.

Beantwoord

Hoe komt het dat is slecht bereik heb?

  • 6 December 2014
  • 12 reacties
  • 747 Bekeken

Badge
goeiavond simyo,

hoe kan het dat ik de laaste tijd alleen maar slecht of geen bereik heb, dit geldt ook voor mijn internet.:mad:

mvg thomas.
icon

Beste antwoord door Ali 8 December 2014, 17:10

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Ik zie dat je deze vraag ook al stelde in het topic van anniescholten.
Voortaan graag alleen een eigen topic openen, alvast dankjewel.
Wil je zoals ik daar ook al vroeg, even je postcode vermelden hier?
Dat vergemakkelijkt het opsporen van het probleem voor de moderators.

Prettige zondag nog Thomas.
Reputatie 7
Badge +9
Yep, a.u.b. je postcode vermelden hier. En heb je overal dat slechte bereik?? Moderators kunnen je sim een reset geven.
Het zou ook een issue van je telefoon zelf kunnen zijn. Is het mogelijk om je simkaart in een ander toestel te plaatsen? Om dat uit te sluiten.
Heb je je telefoon al eens een keer helemaal uit, even wachten, en weer aangezet?
Badge
Goeieavond,

Dit heb ik op meerder plaatsen, ivm me werk zit ik niet elke keer op de zelfde plaats, maar me postcode is 6591 wr
Goeieavond,

Dit heb ik op meerder plaatsen, ivm me werk zit ik niet elke keer op de zelfde plaats, maar me postcode is 6591 wr

 De leon heeft sim/toestel test al aangesproken. Maar dan (misschien aanschaf van een goedkoop toestel.....)

Jouw sim ander toestel.
Jouw telefoon andere sim.....

Groet,
Friesian.
Badge
Aanschaf van een goedkoop toestel lijkt me niet heb ee samsung galaxy note 3.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi thomas1992,

Vervelend om te horen dat je te maken hebt met slecht bereik.

Alle instellingen voor je aansluiting staat correct.

Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Ze geven aan dat in jouw omgeving het 2G (GSM) netwerk goed is. 3G (UMTS) heeft binnenshuis niet altijd de beste dekking. Je zult dan bij het raam nog een enigszins goed bereik hebben.

Dit kan sterk verschillen per toestel. Kan je aangeven of je hetzelfde ervaart als je de simkaart in een andere (simlockvrij) toestel plaatst?
Hiermee kan je nagaan of het probleem minder erop wordt.

Ik zet voor de zekerheid je simkaart even opnieuw op het netwerk. Als je je toestel dan even 10 minuten uitzet, en daarna weer aan, dan kan je nagaan of dat wat verbeterd heeft.

Is het met jouw toestel mogelijk om 2G en 3G apart te selecteren en vast te zetten? Misschien kun je dit eens een tijdje proberen en zien met welke netwerk je de beste dekking hebt?
Badge
Goeiavond,

Jullie hebben het over 2g en 3g in je mail maar ik maak gebruik van 4g, hoe zit dat dan ??

Verder heb ik mijn telefoon 10min uitgezet dus moet ik even proberen of het nu verholpen is

En jullie raden aan om mijn simkaart in een andere toestel te plaatsen, hebben jullie daar dan een leentoestel voor want jullie begrijpen dat ik hier geen ander toestel voor ga aanschaffen. Ook heb ik hier geen oud toestel meer liggen.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt want ik vind deze situatie erg vervelend..
Mvg Thomas Artz
Ga eens naar een telecomspeciaalzaak.
 
Om er achter te komen wat de oorzaak is moeten er bepaalde dingen gecontroleerd worden.
Niet alleen Simyo werkt zo, maar elke provider. Om tot een oplossing te komen moet jij ook mee willen werken.
Samenwerken kun je niet eenzijdig.
Je maakt mij niet wijs dat je niet een ander toestel kunt aanschaffen met alleen bellen en sms mogelijkheid.

Een voordeel is dat je dan met dat toestel een reserve hebt.
Accu blijft langer werken dan een smartphone.
Je kunt een 2e (prepaid) nummer gebruiken zoals wel meer gebeurt, bij geen gehoor.
Je krijgt een veel beter beeld dan wanneer je test bestaat uit een paar momentopnamen.
Veel telecomspeciaalzaken hebben vaak een uitleentoestel.

Simyo wil het net zo graag opgelost zien als jij.
Je moet ze wel de kans geven, daar ben jij ook mee geholpen.

Je wilt graag snel een oplossing zien.
Ga je naar een winkel en koop je een ander toestel, betaal je en heb je er al een in handen.
Sneller bestaat niet.

Het is niet mijn bedoeling om jou te commanderen, laat dat duidelijk zijn.
Maar ik geef je mijn mening consequent en eerlijk.
Wat je er mee doet is jouw zaak.

Groet,
Friesian
Reputatie 4
Badge +8
Er hoeft toch helemaal geen toestel gekocht te worden? Er is vast wel iemand in je kennissenkring die even zijn simlockvrije toestel ter beschikking wil stellen voor de test?
Er hoeft toch helemaal geen toestel gekocht te worden? Er is vast wel iemand in je kennissenkring die even zijn simlockvrije toestel ter beschikking wil stellen voor de test?

Ook zoiets, niets is onmogelijk wanneer je maar wilt.
Reputatie 5
Badge +11
Hi thomas1992,

Het gaat erom dat wij willen uitsluiten dat het niet per ongeluk aan je telefoon ligt.
Stel dat dat nou het probleem blijkt te zijn, dan kunnen we proberen wat we willen, maar zal niets helpen. Misschien kun je een mobiel lenen van een familielid, vriend of collega?
Je gebruikt inderdaad 4G, maar dat is enkel voor internet.
Bellen gebeurt nog steeds meestal via 3G en soms 2G.
Een probleem met alle 3 netwerken en niet op een specifieke locatie is erg bijzonder, vandaar dat er zoveel vragen jouw kant op komen.
Begrijp je dat?

Reageer