Skip to main content
Zojuist simkaart voor mijn dochter geactiveerd.

Site ziet er prima uit, geeft mooi aan dat ik 100 belminuten heb. Bel even mijn eigen nummer om het nieuwe nummer te kunnen opslaan, zonder op te nemen!!, en wat blijkt; heb nog maar 94 minuten over!



6 minuten eraf voor een telefoontje dat niet eens opgenomen is??



Kan iemand dit uitleggen?
Het aantal belminuten voor de eerste maand wordt gekort afhankelijk van de dag dat je abonnement ingaat. Omdat het vandaag de derde mei is is je toekenning van 100 minuten dus iets minder, maar vanaf volgende maand heeft je dochter weer de volledige 100 minuten ter beschikking.
Hoi jver,



Wat Scotsman zegt klopt 🙂 Je hebt op 04-05-2014 je bundels (simkaart) geactiveerd. Je hebt dus 100 : 31 * 4 = 12 belminuten niet kunnen gebruiken. Eigenlijk zou dat dus 100 - 12 = 88 belminuten moeten zijn. Jij zegt dat je 94 belminuten hebt, dan ben je een beetje gematst 😉



Heb ik je vraag zo goed beantwoord?



@Scotsman, dankjewel voor je antwoord 🙂
ehm, op 04-05-2014 was volgens Dries de simkaart geactiveerd. Op het forum staat dat jver 2 dagen geleden heeft gepost, dat hij de simkaart zojuist heeft geactiveerd. Dat is raar, want dan zou jver een dag voor het activeren op het forum hebben gepost, dat hij die simkaart heeft geactiveerd.



100 (minuten) / 31 (dagen van de maand) * 2 (dagen geen gebruik) = 6 (minuten minder), dus de simkaart op de derde geactiveerd!? De dag is toevallig ook de dag dat jver hier postte!



Ik zelf hanteer: #aantal minuten, SMS of MBs# / #aantal dagen van de maand# * (#aantal dagen maand# - #dag van de maand# + 1 voor huidige dag)

=

100 minute / 31 * (31 - 3 + 1) = 94 minuten



want hier staat:

De bundels zijn ingegaan op 28 september. September telt 30 dagen, waarvan je er maar 3 kunt gebruiken.
en daarop sluit mijn formule beter op aan.
Klopt bijna, Groentjuh. Bij Simyo worden enkel de bundel altijd berekend vanuit een maand van 30 dagen.

Een activatie op de 3e betekent dus minus 2 maal 3,33 = 93,34

Waarom onze systemen dan 94 doen is mij een raadsel 😕

Reageer