.

Beantwoord

Hoe schakel ik door naar voicemail bij in gesprek?

  • 14 September 2015
  • 8 reacties
  • 1569 Bekeken

Badge
 
Mijn telefoon was zo ingesteld dat hij doorschakelde naar voice mail bij niet beantwoorden, bij in gesprek, en bij buiten bereik.

Nu heb ik tijdelijk mijn telefoon onconditioneel doorgeschakeld gehad naar een ander nummer. Nadat ik die doorschakeling ongedaan maakte, was mijn eerdere instelling (doorschakelen bij niet opnemen, in gesprek, en buiten bereik) verdwenen. Ik weet alleen nog dat het een doorschakeling naar één of ander lang nummer was.

Nu heb ik geprobeerd door te schakelen naar voice mail. Maar dat resulteert in de melding dat er een netwerkfout optreedt. Daarna staat er echter wel een lang nummer waar naartoe wordt doorgeschakeld.

De instellingen zijn nu:
- Always forward: Disabled.
- Forward when busy: Forwarding to +3165306abcdefgh.
- Forward when unanswered: Forwarding to +3165306abcdefgh.
- Forward when unreachable: Forwarding to +3165306abcdefgh.

Hierbij zijn abcdefgh de cijfers van mijn telefoonnummer (dat is dus 06-abcdefgh).

Vraag: heb ik nu de juiste doorschakeling ingesteld?
 
icon

Beste antwoord door Tiury 5 October 2015, 16:48

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +10
Hoi Erick,

Als ik het goed begrijp wil je dat er niet wordt doorgeschakeld naar een nummer maar naar je voicemail, klopt dit? De doorschakelingen naar een nummer kun je uitzetten door naar ##002# te bellen. Op die manier gaan alle doorschakelingen uit. (Wanneer je wilt dat je telefoon doorschakelt naar een (ander) nummer, dan kun je hier kijken naar de instellingen.)

Daarbij raad ik aan om je voicemail even uit te zetten via 12339. Je kunt hem vervolgens weer aanzetten door te bellen naar 12331. Voor meer informatie over de voicemail instellingen kun je hier kijken.

Geef je door of de stappen werken? Laat je anders weten van welk type telefoon je gebruikmaakt?
Badge
 
Klopt. Ik had de telefoon tijdelijk doorgeschakeld naar een ander nummer. Nu wilde ik die doorschakeling weer opheffen, en in plaats daarvan doorschakelen naar voice mail. Maar dan niet meteen, maar pas als ik niet opneem. Of wel meteen als ik in gesprek ben of als ik buiten bereik ben.

Dat was ook de oorspronkelijke situatie. Die wilde ik dus herstellen toen ik mijn doorschakeling naar een ander nummer niet meer nodig had.

Ik heb het doorschakelen naar een ander nummer, en ook het opheffen daarvan, niet gedaan door naar één of andere code te bellen, maar "gewoon" vanuit het menu van mijn Android-toestel. Dat ging goed.

Het doorschakelen naar voice mail kon ook vanuit het menu van mijn toestel. Maar daar kreeg ik een foutmelding bij.

Gelukkig werkt het, ondanks die foutmelding wel. Ik heb dat getest door mijzelf te bellen vanaf een ander toestel.
 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Erick,

Fijn dat het nu weer werkt :)

Ik ben wel benieuwd naar de foutmelding die je kreeg. Toch raar, je krijgt een foutmelding maar het werkt wel :?
Badge
 
Hoi Ernst,

Wat er gebeurt is het volgende.

Ik ga op mijn Android (Samsung Galaxy S5) naar
Settings --> Applications --> Call --> More settings --> Call forwarding --> Voice call

Op het scherm verschijnt dan de tekst
(Reading settings...)

Na korte tijd verschijnen de volgende keuzes:
Always forward
Forward when busy
Forward when unanswered
Forward when unreachable

Als ik "Forward when busy" probeer in te stellen op mijn werk-mobiel (+316xxxxxxxxx), lukt dat.

Als ik daarna "Forward when busy" probeer in te stellen op de oorspronkelijke waarde (+3165306yyyyyyyy, waarbij die 06yyyyyyyy mijn eigen mobiele nummer van Simyo is), krijg ik een foutmelding:

Error
Unexpected response from network
                                                   OK

De doorschakeling verandert niet, en blijft dus naar mijn werk-mobiel staan.

Als ik vervolgens de doorschakeling probeer te deactiveren, krijg ik ook een foutmelding:

Error
Unable to deactivate call diverting when busy.
Unsupported by operator
                                  OK

Na het klikken op OK staat de doorschakeling ineens weer naar +3165306yyyyyyyy, waarbij die 06yyyyyyyy mijn eigen Simyo-nummer is.

Voor als je in de netwerk-logs kunt kijken: dit heb ik vandaag rond 11:10 tot 11:15 geprobeerd.

Kijk maar of je hier iets mee kunt. Voor mij is dit zeer vreemd gedrag, het maakt het gebruiken van deze functie niet bepaald intuïtief. Maar uiteindelijk krijg ik wel voor elkaar wat ik voor elkaar wil krijgen.

Erick

 
Badge
 
Ik zie dat ik een tekst heb getypt die voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Ik schreef:
Als ik "Forward when busy" probeer in te stellen op mijn werk-mobiel

Daarmee bedoelde ik niet dat ik bezig was op mijn werk-mobiel, maar dat ik bezig was op mijn privé-mobiel (van Simyo), en dat ik daar probeerde de doorschakeling te laten wijzen NAAR mijn werk-mobiel. Dus bij 'in gesprek' mijn privé-nummer doorschakelen naar mijn werk-nummer.

Dit even om misverstanden te voorkomen.

Erick

 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erick,

Bedankt voor je duidelijke omschrijving! Mij bekruipt het gevoel dat mijn collega's hierboven nog niet in de gaten hadden dat je dit via je telefooninstellingen probeerde te doen. Voor zover ik weet kan dat bij Simyo alleen door te bellen naar netwerkcodes.

Het lijkt me eerst verstandig om te zorgen dat je aansluiting gewoon helemaal vrij is van doorschakeling etc. Die doe je door eerst te bellen naar ##002#

Daarna kun je het onderstaande codes gebruiken om je gesprekken door te schakelen:

Code voor gesprek doorschakelen als er niet wordt opgenomen: **61*(Mobiele nummer van je werk)#
Code voor gesprek doorschakelen bij in gesprek: **67*(Mobiele nummer van je werk)#

Wil je individuele doorschakelingen uitzetten, dan gebruik je ##61# of ##67#.

Laat je me weten of het is gelukt of was dat het al 😃?

Groetjes, Tiury
Badge
 
Dag Tiury,

Het was al gelukt, ondanks de foutmeldingen werkte alles wel.

De reden dat ik het via de telefooninstellingen doe is dat dat eenvoudig is. Gewoon door de menuutjes heenlopen en aantikken wat ik wil hebben. Dat kan ik altijd doen zonder rare codes te hoeven onthouden.

Jouw manier, met al die hekjes en sterretjes, zal best werken - maar die gekke codes kan ik niet onthouden, zeker niet omdat ik ze maar heeeeeel af en toe nodig heb. En opzoeken is veel te lastig, zeker als je geen Internetverbinding hebt. Dan is het toch echt stukken logischer.om die menuutjes van de telefoon te gebruiken.

Erick

 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Erick,

Ben het met je eens dat deze codes een stuk minder praktisch zijn. Ze werken alleen wel zoals het hoort, zonder vreemde foutmeldingen etc., vandaar dat ik ze toch even wilde vermelden in dit topic.

Groetjes, Tiury

Reageer