Skip to main content

.

Goedemiddag,

Sinds enige tijd (ongeveer een maand) ben ik zeer slecht telefonisch bereikbaar. Daar waar ik in het verleden geen enkel probleem ondervond, kriijg ik de laatste tijd steeds vaker de klacht dat ik telefonisch onbereikbaar was.Op mijn telefoon zie en ontvang ik echter niet de oproep. Na verloop van tijd, vaak een half uur later, krijg ik een bericht dat ik een aantal oproepen heb gemist. Terwijl ik niets heb ontvangen.



Op mijn telefoon en sim-kaart is helemaal niets gewijgd, dus ik snap niet waarom ik nu ineens met dit probleem wordt geconfronteerd.



Hoop dat U een verklaring hiervoor kunt geven danwel een oplossing heeft. Ondanks mijn goede ervaringen met Simyo, wordt de huidige situatie onwerkbaar.



Dank alvast voor uw reactie.



Met vriendelijke groet,

Rob
Ik heb sinds een paar maanden precies hetzelfde. Het is echt heel onhandig.

Vaak hoor ik achteraf dat ik gebeld ben maar dat krijg ik dus ook niet door via sms.

Heel vervelend. Hoop echt op een oplossing. Ik ben verder erg tevreden maar zal

moeten veranderen van provider als het zo blijft.
Ook ik heb sinds een aantal maanden exact dezelfde problemen. Niet bereikbaar, terwijl ik gewoon de volle dekking heb. Voorbeeld van een paar dagen terug: partner probeerde mij te bellen; lukte niet. Heeft dat weer geprobeerd toen hij thuis was en mijn telefoon naast de zijne lag, met volle dekking. Telefoon ging niet over. Na circa half uur kreeg ik meldingen van gemiste oproepen. Ook whatsapp berichten worden regelmatig pas een uur tot twee uur na verzending afgeleverd. Aan telefoon is niets gewijzigd.

Ook ik ben al jaren tevreden Simyo-klant, maar zal van provider moeten wisselen als dit zo blijft.
Hi RobertR,



Wat vervelend dat je regelmatig onbereikbaar bent! Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en meteen een reset voor je uitgevoerd. Hiermee heb ik je aansluiting tijdelijk van het netwerk gehaald en 'm vervolgens weer aangemeld. Wil jij je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk merk je hierna een verschil!



Ik ben ook benieuwd naar wat voor toestel je hebt! Het zou namelijk kunnen dat je telefoon op 'Niet storen' staat. In dat geval zou je namelijk wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden. Zowel Android als Apple-toestellen hebben deze functie. Als je een Apple hebt, dan veeg je vanaf de onderkant naar boven om het scherm te openen waarin je dit in- en uit kunt schakelen. Bij een Android veeg je juist van boven naar beneden. De 'Niet storen'-functie herken je aan het icoontje van een halve maan.



Mocht dit niet het probleem zijn, dan raad ik je aan om je simkaart tijdelijk in een ander toestel te plaatsen en andersom. Blijft het probleem dan bestaan? Of verdwijnt het? Op deze manier kun je dus peilen of het een toestel,- of simkaartprobleem betreft.



Hou je me op de hoogte?



@ Meta1954: Wat vervelend dat jij hetzelfde probleem ervaart! Ik heb ook een reset voor jou uitgevoerd. Wil jij de bovenstaande stappen ook uitvoeren? Ik ben benieuwd!



@ Wemie: Ook voor jou heb ik een reset uitgevoerd. Wil jij ook de bovenstaande stappen uitvoeren?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Bedankt voor je reactie.



Heb zojuist mijn toestel een kwartier uitgezet en weer aangezet. Hieronder de huidige waarden (status) die ik terug kon vinden op mijn telefoon.



Netwerk : NL KPN

Signaalsterkte: -85dBm 14 asu

Type mobiel netwerk: Onbekend

Servicestatus: In bedrijf

Status mobiel netwerk: Verbinding verbroken

Mijn telefoonnummer: Onbekend



Kan nergens terugvinden wat dit exact betekent.



Ik heb een Samsung Galaxy Core 2 (Modelnummer: SM-G355HN).



Ik zie geen icoontje van een halve maan, deze staat ook dus ook niet aan.



Gisteren op een andere lokatie was mijn bereik prima. Ga deze week de SIM kaart in een andere telefoon plaatsen om te kijken of dit hetzelfde probleem geeft.



Hou je op de hoogte van de resultaten.



Groeten,

Robert
Het resetten heeft bij mij niet geholpen. Mijn telefoon (Samsung S4) geeft dezelfde waarden als die van Robert. Ik krijg een nieuwe sim-kaart. Ben benieuwd naar ervaringen van Robert.
Hoi Robert en Wemie,



@ RobertR: Ahh, wat jammer dat het niet geholpen heeft! Je geeft aan dat je bereik op andere locaties wel prima is. In dat geval wil ik graag de netwerkspecialisten contacteren hierover, als je simkaart het ook niet in een andere telefoon doet. Laat je me dat gauw weten? Als 'ie het daarin namelijk ook niet doet, ga ik de mensen bellen die hierover gaan. Wellicht is er iets mis met een zendmast, bijvoorbeeld! We gaan dit tot op de bodem uitzoeken.



@ Wemie: Nee, wat vervelend zeg! Laat je me weten of het lukt met je nieuwe simkaart?



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Ondanks jullie en mijn akties was ik vrijdag 9-9-2016 wederom niet bereikbaar. Het heeft blijkbaar niets opgeleverd.

Ik ga vandaag mijn sim in een ander toestel plaatsen en laat je morgen het resultaat hiervan weten.



Groetjes,

Rob
Hoi RobertR,



Dat is prima. We horen van je zodra je je simkaart in een ander toestel hebt gedaan!



Groetjes,

Caspar
Hoi Casper,



Ik had mijn simkaart voor een dag willen testen in een andere telefoon. Echter is dat niet mogelijk omdat het formaat niet past bij de oudere toestellen. Heb het wel even geprobeerd in een ander Samsung toestel en toen werkte het.



In mijn eigen toestel was ik wederom gisteren diverse malen niet bereikbaar.



Kun je aangeven welke opties er nog zijn? Wanneer er geen andere opties meer zijn, zal ik op zoek gaan/moeten naar een andere provider.



Alvast bedankt.



Groetjes,

Rob
Hoi Rob,



Wat vervelend dat het probleem er niet beter op is geworden! Begrijp ik goed dat je simkaart het wel goed deed in een ander Samsung toestel? Dat suggereert dat dit voornamelijk een toestelprobleem is, namelijk. Ik heb voor de zekerheid toch contact gehad met de netwerkspecialisten. Zij wisten mij te vertellen dat er inderdaad een probleem was met de zendmast in jouw omgeving, maar dat dit probleem opgelost is op 9 september. Overigens begon het probleem op 5 september, en jouw problemen begonnen daarvóór nog. Het lijkt me dus sterk dat dit de kern van het probleem was.



Ik raad je echt aan om je simkaart voor een langere periode in een ander toestel te plaatsen. Merk je dan een significant verschil? En verandert er iets zodra jij een andere simkaart in je toestel plaatst?



Ik ben benieuwd!



Groetjes,

Jihane
Hoi Jihane,



Bedankt voor je reactie. Helaas kan ik hier weinig mee en moet ik de conclusie trekken dat het waarschijnlijk toch niet gaat werken. Het blijft vreemd dat ik er in het verleden geen last van had en nu dus wel.



Zoals ik al in een eerdere reactie heb aangegeven heb ik geen telefoon beschikbaar om het voor bijv. een week te testen, dus deze optie valt ook af.



Twee van mijn huisgenoten hebben al langere tijd hetzelfde probleem bij een andere provider, te weten T-Mobile. Het lijkt erop dat Vodafone nog de enige optie is die overblijft, of toch maar weer een vaste lijn.



Jammer dit te moeten concluderen in deze tijd van vooruitgaande technologie.



Bedankt i.i.g. voor de terugkoppeling.



Groetjes,

Rob
Hoi RobertR,



We kunnen nu nog niet vaststellen waar het aan ligt. Dit kan pas na de kruistest. Hopelijk weet je alsnog een telefoon weten te bemachtigen waardoor jij je simkaart in een ander toestel kan stoppen.



Je gaat er nu al van uit dat het aan de simkaart of provider ligt. Stel dat het probleem bij jouw telefoon ligt en je neemt een ander abonnement bij een andere provider, dan zal je weer hetzelfde probleem ervaren in jouw toestel!



Ik raad je dus aan je simkaart te testen in een ander toestel. Als je echt geen toestel weet te bemachtigen waar jouw formaat simkaart in past, kunnen we je altijd nog een vervangende simkaart opsturen zodat je niet gebonden bent aan het formaat van je simkaart bij de kruistest.



Heb je hier nog vragen over?



Groetjes,

Caspar
Hoi Caspar,



Je hebt gelijk dat we nog niet kunnen vaststellen waar het aan ligt. Telefoon bemachtigen wordt erg lastig. Als vervolg stap heb ik een prepaid sim aangevraagd van een andere provider.



Hiermee kan ik mijn telefoon testen en kijken of ik bereik heb. Eventueel als mogelijk nieuwe provider.



Heb verder geen vragen meer.



Laat de resultaten nog wel weten.



Groetjes,

Rob
Hoi RobertR,



Dat is natuurlijk óók een goede manier om te kijken of het aan je toestel ligt!



Ik ben benieuwd wat eruit is gekomen. Als de nieuwe Prepaid kaart het gewoon doet, sturen we je nieuwe simkaart op.



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar
Ik ervaar hetzelfde sinds een maand of misschien langer. Ik heb voldoende beltegoed en MB's maar dan is er plotseling geen verbinding en kan ik de datatoegang ook niet aanzetten. Ik kom hier pas later achter,wanneer mensen mij zeggen dat ze me hebben gebeld en ik niks geen oproep binnenkreeg. Ik heb een LG G3 en heb een abonnement bij jullie sinds juni (of juli).
Hoi Hillianne,



Welkom op 't Simyo Forum!



Wat vervelend dat je opeens niet bereikbaar bent. Ik snap dat je dit niet prettig vindt.



Ik heb meteen even een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Dit betekent dat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Kun je jouw telefoon voor tien minuten uitgeschakeld laten en het opnieuw aanzetten. Ik verwacht dat dit het probleem oplost.



Als dit niet het geval is, kun je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en een andere simkaart in je eigen toestel? Hiermee kun je testen of het ligt aan je toestel of aan je simkaart.



Laat je het weten?



Groetjes,

Ilias
Ik zal het een paar dagen aanzien. Als het heeft geholpen, zal ik het laten weten! Bedankt in ieder geval! Op het moment doet 'ie het :)



Groetjes,

Hillianne
Hoi Hillianne,



Nou, top! Ik ben blij dat het nu werkt. Kijk het maar even aan.



We horen van je!



Groetjes,

Caspar
Hallo Caspar,



Nadat ik mijn tweede reactie had gestuurd, werkte het eigenlijk niet meer en ik had diezelfde dag nog dezelfde problemen als eerst. Maar toen ik mijn simkaart eruit had gehaald, in een andere telefoon had gestopt en een tijdje later weer terug in mijn huidige telefoon deed, drukte ik hem er wat steviger/rechter in. Vermoedelijk was het probleem eerst dat hij wat scheef zat en net niet goed genoeg contact maakte om de verbinding vast te houden. Nu hij er wat rechter in zit, lijkt het probleem te zijn verholpen. Ik ben de afgelopen dagen nog geen een keer onbereikbaar geweest.



Groetjes,

Hillianne
Hoi Hillianne,



Dat zal het dan geweest zijn!



Mooi dat alles nu weer werkt en dat je geen last meer hebt. Als je toch nog problemen ervaart, dan horen we van je!



Groetjes,

Caspar
Hi, het heeft even geduurd, maar ik word niet zo vaak gebeld...

Helaas heeft de nieuwe simkaart niet geholpen. Vandaag heb ik telefoontjes gemist en ik kon mezelf ook niet met een ander toestel bellen. Toen ik met mijn eigen toestel een (dus uitgaand) gesprek probeerde te voeren, kwam de verbinding wel tot stand, maar hoorde ik allemaal gekraak en onder water geluiden. Bij de tweede poging had ik daarvan geen last meer en kon ik ook weer oproepen ontvangen.

Groet, Monica
Hoi Wemie,



Wat vervelend dat de nieuwe simkaart niet geholpen heeft.



Je zei dat je een Samsung S4 hebt. Dit geeft vaak een probleem dat de simkaart niet goed in het toestel zit. Kun jij kijken of de simkaart losjes in het toestel zit? En krijg je wel eens de melding 'geen simkaart'? Dit zou kunnen betekenen dat je een dikkere simkaart nodig hebt. Als dat zo is, stuur ik deze uiteraard naar je toe!



Verder ben ik benieuwd of je zelf wel altijd kan bellen.



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar

Reageer