Skip to main content

.

Beste Simyo,

Mijn simkaart is plotseling geblokkeerd. Volgens mijnsimyo zijn er vandaag de hele dag door blokken van 60MB gebruikt aan data en ben ik daarom over mijn bundel. Ik ben aan het werk, dus ik heb vandaag alleen een beetje whatsapp gebruikt en google, wat helemaal niet past bij een hoog verbruik. Geen video's gestreamd of wat dan ook. Ik heb geen sms ontvangen dat mijn verbruik op 100% zat, dus het is me ook ontgaan. 

Nog los van de hoge kosten waar ik van geschrokken ben: Ik heb mijn telefoon nodig voor mijn werk (ik moet verplicht bereikbaar zijn want ik werk in de zorg). Dat betekent dat ik vannacht in de gang hier moet slapen als ik dit niet opgelost krijg. 

Ik hoor graag iets,

Groet!

@WaterAngel

Ik begrijp je probleem maar in het weekend is helaas niemand van Simyo actief op het forum. Dat wordt morgen dat een moderator, medewerker van Simyo zal reageren.

Succes!

Kijk intussen wat je kunt vinden op je telefoon waardoor er veel dataverbruik is.

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Even los van het verbruik.

Best bijzonder dat je verplicht bereikbaar moet zijn op je eigen kosten bij een budget provider van je werkgever. Laat de werkgever dan een nummer regelen bij een premium provider met onbeperkt alles zolang je in NL bent kan het nooit buiten de bundel gaan of worden geblokkeerd.

Even los van het verbruik.

Best bijzonder dat je verplicht bereikbaar moet zijn op je eigen kosten bij een budget provider van je werkgever.

Ik geloof dat we allebei dat niet kunnen geloven. 🙂 En Simyo is geen budget provider te noemen lijkt me.

Kun je bij een internetblokkade ook niet meer bellen en gebeld worden dan? @WaterAngel en @Friesian en @RobbyTown ????

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Kun je bij een internetblokkade ook niet meer bellen en gebeld worden dan? @WaterAngel en @Friesian en @RobbyTown ????

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

WaterAngel schreef:

Mijn simkaart is plotseling geblokkeerd.

De simkaart wordt geblokkeerd bij hoogverbruik,

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik#afgesloten

Ook dit geeft duidelijkheid,

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/waarom-ben-ik-niet-afgesloten-bij---282

Klopt, maar toch raar dat inkomende gesprekken ook niet meer mogelijk zijn.

Klopt en dat lees ik niet…. maar je kunt niet terugbellen, bellen naar je collega wanneer je hulp nodig hebt bij een patiënt of als wijkverpleger(-verpleegster). Met mantelzorg begrijp je dat ook.🙂

Hoi @WaterAngel,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je simkaart is geblokkeerd!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg voor uitgaand verkeer. Dit betekent dat je dus wel nog gebeld kunt worden. Ook het bellen naar onze klantenservice via 1200 kan in dit geval nog.

Indien je geen waarschuwingsbericht per sms hebt ontvangen, zou ik dit graag verder voor je willen uitzoeken. Het is namelijk wel de bedoeling dat je deze op tijd ontvangt zodat je op tijd actie kunt ondernemen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je hier graag mee verder.

Bedankt voor de hulp! @Friesian @RobbyTown @JanD @abj 

Groetjes,
Roeqajja

Vraag ingetrokken, reactie @Roeqajja niet goed gelezen, voor mij duidelijk nu.

Je kunt gebeld worden en alleen nog uitbellen naar Simyo, verder niet.

(ik moet verplicht bereikbaar zijn want ik werk in de zorg

Je blijft dus bereikbaar @WaterAngel 

Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg voor uitgaand verkeer. Dit betekent dat je dus wel nog gebeld kunt worden. Ook het bellen naar onze klantenservice via 1200 kan in dit geval nog.

@JanD 😉

Nogmaals, dat schreef ze niet.

Wat veel belangrijker is. @WaterAngel  Wat voor telefoon merk en type heb je?
Vertrouw nooit helemaal op de sms-jes, ook niet mijn Simyo (app)

Met zelf monitoren via een ingebouwde datameter of een datamanager app kun je op je toestel je verbruik in de gaten houden.

Vreemd dat niemand dit vermeldt.

https://www.simyo.nl/blog/dataverbruik-data-besparen-datalimiet/

Beste @abj .

Het is heel erg verwarrend….

Lees even met me mee.

https://www.simyo.nl/klantenservice/factuur/hoogverbruik#afgesloten

Je aansluiting wordt geblokkeerd……

Dat geeft een ander beeld dan wat Roeqajja schreef..

in de openingstekst schrijft ze dat  idd de simkaart is geblokkeerd. Ze schreef dat ze bereikbaar moet zijn.

Maar hoe kan dat als de aansluiting is geblokkeerd.?

@Roeqajja De tekst op de site geeft een ander beeld dan alleen voor uitgaand verkeer.

Hi @Friesian,

Bedankt voor je bericht. Zodra je de e-mail voor hoogverbruik ontvangt staat er in de eerste zin dat je aansluiting enkel uitgaand geblokkeerd wordt: “Simyo heeft je mobiele nummer uit voorzorg geblokkeerd voor uitgaand verkeer”. De informatie wordt dus wel meteen vermeldt per e-mail zodra je simkaart geblokkeerd is 🙂.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer