Skip to main content
Vraag

Hoge kosten internet

  • June 26, 2026
  • 3 reacties
  • 18 Bekeken

Hoi,

Ik heb onlangs mijn internetbundel opgezegd omdat ik in de veronderstelling was dat ik daarna alleen nog gebruik kon maken van mijn belminuten. Tot mijn verbazing zie ik nu echter een bedrag van € 81,- voor internetverbruik op mijn specificatie staan. Zou u mij kunnen uitleggen hoe het kan dat 4G nog steeds actief was en hoe deze kosten zijn ontstaan?

Groet, 

Milou

3 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 26, 2026

Zonder bundel betaal je het buitenbundel tarief van 150 euro per GB..


JanD
  • June 26, 2026

Beste ​@Milou79 dan had je internet ook echt uit moeten zetten in MijnSimyo en/of mobiele data op je mobiel.

 


Friesian
  • Forum Expert
  • June 27, 2026

Beste ​@Milou79 - Milou

Het ligt er maar net aan wat voor telefoon je gebruikt. Bij een basic telefoon kun je alleen bellen en SMS-en. Bij een smartphone zijn er meer opties.

Wanneer je geen internetbundel hebt betaal je zoals je ziet op deze pagina €0,15 per MB. Of wat door ​@XTF wordt geformuleerd 

En verder klopt ook wat ​@JanD aangeeft. Een telefoon, een smartphone maakt steeds opnieuw verbinding met het netwerk. Alleen al voor synchronisatie van bijvoorbeeld mails kan mobiel data worden gebruikt.

Zet je mobiel data uit in jouw Mijn Simyo (app) dan is mobiel data geblokkeerd op netwerkbasis. En in jouw telefoon kun je zien welke apps de kosten hebben gegeven. Vanwege privacybeleid mag een provider daar geen inzicht in hebben. 

 

https://www.simyo.nl/abonnement/dataverbruik