Help ik kan wél bellen maar niet gebeld worden!
Ben in het bezit van een iPhone 6 waarvan doorschakelen op het toestel is uitgeschakeld. Toch kan ik, sinds langere tijd (ik kwam er pas achter toen mijn vrouw mij probeerde te bereiken voor een noodgeval) niet gebeld worden op deze iPone 6 maar wordt ieder gesprek doorgeschakeld naar onze vaste huistelefoon (!!!!???).
Ik heb de doorschakelfunctie NOOIT op mijn iPhone gebruikt en dus NOOIT het huisnummer ingevoerd (sterker nog...ik kán niet eens een nummer invoeren....) en zoals gezegd staat de doorschakelfunctie bovendien op de iPhone op UIT.
Ik heb, mede in overleg met Simyo's klantenservice, alle trucks uitgeprobeerd om deze vreemde doorschakeling op te heffen, maar niets mocht baten, ook een reset niet.
Ook heb ik contact langdurig gehad met Apple care om na te gaan of het probleem bij mijn iPhone zou kunnen liggen. Ik werd door hen uitstekend te woord gestaan, echter zij vonden e.e.a. raadselachtig en dan met name het feit dat ik wél kon bellen en níet gebeld kon worden hetgeen er vlgs hen op duidde dat er geen sprake kon zijn van een hardware probleem. Samen met hen hebben we alle instellingen nagelopen! Alles klopte. Ik kreeg het advies, voor alle zekerheid, een schone her-installatie van mijn iPhone uit te voeren om een mogelijk software probleem op te lossen. Dat heb ik inderdaad gedaan...echter helaas bleef het probleem bestaan!!
Als het goed is wordt er door Simyo nu een nieuwe simkaart naar mij toegestuurd en hopelijk wordt daarmee het probleem opgelost...maar ik hou mijn hart vast....
Is er iemand op dit forum die dezelfde problemen ervaren heeft met een iPhone 6 en zo ja, is daar een oplossing voor gevonden?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Ben in het bezit van een iPhone 6 waarvan doorschakelen op het toestel is uitgeschakeld. Toch kan ik, sinds langere tijd (ik kwam er pas achter toen mijn vrouw mij probeerde te bereiken voor een noodgeval) niet gebeld worden op deze iPone 6 maar wordt ieder gesprek doorgeschakeld naar onze vaste huistelefoon (!!!!???).
Ik heb de doorschakelfunctie NOOIT op mijn iPhone gebruikt en dus NOOIT het huisnummer ingevoerd (sterker nog...ik kán niet eens een nummer invoeren....) en zoals gezegd staat de doorschakelfunctie bovendien op de iPhone op UIT.
Ik heb, mede in overleg met Simyo's klantenservice, alle trucks uitgeprobeerd om deze vreemde doorschakeling op te heffen, maar niets mocht baten, ook een reset niet.
Ook heb ik contact langdurig gehad met Apple care om na te gaan of het probleem bij mijn iPhone zou kunnen liggen. Ik werd door hen uitstekend te woord gestaan, echter zij vonden e.e.a. raadselachtig en dan met name het feit dat ik wél kon bellen en níet gebeld kon worden hetgeen er vlgs hen op duidde dat er geen sprake kon zijn van een hardware probleem. Samen met hen hebben we alle instellingen nagelopen! Alles klopte. Ik kreeg het advies, voor alle zekerheid, een schone her-installatie van mijn iPhone uit te voeren om een mogelijk software probleem op te lossen. Dat heb ik inderdaad gedaan...echter helaas bleef het probleem bestaan!!
Als het goed is wordt er door Simyo nu een nieuwe simkaart naar mij toegestuurd en hopelijk wordt daarmee het probleem opgelost...maar ik hou mijn hart vast....
Is er iemand op dit forum die dezelfde problemen ervaren heeft met een iPhone 6 en zo ja, is daar een oplossing voor gevonden?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Bladzijde 1 / 1
Hoi Catscottage,
Welkom op het Forum!
Ik vind het ontzettend vervelend dat er een doorschakeling actief is, die je maar niet uit kunt schakelen. :(
Normaal gesproken worden actieve doorschakelingen (op het netwerk) uitgezet als je belt naar ##002#. Als dit niet lukt dan kun je dezelfde code voor de zekerheid invoeren bij je vaste huistelefoon.
Ik ben erg benieuwd of dit uit zal maken. Anders hoor ik graag van je of het probleem is verholpen met een nieuwe simkaart.
Groetjes,
Asma
Welkom op het Forum!
Ik vind het ontzettend vervelend dat er een doorschakeling actief is, die je maar niet uit kunt schakelen. :(
Normaal gesproken worden actieve doorschakelingen (op het netwerk) uitgezet als je belt naar ##002#. Als dit niet lukt dan kun je dezelfde code voor de zekerheid invoeren bij je vaste huistelefoon.
Ik ben erg benieuwd of dit uit zal maken. Anders hoor ik graag van je of het probleem is verholpen met een nieuwe simkaart.
Groetjes,
Asma
Nou zullen we maar zeggen dat er kennelijk méér is tussen hemel en aarde?
Lees en huiver:
Vandaag kreeg ik per post een nieuwe simkaart. Via mijn Simyo volgens instructie geactiveerd, een paar minuten gewacht en geprobeerd mijn iPhone te laten bellen....en wat denk je? Hetzelfde probleem bestond nog steeds: wél kunnen bellen en níet gebeld kunnen worden. Ben met mijn iPhone 6 naar een plaatselijke phone-shop gegaan en heb er een andere
simkaart in laten zetten en dat werkte perfect. Niets aan de hand met mijn iPhone dusss...
Heb toen gevraagd voor alle zekerheid de Simyo simkaart in een andere telefoon (Nokia) te stoppen en de code ##002# in te geven. Daarna de nieuwe Simyo teruggeplaatst in mijn iPhone en HOERA hij doet het nu....EN HOPELIJK BLIJFT DAT ZO??!!
Mijn conclusie, na vele uren telefoontjes met zowel Simyo als Apple-care, kan niet anders zijn dat er meer is tussen hemel en aarde óf dat de IT specialisten bij KPN, Simyo en Apple domweg hun huiswerk niet hebben gedaan :?
Lees en huiver:
Vandaag kreeg ik per post een nieuwe simkaart. Via mijn Simyo volgens instructie geactiveerd, een paar minuten gewacht en geprobeerd mijn iPhone te laten bellen....en wat denk je? Hetzelfde probleem bestond nog steeds: wél kunnen bellen en níet gebeld kunnen worden. Ben met mijn iPhone 6 naar een plaatselijke phone-shop gegaan en heb er een andere
simkaart in laten zetten en dat werkte perfect. Niets aan de hand met mijn iPhone dusss...
Heb toen gevraagd voor alle zekerheid de Simyo simkaart in een andere telefoon (Nokia) te stoppen en de code ##002# in te geven. Daarna de nieuwe Simyo teruggeplaatst in mijn iPhone en HOERA hij doet het nu....EN HOPELIJK BLIJFT DAT ZO??!!
Mijn conclusie, na vele uren telefoontjes met zowel Simyo als Apple-care, kan niet anders zijn dat er meer is tussen hemel en aarde óf dat de IT specialisten bij KPN, Simyo en Apple domweg hun huiswerk niet hebben gedaan :?
Hoi
Zag je bericht te laat, maar dit probleem is weldegelijk bekend lees dezen twee topics maar eens:
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/ik-kan-doorschakelen-niet-uitzetten-is-hier-een-oplossing-voor-39412
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-lukt-het-doorschakelen-niet-meer-38401
Gr Ron
Zag je bericht te laat, maar dit probleem is weldegelijk bekend lees dezen twee topics maar eens:
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/ik-kan-doorschakelen-niet-uitzetten-is-hier-een-oplossing-voor-39412
https://forum.simyo.nl/bellen-netwerk-85/waarom-lukt-het-doorschakelen-niet-meer-38401
Gr Ron
Natuurlijk heb ik alle posts gelezen over dit onderwerp, echter mijn prbleem kwam ik nergens tegen.
Met name het doorschakelen naar mijn huistelefoon, zonder dat dit ingesteld werd, was dermate uniek dat niemand daar een antwoord op had... overigens ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe zo iets kan/kon gebeuren...
Hoe dan ook, het is nu opgelost en ik heb mijn ervaringen op dit forum geplaatst om eventuele lotgenoten een dienst te bewijzen.
Met name het doorschakelen naar mijn huistelefoon, zonder dat dit ingesteld werd, was dermate uniek dat niemand daar een antwoord op had... overigens ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe zo iets kan/kon gebeuren...
Hoe dan ook, het is nu opgelost en ik heb mijn ervaringen op dit forum geplaatst om eventuele lotgenoten een dienst te bewijzen.
Overigens kwam ik er achter dat bij T-Mobile hetzelfde probleem met iPhones optrad (in casu: doorschakelfuncties), maar dat zij dat sinds half-juli hebben opgelost!!
Misschien is het een goed idee voor Simyo resp. KPN om eens intercollegiaal contact op te nemen met T-Mobile om te vragen hoe ZIJ dat voor elkaar hebben gekregen?
Het is maar een idee van mij, als een zeurende klant, die de krankzinnige wens heeft dat hij graag wil krijgen waarvoor hij betaalt: Probleemloos bellen én gebeld worden.
P.S. Deze boodschap is bedoeld voor de "Decissiomakers" binnen de Simyo-organisatie, dus moderators svp gaarne doorsturen!!
Misschien is het een goed idee voor Simyo resp. KPN om eens intercollegiaal contact op te nemen met T-Mobile om te vragen hoe ZIJ dat voor elkaar hebben gekregen?
Het is maar een idee van mij, als een zeurende klant, die de krankzinnige wens heeft dat hij graag wil krijgen waarvoor hij betaalt: Probleemloos bellen én gebeld worden.
P.S. Deze boodschap is bedoeld voor de "Decissiomakers" binnen de Simyo-organisatie, dus moderators svp gaarne doorsturen!!
Hoi Catscottage,
Ik ben blij dat het opgelost is! Ik wist inderdaad niet dat dit dan zou werken. Dankjewel voor het plaatsen van de oplossing dus 🙂 Zo zijn mensen in de toekomst (die dit probleem hebben) ook meteen geholpen.
Dankjewel voor de tip ook. Er zal naar gekeken worden.
Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?
@ Ron H, dankjewel voor het meedenken!
Groetjes,
Jihane
Ik ben blij dat het opgelost is! Ik wist inderdaad niet dat dit dan zou werken. Dankjewel voor het plaatsen van de oplossing dus 🙂 Zo zijn mensen in de toekomst (die dit probleem hebben) ook meteen geholpen.
Dankjewel voor de tip ook. Er zal naar gekeken worden.
Trek je aan de bel als je nog een andere vraag hebt?
@ Ron H, dankjewel voor het meedenken!
Groetjes,
Jihane
Ik heb precies hetzelfde euvel. Wie week een echte oplossing? Ik kan ook niet gebeld worden, maar wel bellen.
Wanneer je een iPhone hebt, dan zou ik hier eens kijken wat de doorschakeling betreft.
Hoi Cees J,
Ik kan je inderdaad adviseren het topic die HvM deelt door te nemen, daar heeft hij een hele recente beschrijving gedeeld hoe dit precies werkt.
Laat je weten of het daarmee is gelukt? We horen het graag!
Bedankt HvM!
Groetjes,
Daisy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.