vanuit KPN kan verwachten?
Het bereik is in de woonkamer zo ontzettend slecht, ik zou namelijk graag horen of hier wel/niets aan gedaan kan worden. Ik zou graag zo spoedig mogelijk duidelijkheid willen hebben.
Hi Mezenhof_Schagen,
Goed dat je even aan de bel trekt. Mijn collega Anouk (die jou heeft gemaild) heeft nog niets gehoord van KPN. Ik zie dat ze het formulier op 12 juli heeft doorgestuurd naar KPN. Zoals ze aangaf in haar e-mail naar jou toe, duurt het grofweg twee weken om bericht terug te krijgen van KPN.
Maar maak je vooral geen zorgen, we zijn je niet vergeten :8
Je hoort snel van ons! Laat je het weten als je toch nog een andere vraag hebt?
Groetjes,
Jihane
Goed dat je even aan de bel trekt. Mijn collega Anouk (die jou heeft gemaild) heeft nog niets gehoord van KPN. Ik zie dat ze het formulier op 12 juli heeft doorgestuurd naar KPN. Zoals ze aangaf in haar e-mail naar jou toe, duurt het grofweg twee weken om bericht terug te krijgen van KPN.
Maar maak je vooral geen zorgen, we zijn je niet vergeten :8
Je hoort snel van ons! Laat je het weten als je toch nog een andere vraag hebt?
Groetjes,
Jihane
Hallo Simyo,
inmiddels is het 26 dagen geleden dat ik de bevestiging heb gehad dat Simyo het ingevulde netwerkformulier heeft ontvangen en "ermee aan de slag gaat".
Inmiddels heb ik al een paar keer op een vriendelijke manier bericht gehad dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat men bezig is......
Mijn vraag: Wilt U in ieder geval, vandaag of morgen, de tussentijdse bevindingen van het KPN onderzoek naar mij opsturen? Ik krijg steeds sterker het idee dat dat de beloftes mbt dit onderzoek en de werkelijkheid niet overeenkomen, er heeft namelijk helemaal geen techneut contact opgenomen met mij en ook de eventuele meet/test resultaten zijn sowieso niet geverifeerd.
inmiddels is het 26 dagen geleden dat ik de bevestiging heb gehad dat Simyo het ingevulde netwerkformulier heeft ontvangen en "ermee aan de slag gaat".
Inmiddels heb ik al een paar keer op een vriendelijke manier bericht gehad dat ik mij geen zorgen hoef te maken en dat men bezig is......
Mijn vraag: Wilt U in ieder geval, vandaag of morgen, de tussentijdse bevindingen van het KPN onderzoek naar mij opsturen? Ik krijg steeds sterker het idee dat dat de beloftes mbt dit onderzoek en de werkelijkheid niet overeenkomen, er heeft namelijk helemaal geen techneut contact opgenomen met mij en ook de eventuele meet/test resultaten zijn sowieso niet geverifeerd.
Hoi Mezenhof_Schagen,
Het duurt inderdaad wel erg lang als ik het zo zie. Erg vervelend voor je.
Ik heb het even overlegd met mijn collega die het formulier heeft opgestuurd. Ze zei dat het de laatste tijd wat langer duurt met netwerkonderzoeken. Geen zorgen, ze zijn er echt mee bezig. Het formulier is de 12e opgestuurd en ontvangen. We zullen binnenkort contact opnemen met onze netwerkspecialisten als we niks horen, en we laten het je uiteraard zo snel mogelijk weten. We hebben verder niks aan tussentijdse bevindingen, dus we zullen echt moeten wachten totdat het onderzoek klaar is.
Heb je nog even geduld?
Groetjes,
Caspar
Het duurt inderdaad wel erg lang als ik het zo zie. Erg vervelend voor je.
Ik heb het even overlegd met mijn collega die het formulier heeft opgestuurd. Ze zei dat het de laatste tijd wat langer duurt met netwerkonderzoeken. Geen zorgen, ze zijn er echt mee bezig. Het formulier is de 12e opgestuurd en ontvangen. We zullen binnenkort contact opnemen met onze netwerkspecialisten als we niks horen, en we laten het je uiteraard zo snel mogelijk weten. We hebben verder niks aan tussentijdse bevindingen, dus we zullen echt moeten wachten totdat het onderzoek klaar is.
Heb je nog even geduld?
Groetjes,
Caspar
Hoi Simyo,
voor de duidelijkheid, de verbinding is in de woonkamer verschrikkelijk slecht....al weken.....
Ik vroeg alleen om duidelijkheid of dit opgelost kan worden, dat is alles.
Waaruit blijkt dat er onderzoek is/wordt gedaan ??? :
- er heeft zich geen enkele techneut bij mij gemeld met vragen/opmerkingen
- niemand heeft gevraagd of de verbinding beter/slechter is geworden
Bij het invullen van het netwerkformulier moest ik op de minuut af noteren wanneer er wel/geen verbinding was, al weken geleden heb ik dit keurig ingevuld (terwijl een techneut dit ook zelf gemakkelijk kan achterhalen wanneer ik wel/geen connectie heb gehad)
We zijn nu al weken verder, nu wil ik wel heel graag weten wat men uberhaupt heeft onderzocht, daar heb ik juist heel veel behoefte aan !
voor de duidelijkheid, de verbinding is in de woonkamer verschrikkelijk slecht....al weken.....
Ik vroeg alleen om duidelijkheid of dit opgelost kan worden, dat is alles.
Waaruit blijkt dat er onderzoek is/wordt gedaan ??? :
- er heeft zich geen enkele techneut bij mij gemeld met vragen/opmerkingen
- niemand heeft gevraagd of de verbinding beter/slechter is geworden
Bij het invullen van het netwerkformulier moest ik op de minuut af noteren wanneer er wel/geen verbinding was, al weken geleden heb ik dit keurig ingevuld (terwijl een techneut dit ook zelf gemakkelijk kan achterhalen wanneer ik wel/geen connectie heb gehad)
We zijn nu al weken verder, nu wil ik wel heel graag weten wat men uberhaupt heeft onderzocht, daar heb ik juist heel veel behoefte aan !
Mezenhof_Schagen,
We hebben bericht gekregen van onze netwerkspecialisten, alleen is het helaas geen goed nieuws.
Naar aanleiding van het onderzoek is KPN erachter gekomen dat het bereik op de desbetreffende locatie met de huidige netwerkelementen niet verbeterd kan worden :(
Voor het onderzoek is het niet nodig voor de techneuten om jou te benaderen. Ze kunnen het onderzoek zelfstandig uitvoeren met de informatie die je ons hebt gegeven.
Heb je hier verder nog vragen over?
Groetjes,
Caspar
We hebben bericht gekregen van onze netwerkspecialisten, alleen is het helaas geen goed nieuws.
Naar aanleiding van het onderzoek is KPN erachter gekomen dat het bereik op de desbetreffende locatie met de huidige netwerkelementen niet verbeterd kan worden :(
Voor het onderzoek is het niet nodig voor de techneuten om jou te benaderen. Ze kunnen het onderzoek zelfstandig uitvoeren met de informatie die je ons hebt gegeven.
Heb je hier verder nog vragen over?
Groetjes,
Caspar
Hey, eindelijk duidelijkheid !
Nu weet ik tenminste iets waar ik mee verder kan.
Het bereik in mijn woonplaats is zeer afhankelijk van waar je woon, de KPN-dekkingskaart en het werkelijke bereik verschilt enorm.
Bij een andere provider(zakelijk) heb ik namelijk uitstekend bereik, met mijn prive smartphone zal ik daar nu ook naar overstappen.
Mijn tip: deze eenvoudige vraag had veel sneller beantwoord kunnen worden met ja/nee
Nu weet ik tenminste iets waar ik mee verder kan.
Het bereik in mijn woonplaats is zeer afhankelijk van waar je woon, de KPN-dekkingskaart en het werkelijke bereik verschilt enorm.
Bij een andere provider(zakelijk) heb ik namelijk uitstekend bereik, met mijn prive smartphone zal ik daar nu ook naar overstappen.
Mijn tip: deze eenvoudige vraag had veel sneller beantwoord kunnen worden met ja/nee
Hoi Mezenhof_Schagen,
Erg jammer dat wij je hier niet verder mee kunnen helpen.
Belangrijk is dat je voldoende bereik hebt in je eigen woning. Als wij dit niet kunnen aanbieden, dan is het erg begrijpelijk dat je overstapt naar een andere provider. Hopelijk zal je dekking na overstap veel beter zijn!
Ik snap heel goed dat het erg lang duurde voordat je antwoord kreeg op je vraag, alleen zijn netwerkgerelateerde vragen lastiger met 'ja/nee' te beantwoorden. Dit komt omdat wij afhankelijk zijn van de dekkingskaart. Wanneer je bereik toch niet goed blijkt, dan kunnen wij alleen middels een netwerkonderzoek uitzoeken wat er precies aan de hand is.:(
Volgens onze gegevens ben je overigens contractvrij. Dit houdt in dat je (officieel gezien) met een maand opzegtermijn kunt overstappen naar een andere provider. Omdat je zulke slechte dekking hebt, zal ik ervoor zorgen dat je binnen twee werkdagen al kunt overstappen.
Om over te kunnen stappen naar een andere provider, adviseer ik je om een simkaart te bestellen en nummerbehoud aan te vragen. Bij je verzoek voor nummerbehoud geef je aan dat je al hebt opgezegd. Als overstapdatum selecteer je dan een datum die twee werkdagen verder ligt.
Gaat het lukken zo?
Groetjes,
Asma
Erg jammer dat wij je hier niet verder mee kunnen helpen.
Belangrijk is dat je voldoende bereik hebt in je eigen woning. Als wij dit niet kunnen aanbieden, dan is het erg begrijpelijk dat je overstapt naar een andere provider. Hopelijk zal je dekking na overstap veel beter zijn!
Ik snap heel goed dat het erg lang duurde voordat je antwoord kreeg op je vraag, alleen zijn netwerkgerelateerde vragen lastiger met 'ja/nee' te beantwoorden. Dit komt omdat wij afhankelijk zijn van de dekkingskaart. Wanneer je bereik toch niet goed blijkt, dan kunnen wij alleen middels een netwerkonderzoek uitzoeken wat er precies aan de hand is.:(
Volgens onze gegevens ben je overigens contractvrij. Dit houdt in dat je (officieel gezien) met een maand opzegtermijn kunt overstappen naar een andere provider. Omdat je zulke slechte dekking hebt, zal ik ervoor zorgen dat je binnen twee werkdagen al kunt overstappen.
Om over te kunnen stappen naar een andere provider, adviseer ik je om een simkaart te bestellen en nummerbehoud aan te vragen. Bij je verzoek voor nummerbehoud geef je aan dat je al hebt opgezegd. Als overstapdatum selecteer je dan een datum die twee werkdagen verder ligt.
Gaat het lukken zo?
Groetjes,
Asma
Beste Asma, inmiddels heb ik, nav bovenstaande correspondentie, al nummerbehoud aangevraagd bij een ander provider. Ik zal nabellen om te melden dat de overstap al over twee dagen kan plaatsvinden.
Top, bedankt voor het meedenken naar een snelle oplossing !
Top, bedankt voor het meedenken naar een snelle oplossing !
Hoi Mezenhof_Schagen,
Ben blij om te horen dat het inmiddels is gelukt met je nummerbehoud.
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie nummerbehoud is goedgekeurd voor 7 september. Je kunt ook eerder weg, hiervoor hoor je een nieuw verzoek in te dienen voor binnen twee werkdagen. Geef ook aan dat jij je abonnement al hebt opgezegd, op deze manier wordt er geen rekening gehouden met een opzegtermijn.
Gaat het lukken zo?
Groetjes,
Asma
Ben blij om te horen dat het inmiddels is gelukt met je nummerbehoud.
Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie nummerbehoud is goedgekeurd voor 7 september. Je kunt ook eerder weg, hiervoor hoor je een nieuw verzoek in te dienen voor binnen twee werkdagen. Geef ook aan dat jij je abonnement al hebt opgezegd, op deze manier wordt er geen rekening gehouden met een opzegtermijn.
Gaat het lukken zo?
Groetjes,
Asma
Ja, het gaat lukken, Ik houd rekening met 7 sept, we gaan nu eerst drie weken op vakantie.
Hoi Mezenhog_Schagen,
Oh, dat is goed om te horen! Ben blij dat het allemaal is gelukt.
Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe. :$
Groetjes,
Asma
Oh, dat is goed om te horen! Ben blij dat het allemaal is gelukt.
Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe. :$
Groetjes,
Asma
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.