Skip to main content

.

De laatste weken heb ik regelmatig geen bereik en krijg ik klachten over een slechte verbinding als ik bereik heb. Postcodegebied 3331 en 3198. Hoe kan dat?
Herkenbaar! Hier precies hetzelfde... ligt niet aan mijn telefoon, want dat heb ik uitgetest! Graag een oplssoing!
Hebben jullie toevallig een Iphone 5?



Dit lees ik op de storingspagina van KPN (waar Simyo gebruik van maakt)

Weet ook niet of dit ook voor Simyo klanten geldt.





"Verbroken verbindingen met iPhone5

Als gevolg van een storing ervaren klanten met een iPhone5 meer verbroken telefoongesprekken op hun mobiele telefoon. KPN is in samenwerking met de fabrikant een onderzoek gestart om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Helaas hebben we op dit moment nog geen verwachte hersteltijd. Onze excuses voor dit ongemak.



Excuses voor het ongemak.



Verwacht eindtijdstip

Onbekend







Starttijd: 2016-11-18 11:00 Eindtijd: onbekend





Je kan ook kijken of er misschien andere een storing is op jouw opgegeven postcodes.



https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen.htm
Hoi Pjhettema en Els-01234,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat onhandig dat de netwerkverbinding de laatste tijd niet optimaal is! 😞 Dat is zonde natuurlijk. Ik heb voor jullie beiden een reset uitgevoerd op de simkaart. Met een reset haal ik de aansluiting kort van het netwerk af, waarna ik 'm weer opnieuw aanmeld. Willen jullie je toestel een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen?



Ik heb ook meteen contact opgezocht met de netwerkspecialisten om uit te zoeken of er iets gaande is in jullie postcodegebieden. Bij jullie allebei is er sprake van een mogelijke storing (de reden dat ik 'mogelijk' zeg, is omdat andere klanten hebben aangegeven ook problemen te hebben in dat gebied, maar dat zegt nog niet met 100% zekerheid dat er een daadwerkelijk storing is). Ik hoop natuurlijk dat de reset toch iets geholpen heeft. Mocht dat niet zo zijn, raad ik jullie beiden aan om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen en andersom. Merk je dan interessante dingen op? Doet een andere simkaart het bijvoorbeeld ook niet in jouw telefoon? En hoe zit het als jij je simkaart in een ander toestel plaatst?



Als dat allemaal geen baat heeft, is het tijd om een netwerkklacht in te dienen. Dan stuur ik je via e-mail een formulier op over de klachten. Nadat je die ingevuld hebt, mail je die terug naar mij. Ik stuur het dan door naar de netwerkspecialisten, die gaan uitpluizen wat er speelt. Laten jullie het me dus weten als het straks nog steeds niet werkt? Dan is dit namelijk de volgende stap.



@ Raytje, dankjewel voor je hulp!



Groetjes,

Jihane
Hier ook amper tot geen bereik en er zijn er meer die hier last van hebben in mijn omgeving postcode 8401

Nu is het weer even goed maar de hele ochtend niet kunnen bellen

Is al 3 dagen zo





Groetjes Mara
Ik ervaar hetzelfde in postcode gebied 8401. Buiten zeer slecht bereikbaar en binnen meestal niet.
Hoi Mara84 en Urth,



Wat vervelend dat het bereik zo slecht is! 😞 Ik heb voor jullie ook contact opgezocht met de netwerkspecialisten. Zij wisten mij te vertellen dat er in jullie postcodegebied gewerkt wordt aan de zendmast waar jullie gebruik van maken. De werkzaamheden zijn begonnen op 19 december en staan ingepland t/m 23 december. Met kerst hoort jullie dekking dus weer goed te zijn!



Eventjes afwachten dus nog! Ik snap dat het onhandig is, maar over een paar dagen hoort alles weer goed te werken.



Hebben jullie hier nog vragen over?



Groetjes,

Jihane
Ik heb als tip gekregen om de batterij er even 10 minuten uit te halen en tot nu toe is het bereik weer goed
Hoi Mara84.



Fijn dat je weer goed bereikbaar bent. Bedankt voor het delen van de oplossing!



Prettige feestdagen :D



Groetjes,

Sean

Reageer