Skip to main content
Ik heb al meerdere emails verstuurd maar tot op heden geen antwoord gekregen

Mijn rekening was zeer hoog van januari

Er zijn service nummers en verkeers nummers gebeld en dit soms met niet eens 1 minuut ertussen en de dag erna weer.

Ik heb die nummers niet gebeld alleen het service nummer van izz

Hoe kan dit
Hoi Ayestha, welkom op het Simyo forum.



In je gegeven zie ik dat je inmiddels via e-mail al meer informatie hebt gehad over je verbruik, maar graag leg ik nog wat uit over servicenummers.

Als je een 0900 numme rbelt hoor je aan het begin van dat gesprek de zin: "De kosten van dit gesprek zijn €XX per minuut, plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon."

Sinds 1 juli 2013 worden de kosten op je factuur ook opgesplitst in 2 delen; verkeerskosten en servicekosten.

De verkeerskosten staat voor de tijd die je kwijt bent aan het gesprek en de kosten die je daarmee maakt aan gewone belkosten.

Als je belbundel niet op is, gaat dat van je minuten af, als je belbundel op is gaat dat tegen het buitenbundel tarief.

De servicekosten zijn de kosten per minuut die apart genoemd worden aan het begin van het gesprek. Deze komen ten goede van de eigenaar van dat nummer.

De tijden en duur van je gesprekken met het betreffende servicenummer staan dus ook 2 keer op je factuur.



Voor wat betreft de nummers die je niet herkent: die zijn toch echt met jouw simkaart gebeld. Als we kosten op je factuur zouden verzinnen, zouden we wel heel erg snel door de mand vallen.
Er is in wet van opta begin 1juli 2013 mag geen  er bij kosten voor service kosten 0900-087-088 in Europa waarom jullie hanteeren nog steeds dat kosten?



zijn er sommige mensen lezen dat niet even google heb je dan weet je ,vraag terug jullie geld bij de provider.





Aboe Mbarak
lezen die maar



http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-0900-nummers
Hoi Aboe Mbarak,



In de link die je stuurt staat inderdaad dat Klantenservices geen servicekosten voor een 0900nummer mogen rekenen. Wij gebruiken bijvoorbeeld voor niet-klanten een 0900 nummer om de Klantenservice te kunnen bereiken. Daarvoor mogen we geen servicekosten rekenen, maar zoals in je artikel staat, wel een vast bedrag per gesprek. Dat is bij ons €0,35 per gesprek.



Andere 0900 nummers (dus niet van een klantenservice maar voor iets anders) die kunnen je nog steeds servicekosten rekenen. Die kosten worden dan genoemd bij het begin van het gesprek en kun je dus nog steeds op je factuur aantreffen.



Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes, Charlene

Reageer