Mijn vader die een hersenbloeding heeft gehad belt met zijn pas aangeschafte Simyo sim only dwangmatig naar mij (Tele2 mobiel) en mijn moeder (Ziggo mobiel), ook in de nacht. We nemen uiteraard vaak niet op. Simyo brengt iedere keer als hij mijn moeder belt 1 minuut in rekening (6 seconden). Bij mij gebeurt dat niet. Ik heb met Ziggo gebeld of er een reden voor is, maar dat blijkt niet zo. Er is geen doorschakeling naar wat dan ook op mijn moeders telefoon. De klantenservice geeft echter de volgende verklaring.
'De telefoon hoeft namelijk niet opgenomen te worden. Ook zonder opnemen kan er al een verbinding tot stand komen. Dit gebeurd allemaal op de achtergrond op het netwerk. Zodra je vader een nummer belt, wordt dit verzoek doorgestuurd naar de centrale. De centrale verbindt het nummer vervolgens door naar het nummer van je moeder. Dit zorgt ervoor dat de telefoon van je moeder overgaat. Het is tevens deze verbinding die ervoor zorgt dat je vader begint met betalen. Het is natuurlijk erg vervelend, maar deze kosten zijn daardoor wel terecht in rekening gebracht.'
Dit is een broodje aap verhaal volgens Ziggo.
Wat is uw verklaring?
Bladzijde 1 / 1
Wat ze zeggen klopt inderdaad er zijn gewoon telefoons die de verbinding tot stand laten brengen maar dan hun eigen voicemail bericht laten horen. Dit is erg onhandig maar zo werkt het nu eenmaal bij sommige telefoons. De oplossing weet ik hier echter niet voor.
Groet Paul.
Groet Paul.
Mijn moeder heeft dezelfde telefoon als ik (Iphone 4S) en er is geen bericht te horen als je niet opneemt. Waarom worden er dan bij mij geen kosten gerekend en bij haar wel? Er is geen enkele logische verklaring voor te bedenken.
Hoi MarjanK,
Welkom op het Simyo forum!
Wat ontzettend naar dat je vader een hersenbloeding heeft gehad. Zoiets wens je niemand toe.
Ik moet toegeven dat dit wel een vreemde situatie is. Ik zie dat er inderdaad in de maand december meerdere gesprekken van 6 seconden naar je moeder op het netwerk staan geregistreerd. Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld, zij konden mij geen verklaring geven hoe dit komt. Daarom ga ik dit laten onderzoeken. Het is nu even afwachten op het antwoord. Zodra ik meer weet, laat ik je dit natuurlijk weten.
Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
@PaulH, Bedankt voor het meedenken! 🙂
Welkom op het Simyo forum!
Wat ontzettend naar dat je vader een hersenbloeding heeft gehad. Zoiets wens je niemand toe.
Ik moet toegeven dat dit wel een vreemde situatie is. Ik zie dat er inderdaad in de maand december meerdere gesprekken van 6 seconden naar je moeder op het netwerk staan geregistreerd. Ik heb onze netwerkspecialisten gebeld, zij konden mij geen verklaring geven hoe dit komt. Daarom ga ik dit laten onderzoeken. Het is nu even afwachten op het antwoord. Zodra ik meer weet, laat ik je dit natuurlijk weten.
Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
@PaulH, Bedankt voor het meedenken! 🙂
Hoi MarjanK,
Er heeft inmiddels iemand van het KPN netwerk naar de verbindingen gekeken. Hij geeft aan dat de in rekening gebrachte gesprekken, echte verbindingen zijn. Dit kan bijvoorbeeld ook een verbinding met de voicemail zijn.
Hij geeft als voorbeeld de verbinding op 29-12-2016 om 8.49 uur. Hij kan zien dat er toen in een minuut twee keer is gebeld. De eerste oproep is niet beantwoord en is dan ook niet in rekening gebracht. De tweede oproep is wel beantwoord (eventueel voicemail) en dus wel in rekening gebracht.
Als je tijdstippen ziet van oproepen die niet zijn beantwoord, maar toch zijn berekend, kun je deze specifieke verbindingen dan doorgeven? Dan gaan we deze voorbeelden graag verder onderzoeken.
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!
Groetjes,
Samantha
Er heeft inmiddels iemand van het KPN netwerk naar de verbindingen gekeken. Hij geeft aan dat de in rekening gebrachte gesprekken, echte verbindingen zijn. Dit kan bijvoorbeeld ook een verbinding met de voicemail zijn.
Hij geeft als voorbeeld de verbinding op 29-12-2016 om 8.49 uur. Hij kan zien dat er toen in een minuut twee keer is gebeld. De eerste oproep is niet beantwoord en is dan ook niet in rekening gebracht. De tweede oproep is wel beantwoord (eventueel voicemail) en dus wel in rekening gebracht.
Als je tijdstippen ziet van oproepen die niet zijn beantwoord, maar toch zijn berekend, kun je deze specifieke verbindingen dan doorgeven? Dan gaan we deze voorbeelden graag verder onderzoeken.
Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat graag!
Groetjes,
Samantha
Ik vind het zeer teleurstellend dat jullie mij niet geloven als ik beweer dat ik 100% zeker weet dat mijn moeder geen voicemail aan heeft staan. De conclusie zou dan moeten zijn dat er iets mis is met de chip van mijn moeder's telefoon die door Ziggo is geleverd. Gisteren (5 januari) heeft mijn vader bijvoorbeeld 12 keer precies 6 seconden gebeld, zonder dat mijn moeder de telefoon opnam. Ik heb zelf mijn moeder gisteravond rond 8 uur ook gebeld, maar zij nam niet op en er was geen boodschap te horen.
Hoi MarjanK,
Het is niet zo dat we je niet geloven, maar om de een of andere reden wordt er wel een verbinding met je moeder op het netwerk geregistreerd. Dit kan bijvoorbeeld een voicemail zijn, maar wellicht ook iets anders. Ik ga de verbindingen van 6 seconden die hebben plaatsgevonden op 4-1-2017 weer laten onderzoeken door de netwerkbeheerders van KPN. Hopelijk kunnen zij zien waarom er wel een verbinding bij deze oproepen tot stand wordt gebracht.
Ik hou je natuurlijk hierover op de hoogte. Als er nog andere vragen zijn, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
Het is niet zo dat we je niet geloven, maar om de een of andere reden wordt er wel een verbinding met je moeder op het netwerk geregistreerd. Dit kan bijvoorbeeld een voicemail zijn, maar wellicht ook iets anders. Ik ga de verbindingen van 6 seconden die hebben plaatsgevonden op 4-1-2017 weer laten onderzoeken door de netwerkbeheerders van KPN. Hopelijk kunnen zij zien waarom er wel een verbinding bij deze oproepen tot stand wordt gebracht.
Ik hou je natuurlijk hierover op de hoogte. Als er nog andere vragen zijn, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
Ziggo heeft een nieuwe chip geleverd (met 1,50 euro verhoging van abonnementskosten :@) en het probleem lijkt nu opgelost.
Het lijkt erop dat ook bij anderen die via andere providers mijn moeder belden belminuten in rekening werden gebracht als zij niet opnam. Het probleem lag dus bij Ziggo. We zouden dus de extra kosten op hen moeten verhalen.
Het viel op omdat mijn vader zo vaak belt en ik daarom zijn belgedrag in de gaten hield. Het is heel fijn dat dat bij jullie zo gemakkelijk kan.
Het lijkt erop dat ook bij anderen die via andere providers mijn moeder belden belminuten in rekening werden gebracht als zij niet opnam. Het probleem lag dus bij Ziggo. We zouden dus de extra kosten op hen moeten verhalen.
Het viel op omdat mijn vader zo vaak belt en ik daarom zijn belgedrag in de gaten hield. Het is heel fijn dat dat bij jullie zo gemakkelijk kan.
Mooi dat het toch duidelijk is geworden, toch erg vervelend.
Hopelijk kunnen jullie het wel oplossen of voorkomen in de toekomst.
Groet Paul.
Hopelijk kunnen jullie het wel oplossen of voorkomen in de toekomst.
Groet Paul.
Hoi MarjanK,
Oeeh, wat naar zeg! In ieder wel fijn dat het eindelijk duidelijk is waardoor dit komt. Ik laat onze netwerkspecialisten weten dat dit mysterie ontrafeld is.
En gelukkig worden er nu ook geen kosten meer in rekening gebracht als andere mensen je moeder proberen te bellen. Al is het wel erg jammer dat je moeder nu met hogere abonnementskosten zit :(
Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
Oeeh, wat naar zeg! In ieder wel fijn dat het eindelijk duidelijk is waardoor dit komt. Ik laat onze netwerkspecialisten weten dat dit mysterie ontrafeld is.
En gelukkig worden er nu ook geen kosten meer in rekening gebracht als andere mensen je moeder proberen te bellen. Al is het wel erg jammer dat je moeder nu met hogere abonnementskosten zit :(
Als je nog andere vragen hebt, laat je dit dan weten?
Groetjes,
Samantha
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.