Skip to main content
Ik kan thuis niet bellen en niet gebeld worden. Ik heb binnenshuis maar een streepje bereik (dit geldt overigens ook voor mijn vriend en hij heeft een ander toestel dan ik). Als we willen bellen, moeten we op het balkon gaan staan. Dit is al maanden zo. Wat is hier aan te doen?
Hoi,



Het kan zijn dat er iets met een mast is, aan de hand van je postcode kan je op deze site https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm kijken of er iets aan de hand is.



Op https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm kan je de normale dekking zien voor je postcode.



Er kan ook een storingsbron binnenshuis zijn (of in een flat), dat is voor mij uiteraard niet na te gaan. Dit kan je testen door een telefoon te gebruiken die niet van het KPN-netwerk gebruik maakt.
Hoi Frans, dank je wel, het probleem is gevonden. Er is al sinds april een storing, omdat er een basisstation is weggehaald.. Ik blijf dus gezellig op het balkon bellen..
Hoi Sanne,



Beschut met een hapje en een drankje is het hopelijk best uit te houden daar 🙂
Vervelend Sanne,



hopelijk wordt er snel een oplossing gevonden voor het probleem
Ik kan thuis niet bellen en niet gebeld worden. Ik heb binnenshuis maar een streepje bereik (dit geldt overigens ook voor mijn vriend en hij heeft een ander toestel dan ik). Als we willen bellen, moeten we op het balkon gaan staan. Dit is al maanden zo. Wat is hier aan te doen?

Eerst een vraag. Hoe zit het met het bereik van andere netwerken? Dus mensen met een provider met de andere netwerken wat ervaren die?

Wat is hier aan te doen?


Tja, er is iets mogelijk maar dat is heel erg prijzig, een gsm repeater.

Daarom ook mijn begin....

Wat is je postcode, geen huisnummer, dan kan meegekeken worden naar masten.
Hoi Sanne74,



Welkom op het Simyo forum! :)



Wat vervelend dat je thuis niet kan bellen en gebeld kunt worden! Dit komt inderdaad doordat er een basisstation moest worden weggehaald. Hierdoor kun je vooral binnenshuis problemen ervaren met bellen, sms'en en mobiel internetten. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is.



KPN is druk op zoek naar een vervangend basisstation, maar helaas verwachten ze dat deze er pas eind 2017 gaat komen. Dat wordt dus nog heel vaak op het balkon bellen. Als je dit echt heel vervelend vindt, ben je natuurlijk vrij om over te stappen naar een andere provider. Want wij kunnen er jammer genoeg niet voor zorgen dat je ook bereik binnenshuis hebt. Die fout ligt bij ons (of KPN). Als je besluit om over te stappen naar een andere provider, let er dan wel goed op dat deze provider geen gebruik maakt van het KPN-netwerk. Want dan blijf je hetzelfde probleem houden.



Als je hier nog vragen over hebt, laat je dit dan weten?



Groetjes,

Samantha



@franswon, PaulH en & Friesian, Heel erg bedankt voor jullie hulp heren! 🙂

Reageer