Skip to main content
Na mijn verhuizing zit ik zonder bereik (8326BC), zowel binnen als buiten. (Of ik moet achter in het weiland gaan staan, maar dat vind ik niet echt prettig als het regent)

Mijn meisje had een abonnement bij Telfort (ook KPN netwerk) die haar vertelde maar overstappen, omdat we in een "whitespot" zitten. Is dit ook jullie advies aan mij, of hebben jullie een betere oplossing?

Alvast bedankt.

Groet Chris
Hallo, met de coveragechecker kun je checken of bereik hebt. Zie: http://www.coveragechecker.nl/



Als ik jouw postcode ingeef, lijkt het inderdaad wel of het bereik niet optimaal is......
Dat heb ik al gedaan en dat was ook mijn conclusie. De vraag is welke oplossing jullie hiervoor hebben.

Volgens mij zijn er 2 opties:

1: jullie zorgen voor een betere dekking (bijvoorbeeld: ik ontvang een versterker op jullie kosten)

2: ik kan per direct mijn abonnement beëindigen en moet dan dus maar overstappen naar de concurrent.

Welke oplossing wordt het?
Oei, dat is wel een heel dwingende reactie. Vind je ook niet?



Ik zal je proberen als Simyo-klant, niet als medewerker, te helpen.



Ad 1. Ik weet niet, ik denk het ook niet, dat Simyo aan een dergelijk verzoek gehoor kan geven.



Ad 2. In heel Nederland zijn nu eenmaal enkele 'blanc spots'. Deze spots variëren sterk in grootte en aantal per provider. Volgens mij, maar dat is mijn persoonlijke ervaring, heeft KPN en daardoor dus ook Simyo, wel het best dekkend netwerk. Je zult de coverage checker van elke provider moeten checken hoe het met dekking is gesteld op jouw postcode. Op basis van die uitslag zul je een beslissing kunnen nemen.
Dat is zeker dwingend en dat komt omdat het knap irritant is.

Maar ik was op zoek naar een antwoord van Simyo en niet van een klant.

Maar bedankt. Ik ga dan maar even achter in het weiland staan om de helpdesk te bellen.

Want ik heb weinig zin om lang onbereikbaar te zijn.

Ps. Vodafone dekking is hier prima, want dat heb ik al gechecked.
Zo zie je maar, ik ben juist van Vodafone overgestapt naar Simyo/KPN, omdat ik met het Vodafone netwerk te kampen had met meerdere blanc spots.



Succes met het vervolg.
Hoi Chris van Zeil,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat je niet goed bereikbaar bent op jouw nieuwe thuisadres. Ik kan me voorstellen dat je dit graag wilt oplossen. Op dit moment heb je jouw nieuwe adres nog niet veranderd via Mijn Simyo. Ik kan dit ook nog niet inzien. Wil je jouw adres aanpassen zodat ik contact op kan nemen met de netwerkspecialist? Geef je mij een seintje wanneer je dit gedaan hebt? Bedankt alvast.



@RicoK, bedankt voor je hulp en het meedenken hierin :)



Groetjes,

Angela
Angela, ik heb gister na overleg met de helpdesk al besloten over te stappen naar Hollands Nieuwe.

Dus het is niet meer nodig. Maar toch bedankt.

Chris
Hoi Chris van Zeil,



We vinden het erg jammer om te lezen dat het nodig is, maar het lijkt me dan in dit geval wel het beste voor je 🙂. Mocht je nog support nodig hebben bij het overstappen, laat het ons dan weten.



Groetjes, Tiury

Reageer