.

Beantwoord

Hoe komt het dat het lang duurt voordat mijn simkaart verbinding maakt?

  • 18 December 2015
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

Als ik me telefoon opnieuw op moet starten ivm een update of iets ergelijk, komt er in beeld (voor ongeveer 1 dag) dat ik alleen kan bellen naar noodoproepen. Na ongeveer 1 dag is dit weg en kan ik gewoon bellen. Hoe is dit mogelijk.
icon

Beste antwoord door Scotsman 19 December 2015, 10:59

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo John-Hoogervorst,

Welkom op het Simyo forum.

Het lijkt er op dat jouw simkaart moeite heeft met het aanmelden op het netwerk. Heb je de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te proberen? Doet het probleem zich daar ook voor dan is de simkaart hoogstwaarschijnlijk de oorzaak.
Misschien dat een reset door Simyo ook helpt.
Als die laatste optie ook niet werkt dan lijkt me dat je het beste een vervangende simkaart bestelt.
Een moderator zal nog wel laten weten of een reset wenselijk is en eventueel al gedaan is.
Als ik de sim handmatig aan een telefoon netwerk koppel, gaat het direct. Helaas geen mogelijkheid om in een ander toestel te stoppen.
Reputatie 7
Badge +9
Dat duidt volgens mij op een probleem met de telefoon. Maar de beste manier om daar zeker van te zijn is het testen van de simkaart in een ander toestel. Maar wat je ook kunt proberen is het uitvoeren van een reset van je telefoon naar de fabrieksinstellingen (eventueel nadat je een backup hebt gemaakt).
Reputatie 2
Badge +5
Hoi John-Hoogervorst,

Wat gek dat jouw simkaart niet direct verbinding maakt na het opnieuw opstarten.

franswon en Scotsman hebben je al heel goed geprobeerd te helpen. Dank daarvoor!:D Ik heb je simkaart voor de zekerheid een reset gegeven. Toch wil ik je vragen om een kruistest te doen. Dat doe je door je simkaart in een andere telefoon te plaatsen. Al is het maar voor 10 minuten. Voor nu wil ik je vragen om je telefoon opnieuw op te starten om te kijken of de reset geholpen heeft.

Laat je me even weten wat de uitkomst is?;)

Groetjes,
Estelle

Reageer