Skip to main content
Ik heb een telefoon met duo sim en heb op beide plaatsen een Simyo card zitten. Nu doet zich sinds geruime tijd het volgende vervelende voor, op mijn sim only card heb ik slechte tot zeer slechte ontvangst en op de prepaid card in het zelfde toestel heb ik max. ontvangst???? Dit vind ik zeer vreemd, en vervelend omdat ik bijna altijd mijn sim only gebruik. Mijn vraag is hoe kan dit, en hoe kan dit verholpen worden.
Ik durf met grote zekerheid te hinniken dat dit verschil gemaakt wordt door de ene sim staat op 2G en de ander op 3G. (2G is stabieler)

Controleer dat maar eens en kijk naar welke sim de 3G diensten op staan ingesteld.

Ga naar voor zover ik weet Sim-beheer..........3G-service.

Misschien handig om even merk en type te melden.



Friesian.



Heb ik je geholpen met deze reactie?
Op de eerste plaats hartelijk dank voor de snelle reactie,en wat betreft je antwoord op mijn vraag zou ook kunnen kloppen. Maaaaar hoe controleer ik dat? En mijn toestel is een Wolfgang AT-AS45LTE.
Er kunnen kleine verschillen zijn maar ik heb in de tussentijd gekeken op.

https://wolfgang.zendesk.com/hc/nl

Wanneer je op die pagina naar beneden scrolt dan zie je een voorbeeldvenster.

Om daar te komen klik je eerst op instellingen, een tandwieltje. Daar zie je ook sim-gegevens. Als het goed is zie je 2 simkaarten die staan ingeschakeld ieder met een afzonderlijk kenmerk, als voorbeeld simyo en simyo 01

Zoals ik het ken zie je onder gegevensverbinding uit 3G-service staan.

Klik je daar op kom je bij 3G inschakelen terecht. Maar het kan bij jou iets anders zijn omdat je ook beschikt over LTE.



Suuk 6 laat ff weten of het hiermee lukt.:)
https://wolfgang.zendesk.com/hc/nl/articles/200987783-SIM-beheer-
Hoi Pantau, leuk dat je je vraag op het forum stelt.



Zo te zien heeft Friesian het inderdaad aan het rechte eind en heeft hij je al verder op weg geholpen. Wil je ons verder op de hoogte houden?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor het antwoord Friesian 🙂.

Reageer