Ik heb eigenlijk geen idee. Om een beetje tijd te rekken: Wat bedoel je met niet te verstaan. Horen ze je slecht? Of totaal geen geluid?
Wat ik begrijp is dat ik, als zij mij bellen, heel slecht verstaan wordt in heel veel ruis.
Als ik hen bel is er geen probleem en ben ik goed te verstaan.
Wat ik nog ga proberen is mijn simkaart in een ander (ouder) toestel gebruiken.
Hoi @Geert56,
Â
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet goed verstaanbaar bent als je gebeld wordt door een specifiek nummer. Zoals @wimj12Â ook aangeeft is het belangrijk om te weten hoe je slecht te verstaan bent. Is er ook al geprobeerd met een ander toestel het telefoonnummer te bellen?
Â
Wij horen graag van je .
Â
Â
Groetjes,
Â
Nihad
Vanochtend inderdaad met eender toestel geprobeerd. Probleem blijft echter hetzelfde. Als het bedrijf mij belt horen ze heel veel ruis en ik ben niet te verstaan. Als ik hen bel is er geen probleem.
M.vr.gr. Geert.
Hoi @Geert56,
Bedankt voor je bericht.Â
Als ik het goed begrijp heb je met een ander toestel het zelfde geprobeerd en blijft het probleem bestaan. Dit betekent dat het probleem dus niet aan jouw telefoon/simkaart ligt maar aan het bedrijf zelf.
Groetjes,
Seren ​​​​​​​
Misschien niet duidelijk genoeg benoemd door mij?
Als IK de simkaart in een ander smartphone gebruik blijft het probleem zoals het was.
Als het bedrijf mij belt (door verschillende medewerkers, dus vanaf verschillende toestellen) dan ben ik niet verstaanbaar vanwege heel veel ruis.
Als IK naar het bedrijf bel is er niets aan de hand.
Â
M.vr.gr. Geert.
Hi @Geert56,
Bedankt voor de opheldering.Â
Heb je gevraagd of dit bedrijf dit probleem ook bij andere klanten ervaart? Wanneer je word gebeld door iemand anders (dus niet door dit specifieke bedrijf) ben je dan ook niet verstaanbaar?
Groetjes,
SerenÂ
Van het bedrijf begrijp ik dat ik de enige ben waarbij zij dit probleem ervaren.
Van ander bellers heb ik nog geen reacties gehad dat ik heel slecht te verstaan ben en zij veel ruis in plaats van mijn spraak ervaren.
Mvrgr. Geert.
Hoi @Geert56,
Bedankt voor de update. Als andere bellers jou goed verstaan ligt het dus echt aan dit specifieke bedrijf. Helaas kan ik hier niks aan veranderen.
Groetjes,
SerenÂ
Inmiddels heeft het bedrijf afgelopen week de volgende stappen genomen. Mijn gegevens uit hun systeem verwijderd, herstart en mij opnieuw ingevoerd. Helaas zonder positief resultaat, het probleem bestaat nog steeds.
Gister heb ik daarom een nieuwe sim-kaart aangevraagd in de hoop dat daar toch de oplossing ligt.
Nog even wachten op de levering en dan volgende week afwachten wat het resultaat is.
Â
Mvrgr. Geert Valk.
Hoi @Geert56,
Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je hier nog steeds problemen mee ervaart. In elk geval goed om te horen dat je een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Ik hoor graag van je of dit het probleem wel oplost. Mocht dat niet zijn, laat het vooral even weten. Dan ga ik direct vanuit hier even voor je kijken wat ik verder nog voor je kan betekenen.
Mocht het probleem niet opgelost zijn dan kan ik altijd nog even schakelen met onze netwerk specialisten.
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Rutger
YES!
Vanmiddag de vervangende sim-kaart ontvangen en uiteraard direct geplaatst en geactiveerd.
Daarna het bedrijf gebeld en gevraagd mij terug te bellen wat ze hebben gedaan.
Het resultaat: ik was perfect te verstaan!
Het probleem is dus opgelost.
Bedankt voor alle hulp en het meedenken om het probleem op te willen lossen en hopelijk een ervaring om anderen in de toekomst te kunnen helpen.
Â
Met vriendelijke groeten,
Geert Valk.
Hoi @Geert56,
Fijn om te horen dat de vervangende simkaart toch heeft geholpen!
Groetjes,
Seren
Goededag,Â
Ik heb een soort gelijk probleem.Â
Ik had al een ander topic hier over geopend maar het past precies in dit straatje.
Dit nummer wordt zakelijk gebruikt.
En heb de sim bijna 5 jaar in gebruik.Â
Zelf zit ik in de buitendienst, als het kantoor mij belt horen hun helemaal niks maar ik hoor hun goed. Maakt niet uit vanaf welk toestel er gebeld wordt.
Een telefoon reboot, reset en zelfs een andere (alternatieve) ROM er op lost het probleem niet op.Â
P.S. Het gaat hier ook om een Motorola (G 5g +)Â
Doe ik de sim in een oude Moto G4 dan werk het wel naar behoren.
Wat ik begin te vermoeden (ook door dit verhaal) is dat het aan de combinatie van een oudere sim en een nieuw toestel ligt.
Ik ben nu via PB met Simyo in contact. Laat het resultaat hier wel weten.
Vriendelijke groet, AJ
Hoi @Albert Jan van AircoTechniek,
Bedankt voor je bericht. Ik heb jouw topic inderdaad gelezen! Goed dat jij je bevindingen deelt, dit zal andere klanten in de toekomst wellicht kunnen helpen. Hopelijk is dit probleem snel voor je opgelost.
Groetjes,
Seren
Helaas begint het probleem zich weer voor te doen.
Is het mogelijk om mijn sim-kaart volledig te resetten in de hoop dat het probleem verholpen wordt?
Vorige keer heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd en na het vervangen was het probleem (tot nu toe dus) verholpen.
Ben benieuwd naar jullie reactie en misschien ook wel een reden waarom het bij 2 specifiek nummer (023-760 0326) fout gaat.
Alvast bedankt voor jullie reactie en inspanning.
Mvrgr. Geert Valk.
Hoi @Geert56,
Bedankt voor je bericht. Wat balen dat ze jou weer slecht verstaan als je wordt gebeld door hen! Ik heb een reset uitgevoerd op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen nadat je dit bericht hebt gelezen? Zoals de vorige keer was aangegeven, als andere bellers jou goed verstaan het dus echt ligt aan dit specifieke bedrijf. Helaas kunnen wij daar niets in veranderen.Â
Ik hoor graag of de reset heeft geholpen!Â
Groetjes,
Amy
Bedankt voor jullie actie, maar helaas heeft de reset van de simkaart en het minimaal 10 minuten uitzetten van de telefoon niet geholpen.
Mvrgr. Geert
Hoi @Geert56,
Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat de reset niet heeft geholpen! Dit probleem ligt toch echt bij het bedrijf. Het spijt me dat we hierin niet meer voor je kunnen betekenen.Â
Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!
Groetjes,
Amy