Skip to main content
Beste simyo medewerker,

sinds een maand of twee heb ik thuis in hoogvliet

postcode 3192WB geen tot slecht bereik.

Dit was voorheen niet het geval hadden altijd redelijk tot goed bereik. Waar kan dit aan liggen?



Ik ben niet van telefoon veranderd. Ook heb ik zoals in de forum als advies gegeven werd de telefoon uit gezet en het simy aartjes eruit gehaald en er weer in gedaan. Helaas mocht dit niet baten. Verder hebben wij meerdere sim only abonnementen van simyo die het zelfde probleem hebben in totaal drie telefoon nummers.



Graag verneem ik waar het bereikbaarheid probleem aan ligt.



Met vriendelijke groeten Christa Tieman
Hoi Christa Tieman, welkom op het Simyo forum 🙂.



Wat goed dat je hier contact over opneemt met ons. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er 3 Simyo aansluitingen ineens geen verbinding meer hebben.



Hier moet ik contact over opnemen met KPN, alleen heb ik dan wel een paar antwoorden nodig van je. Kun je de onderstaande vragen beantwoorden?



- Heb je alleen op je huisadres slecht bereik?

- Welke telefoons gebruiken jullie?

- Op welke netwerkfrequentie is je telefoon aangemeld (2G of 3G)?

- Maakt het verschil als je je telefoon op 2G zet?

- Kun je iets specifieker aangeven vanaf wanneer dit is begonnen?



Ik hoor het graag van je, want ik wil het gauw voor je kunnen oplossen :)



Groetjes, Tiury
Beste Tiuryh



Bedank voor je reactie en hier de antwoorden op je vragen



Veel al is slechte tot geen bereikt bij ons op het huis adres. het slechte bereik gaat dan om het mobiel net werk betreffende het bellen en gebeld worden. de telefoons die gebruikt worden zijn 2 x samsung neo III

* we staan op het 3G netwerkfrequentie. ik heb gezocht in onze telefoons om het om te zetten kan het helaas niet vinden om het om te zetten en daarbij wordt het internet dan niet trager? daar ga ik de kinderen namelijk niet blij mee maken.



* Helaas ik geen specifiekere datum aangeven ik had het aan de streepjes wel gezien dat het wat minder was met het bereik maar dacht dat het van tijdelijke aard zou zijn. Maar kreeg later van omgeving ook de klacht dat ik zo slecht bereikbaar ben. Toen ben ik dat in de gaten gaan houden en ben er achter gekomen dat het dus was als ik thuis ben. En daarna ben ik dus met jullie in contact getreden.

hopelijk heb je wat aan mijn informatie, ik hoor graag van je waar het aan kan liggen.



met vriendelijke groet

Christa Tieman
Hoi Christa Tieman,



Jij ook bedankt voor de antwoorden 🙂. Toch moet ik echt weten hoe het bereik is op 2G, zodat ik alle antwoorden heb voor de KPN netwerkspecialisten! In de Samsung Neo doe je dit op de onderstaande manier:



Ga naar het Startscherm.

- Kies Apps.

- Kies Instellingen.

- Kies Meer netwerken.

- Kies Mobiele netwerken.

Druk op Netwerkmodus

- Kies 2G of GSM.



Laat je me weten hoe goed/slecht je bereik is op die frequentie? Alvast bedankt!



Groetjes, Tiury
Beste Tiury,



Ik heb beide instellingen geprobeerd geen van beide gaf verbetering. Het blijft bij slecht tot geen ontvangst op alle toestellen. Hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet

Christa Tieman
Hoi Christa Tieman,



Jammer dat het aanpassen van de netwerkmodus niet geholpen heeft.



We kunnen bij bij KPN een netwerkklacht aanmaken. Hiervoor hebben wij zoveel mogelijk informatie nodig. Ik stuur je per e-mail het formulier toe. Zou je die volledig willen invullen, zodat de klacht voor je onderzocht kan worden?



Je kan het formulier in reactie op mijn e-mail terugsturen.

Reageer