Skip to main content
Goedemorgen,



Al een aantal dagen ervaar ik problemen met bellen en gebeld worden. Het duurt lang voordat er een verbinding tot stand komt; of er is helemaal geen verbinding mogelijk (gesprek mislukt). Daarna nogmaals proberen en dan lukt het wel. Vervolgens is het de vraag of ik verstaanbaar ben; sommige gesprekken lukken prima. Andere gesprekken ben ik niet verstaanbaar of is het gesprek haperend.



Enig idee wat hiervan het probleem is en wat daarvoor de oplossing is?



Mvg,



Ivo Mooibroek
Hoi Ivo Mooibroek,



Welkom op het forum :)



Wat vervelend dat je al een paar dagen problemen hebt met bellen en gebeld worden! Heb je dit probleem op één specifieke locatie, of op meerdere locties?



Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld om te kijken of er problemen zijn op jouw adres, maar zij kunnen geen storing op het netwerk op deze locatie zien. Heb je toevallig een Samsung Galaxy A3 (2017), A5 (2017), S8 of S8+? In dat geval kan het wel zijn dat er problemen zijn met gesprekken over het 4G netwerk na een software-update van Samsung. In dat geval raad ik je aan om je toestel tijdelijk in te schakelen op 3G, totdat deze problemen zijn opgelost. Voor meer informatie hierover kun je hier een kijkje nemen.



Ik heb voor de volledigheid je simkaart een reset gegeven. Hiermee maakt je simkaart een nieuwe verbinding met het netwerk. Kun je je telefoon ongeveer 10 minuten uitzetten? Hopelijk zijn de problemen hierna opgelost.



Hou je ons op de hoogte?



Groetjes,

Samantha
Hoi Samantha,



Ik heb het probleem met name thuis. Maar dit wisselt; het ene gesprek gaat prima. Het volgende gesprek niet.



Ik heb een iPhone6 en die heb ik ook al terug gezet naar 3G maar zonder het gewenste resultaat.



Het blijft dus een probleem dat zich soms wel en soms niet voor doet. Zowel met 4G als met 3G.



Mvg,



Ivo
Hoi Samantha,



Kleine update; ik heb vanavond mijn simkaart in mijn oude iPhone4 geplaatst en alle gesprekken verlopen prima. Morgen laat ik mijn telefoon dus nakijken want dan moet het mijns inziens daar aan liggen.



Mvg,



Ivo
Hoi Ivo Mooibroek,



Wat goed dat je dit hebt kunnen testen. Dit kan bijna niet anders dan aan de telefoon liggen. Juist omdat je simkaart prima werkt in een andere telefoon. Wil je ons op de hoogte houden van het onderzoek? Mocht er niets uitkomen, kunnen we vanuit ons altijd nog een nieuwe simkaart proberen :)



Ik hoor het graag!



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Even weer een update..



Mijn telefoon is nagekeken en daar was niks mis mee; het zou aan de simkaart liggen. Daarna dus een nieuwe simkaart besteld en die in mijn iPhone geplaatst; helaas bleef hetzelfde probleem zich voordoen. Vervolgens heb ik mijn telefoon weer weggebracht en is mijn lightningconnector (wederom) en de netwerkchip vervangen aangezien daar eventueel het probleem zou (kunnen) liggen. Thuis weer geprobeerd en nog steeds hetzelfde probleem..

Gisteravond heb ik dus mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen en vandaag gaat het, tot nu toe, goed.; vanaf mijn werk, belt mijn telefoon nu prima dus ik hoop dat dit straks thuis ook nog prima gaat.



Mvg,



Ivo Mooibroek
Hoi Ivo Mooibroek,



Heel erg bedankt voor de update!



Poeh, wat een gedoe.. Ben wel erg blij om te horen dat je nu probleemloos kunt bellen en gebeld worden. :D



Als je hier toch nog problemen mee ondervindt, dan horen wij dit graag van je. Wij helpen je graag verder!



Hartelijke groet,

Asma

Reageer