Skip to main content
Op 8 nvember stuurde iemand mij 3 SMSjes, die ontving ik pas op 12 november. Vervelend, want het ging om iets wat een vriendin van me ergens had laten liggen, met het verzoek het voor haar mee te nemen. Hoe kan het dat het zo lang duurt voordat ik SMS ontvang. Het is natuurlijk niet altijd zo, maar wel soms, en nu kwam het wel erg ongelukkig uit,

marijke
Er is nooit een garantie dat een sms binnen enkele sekonden aankomt, vaak wel maar zoals je hebt ervaren, niet altijd. Soms komt een sms helemaal niet aan. Het is eigenlijk net als met emails, de overkomsttijd kan varieren. Het mooie van email is wel dat het voor de ontvanger mogelijk is om alle headers zichtbaar te maken, daaraan is te zien op welk tussenstation in de internetroute tussen afzender en ontvanger een eventuele vertraging is opgetreden. Bij mijn weten is dat met een sms niet mogelijk.



Als het om urgente belangrijke informatie gaat is het beter om de desbetreffende persoon te bellen i.p.v. te sms'sen.
Hoi wobbe, welkom op ons forum!



Ik heb dit topic me je vraag in het subforum SMS&MMS gezet. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumbezoekers met eenzelfde vraag.



Scotsman heeft het bij het rechte eind met zijn antwoord (waarvoor dank!).

Verder zijn enkel SMS berichten die vanuit ons netwerk verzonden zijn voor een korte periode te volgen. Als je vriendin dit vaker heeft, zou zij het eens kunnen checken bij haar provider. Of instellingen dat ze een ontvangstbericht krijgt.



Dat maakt het voor nu niet beter, maar wie weet heb je er in de toekomst iets aan.

Reageer