Skip to main content
Omdat ik tijdelijk voor mijn studie naar het buitenland ga (4 maanden) wil ik graag mijn Sim-only abonnement omzetten naar een prepaid. Ik wil daarbij graag mijn nummer behouden zodat ik als ik terug ben weer een abonnement kan nemen met mijn zelfde nummer. Als ik dit invul op het aanvraagformulier blijkt dat het overzetten van het nummer 30 tot 60 dagen duurt, is dit ook het geval bij een abonnement van Simyo zelf? Als het goed is loopt mijn huidige abonnement tot eind september, terwijl ik vanaf eind augustus de prepaid op mijn huidige nummer al nodig heb. Kan dit eerder?
Ik denk dat het handiger is om gewoon je sim only bundels naar beneden bij te stellen. Dus je belbundel naar het goedkoopste abonnement van € 3,- en je internet naar geen bundel. Dan ben je voor die 4 maanden weliswaar € 12,- 'kwijt' maar je behoudt je abonnement en hebt niet al die rompslomp van abonnement beëindigen / nummer behouden / prepaid aanvragen / abonnement weer opnieuw aanvragen enz. En je kunt vanaf eind augustus gewoon blijven bellen. Ik zou daar voor kiezen.

Als je dat wilt, doe dat dan voor de 25e, dan gaan de nieuwe bundels al in per 1 september.
Ik denk dat het handiger is om gewoon je sim only bundels naar beneden bij te stellen. Dus je belbundel naar het goedkoopste abonnement van € 3,- en je internet naar geen bundel. Dan ben je voor die 4 maanden weliswaar € 12,- 'kwijt' maar je behoudt je abonnement en hebt niet al die rompslomp van abonnement beëindigen / nummer behouden / prepaid aanvragen / abonnement weer opnieuw aanvragen enz. En je kunt vanaf eind augustus gewoon blijven bellen. Ik zou daar voor kiezen.

Als je dat wilt, doe dat dan voor de 25e, dan gaan de nieuwe bundels al in per 1 september.





Goedkoopste simonly is 100 min/sms is 4 euri.......scheelt in vergelijking met eerder tarief dan nog maar in totaal 4 E in die 4 maanden in vergelijking met eerder tarief.......
Ik wil graag mijn Nederlandse nummer behouden in het buitenland, zodat wanneer nodig is ik ook nog bereikbaar ben voor mijn Nederlandse vrienden en familie. 

Zoals ik nu begrijp is dat pas mogelijk over minimaal een maand, en ik vraag me af of dat ook eerder kan
Hoi avdput94, welkom op ons forum :)



Aangezien jouw jaarcontract op 1 september verloopt heb je nu een maand opzegtermijn. Sneller dan dat gaat het helaas niet.

En dan komt er ook nog de eerder genoemde rompslomp bij van een nieuwe prepaid simkaart met nummerbehoud en vervolgens weer overstappen naar Sim only.

Als ik jou was zou ik het advies van de leon/Friesian opvolgen.

Reageer