Skip to main content
Hallo,



Ik heb sinds een week een simyo abonnement maar helaas meest van de tijd geen netwerk. Ik kan dus niet bellen, sms-en of internetten. Ook krijg ik steeds een pop-up in beeld met de melding 'Kan nu niet downloaden. Probeer het later opnieuw.'. Ik heb mijn telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart en zelfs teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ook heb ik gekeken of de nieuwste firmware geïnstalleerd was en ook dat was in orde. Het gaat om een Samsung Galaxy S4.



Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Hoi Patrick89,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat is niet de bedoeling. Ik kan me voorstellen dat je hier een oplossing voor wilt.



Als eerste heb ik voor de zekerheid een reset uitgevoerd op jouw simkaart. Hiermee heb ik je als het ware opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten weer opnieuw op te starten. Ik hoor natuurlijk graag van je of dit het een en ander opgelost heeft.



Mocht dit niet het geval zijn, dan heb ik wat meer informatie nodig om uit te zoeken hoe dit komt. Kun je mij vertellen of je dit vooral op één locatie hebt of op meerdere? Daarnaast wil ik je vragen om jouw simkaart eens te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we uitsluiten of jouw simkaart of telefoon de boosdoener is. Als de reset geholpen heeft, dan hoeft dit natuurlijk niet. Houd je mij even op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Hallo Angela,



Het opnieuw opstarten van mijn telefoon maakte geen verschil. Er zijn geen specifieke locaties waar ik wel of geen netwerk heb, dat varieert constant.



Ik heb net de simkaart in een andere telefoon (Samsung Galaxy S4 mini) geprobeerd en daarbij had ik wel netwerk maar het fluctueerde constant. Ook heb ik de simkaart (Telfort) uit die telefoon in mijn telefoon geprobeerd en die had gewoon normaal netwerk.



Groetjes,

Patrick
Hoi Patrick89,



Fijn dat je een uitgebreide reactie stuurt 🙂 Zo kunnen we eerder de oplossing vinden. Ik begrijp dat er geen specifieke locaties zijn waar het netwerk minder is. Als je het op verschillende locaties hebt, dan kan het niet aan het netwerk liggen. Soms is het netwerk op een bepaalde locatie iets minder, dit kan ook komen door bijvoorbeeld werkzaamheden. Het is dus belangrijk dat we even verder kijken.



Top dat je al een test hebt uitgevoerd. Je geeft aan dat het netwerk fluctueerde. Wat bedoel je hier precies mee? De streepjes die (aangeven hoeveel bereik) je op een bepaalde plek hebt, zeggen in eerste instantie niet zoveel over de bereikbaarheid. Je telefoon zoekt namelijk constant naar een goede verbinding waardoor de hoeveelheid streepjes steeds veranderen op je telefoon.



Zie je ook op het scherm de melding staan 'geen service'? Helpt het om handmatig in je telefoon het KPN netwerk te selecteren? Hoor je ook van mensen dat je niet bereikbaar bent? Ik denk dat het daarnaast beter is om je simkaart even een dag te testen in een andere telefoon en niet op een kort moment. Uit je reactie begrijp ik namelijk dat je het even hebt getest.



Daarbij zie ik in je gegevens dat er wel internetverbinding wordt gemaakt. Merk je nu dat internetten wel lukt? Wil je anders kijken naar je internetinstellingen via toestelhulp?



Ik hoor het graag van je.
Hoi Naomi,



Met het fluctueren van het netwerk bedoelde ik mee dat er constant wordt geswitcht tussen wel netwerk en geen netwerk. Ik heb de afgelopen dag gebruik gemaakt van een ander toestel (die Galaxy S4 mini) en het probleem is ook hierbij precies hetzelfde als bij mijn eigen telefoon.

Ik krijg geen melding te zien van 'geen service' maar van 'alleen noodoproepen'. In de korte periodes dat mijn toestel aangeeft verbonden te zijn met het netwerk kan ik niet bellen of gebeld worden, maar in diezelfde periodes kan ik wel gebruik maken van dataverkeer (alleen wel super traag).

Ik heb ook alle instellingen nagekeken maar die staan allemaal goed
Hoi Patrick89,



Dankjewel voor je toelichting 🙂 Ik ga kosteloos een nieuwe simkaart opsturen, zodat we kunnen kijken of hiermee het probleem is opgelost. De nieuwe simkaart ontvang je binnen drie werkdagen.



Wil je laten weten of het hiermee is verbeterd? 🙂

Reageer