Postcode: 6005SG
Telefoon: iPhone 4 (iOS 7.1.2.)
Aanbieder: KPN NL 16.1
We zijn vorige maand naar Tungelder (gemeente Weert) verhuisd.
Sindsdien is onze bereikbaarheid voor simpel bellen en SMS'en (zowel binnenshuis als in de tuin)
slecht (2 streepjes - soms) / zeer slecht (1 streepje - vaak) of totaal afwezig (geen service - veel te vaak.).
Krijg ook meer dan eens een berichtje "
qte...
welkom in Belgie
...unqte
terwijl we op dat moment toch echt in nederland zijn
Daarom 3 vragen:
Q1 - Is dit een gekend issue?
Q2 - Bestaan er plannen om de dekking te verbeteren en zo ja binnen welke termijn?
Q3 - Wat kunnen we er zelf aan doen om de bereikbaarheid te verbeteren?
Bladzijde 2 / 2
Hi levensnevel,
Ah, onhandig dat het een bekend probleem is waar momenteel nog geen oplossing voor is. Dan is het natuurlijk extra zuur als je je repeater niet meer mag gebruiken. Waarom het KPN netwerk nog steeds geen gebruik maakt van VoWIFI weet ik niet, Scotsman. Laten we in ieder geval hopen dat deze techniek snel beschikbaar is!
Scotsman en Groentjuh, bedankt voor jullie reacties en tips :)
Groetjes,
Niels
Ah, onhandig dat het een bekend probleem is waar momenteel nog geen oplossing voor is. Dan is het natuurlijk extra zuur als je je repeater niet meer mag gebruiken. Waarom het KPN netwerk nog steeds geen gebruik maakt van VoWIFI weet ik niet, Scotsman. Laten we in ieder geval hopen dat deze techniek snel beschikbaar is!
Scotsman en Groentjuh, bedankt voor jullie reacties en tips :)
Groetjes,
Niels
Zijn we weer.
Het blijft behelpen, zo zeer zelfs dat ik in m'n werkkamer zeg 50% van de tijd de melding 'geen servce' in de linker bovenhoek van m'n slimme telefoons heb staan. Wat lastig gedurende het thuiswerken.
KPN geeft vooralsnog geen sjoege op m'n vragen.
Nu het repeater verhaal, zonder toestemming van de KPN, vooralsnog een gesloten boek blijft zit ik natuurlijk te broeden op alternatieven.
iemand een idee / work around wat effectief is gebleken?
Het blijft behelpen, zo zeer zelfs dat ik in m'n werkkamer zeg 50% van de tijd de melding 'geen servce' in de linker bovenhoek van m'n slimme telefoons heb staan. Wat lastig gedurende het thuiswerken.
KPN geeft vooralsnog geen sjoege op m'n vragen.
Nu het repeater verhaal, zonder toestemming van de KPN, vooralsnog een gesloten boek blijft zit ik natuurlijk te broeden op alternatieven.
- dual SIM mobieltje met als tweede SIM een SIMkaartje van een belgische provider
- mobieltje met een extra gevoelige antenne
- switch naar een andere provider (bijv. vodafone met hun femtocel - leveren ze die eigenlijk nog?)
iemand een idee / work around wat effectief is gebleken?
- switch naar een andere provider (bijv. vodafone met hun femtocel - leveren ze die eigenlijk nog?)
Nee, Vodafone levert sinds de uitrol van zijn 4G-netwerk geen SignaalPlus meer.
Ik zou me richten op VoWIFI. KPN en T-mobile bieden het (nog?) niet, maar Tele2 en Vodafone hebben het wel.
bedankt Groentjuh,
dan gaan we de optie Voice over WiFi maar eens verder onderzoeken.
BTW, dat KPN Netwerk Chat is kwalitatief uitermate teleurstellend.
stel je een vraag om 10:47, komt er om 12:19 een eerste reactie
Uiteindelijke antwoord:
qte...Die vraag kan je het beste bij je telefoon provider neerleggen .unqte
En aangezien dat toch echt (in)direct KPN is gevraagd bij welk KPN deurtje we ons dan kunnen melden voor onze "paarse krokodil" vraag. (12:20)
Het is nu 12:42 en stil, lunchtijd?
dan gaan we de optie Voice over WiFi maar eens verder onderzoeken.
BTW, dat KPN Netwerk Chat is kwalitatief uitermate teleurstellend.
stel je een vraag om 10:47, komt er om 12:19 een eerste reactie
Uiteindelijke antwoord:
qte...Die vraag kan je het beste bij je telefoon provider neerleggen .unqte
En aangezien dat toch echt (in)direct KPN is gevraagd bij welk KPN deurtje we ons dan kunnen melden voor onze "paarse krokodil" vraag. (12:20)
Het is nu 12:42 en stil, lunchtijd?
Alles overziend bestaat de kans dat we, gezien de verdommunicatie van de kant van KPN, helaas gebruik moeten gaan maken van de toezegging welke ons ruim een jaar geleden door een toenmaalige moderator (Ilias) gedaan is
qte...
Als het bereik dusdanig slecht blijft dat het niet te doen is, dan kunnen wij ervoor zorgen dat je vervroegd kunt overstappen naar een andere provider die op die locatie wel genoeg bereik heeft. Dat zullen we natuurlijk doen met pijn in ons hart, maar soms de beste service is niet altijd hetgeen wat Simyo het best uitkomt. Wij doen het voor onze klanten.
...unqte
In gedachten het gezegde "een man een man, een woord een word" ga ik er vanuit dat deze toezegging anno nu gestand gedaan wordt..
Overigens is een schriftelijk akkoord voor het gebruik van onze GSM repeater (ligt nu ergens achter in de schuur stof te verzamelen) natuurlijk voor beide partijen de beste oplossing. Dus beste medewerkers van SIMYO doe je best .
qte...
Als het bereik dusdanig slecht blijft dat het niet te doen is, dan kunnen wij ervoor zorgen dat je vervroegd kunt overstappen naar een andere provider die op die locatie wel genoeg bereik heeft. Dat zullen we natuurlijk doen met pijn in ons hart, maar soms de beste service is niet altijd hetgeen wat Simyo het best uitkomt. Wij doen het voor onze klanten.
...unqte
In gedachten het gezegde "een man een man, een woord een word" ga ik er vanuit dat deze toezegging anno nu gestand gedaan wordt..
Overigens is een schriftelijk akkoord voor het gebruik van onze GSM repeater (ligt nu ergens achter in de schuur stof te verzamelen) natuurlijk voor beide partijen de beste oplossing. Dus beste medewerkers van SIMYO doe je best .
Doe je best SIMYANEN want in een gelijktijdige discussie welke ik met KPN voer geeft KPN aan dat bij de oplossing bij SIMYO vandaan dient te komen.
Hoi levensnevel,
Wat goed om je weer terug te zien op het Simyo Forum! ;)
Zo! Wat raar dat je zo lang moet wachten bij de klantenservice van KPN en dat je vervolgens van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Omdat KPN de netwerkbeheerder is kunnen wij er namelijk niets aan veranderen dat KPN het gebruik van een GSM repeater niet toestaat. Voor jou schiet dat natuurlijk niet erg op! Ik heb nog extra m'n best gedaan door zonet met de netwerkspecialisten van KPN te bellen. Helaas krijg ik een bevestigend antwoord: op dit moment is er geen verbetering in de dekking mogelijk en een GSM repeater staan ze niet toe.
Ik kan me voorstellen dat je vanwege de slechte dekking dan toch wilt overstappen naar een andere provider. Het aanbod van Illias staat dan ook nog steeds. Als dit is wat je wilt doen, dan raad ik je aan om vooraf contact op te nemen met de provider van je keuze om zekerheid te krijgen over de kwaliteit van de dekking op jouw postcode. Zodra je een provider hebt gevonden kun je daar een bestelling plaatsen met Nummerbehoud. Dat moet verder helemaal goed komen.
Weet je al of dit is wat je gaat doen?
Groetjes,
Thomas
Wat goed om je weer terug te zien op het Simyo Forum! ;)
Zo! Wat raar dat je zo lang moet wachten bij de klantenservice van KPN en dat je vervolgens van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Omdat KPN de netwerkbeheerder is kunnen wij er namelijk niets aan veranderen dat KPN het gebruik van een GSM repeater niet toestaat. Voor jou schiet dat natuurlijk niet erg op! Ik heb nog extra m'n best gedaan door zonet met de netwerkspecialisten van KPN te bellen. Helaas krijg ik een bevestigend antwoord: op dit moment is er geen verbetering in de dekking mogelijk en een GSM repeater staan ze niet toe.
Ik kan me voorstellen dat je vanwege de slechte dekking dan toch wilt overstappen naar een andere provider. Het aanbod van Illias staat dan ook nog steeds. Als dit is wat je wilt doen, dan raad ik je aan om vooraf contact op te nemen met de provider van je keuze om zekerheid te krijgen over de kwaliteit van de dekking op jouw postcode. Zodra je een provider hebt gevonden kun je daar een bestelling plaatsen met Nummerbehoud. Dat moet verder helemaal goed komen.
Weet je al of dit is wat je gaat doen?
Groetjes,
Thomas
Hi Thomas,
bedankt voor je reactie & bevestiging.
Zal waarschijnlijk naar Vodafone overstappen omdat zij Voice over WiFi aanbieden.
Maar dat laat ik zo snel als mogekijk weten.
bedankt voor je reactie & bevestiging.
Zal waarschijnlijk naar Vodafone overstappen omdat zij Voice over WiFi aanbieden.
Maar dat laat ik zo snel als mogekijk weten.
bedankt voor je reactie & bevestiging.
Zal waarschijnlijk naar Vodafone overstappen omdat zij Voice over WiFi aanbieden.
Maar dat laat ik zo snel als mogekijk weten.
Ik ben benieuwd hoe het verloopt levensnevel! 😉
goede vroeg morgen allen,
Vooralsnog gaat het allemaal crescendo.
Vooralsnog gaat het allemaal crescendo.
- afgelopen vrijdag een geschikt mobieltje aangeschaft (iPhone SE)
- gisteren bij Vodafone langs geweest. Na wat wachten perfect geholpen en een half uur later liep ik met een nieuw SIM only contract en een nieuwe SIM kaart de winkel uit.
- pakweg 2 1/2 uur later dwarrelde er een sms'je van Vodafone binnen dat de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd.
epiloog.
Ik vind het echt jammer dat onze wegen zich snel gaan scheiden.
Niets dan lof voor SIMYO. Dank voor jullie meedenkenen behulpzaamheid.
Jammer van de halstarrige houding en het oude tijd denken van KPN want dat kost jullie klanten.
Ik vind het echt jammer dat onze wegen zich snel gaan scheiden.
Niets dan lof voor SIMYO. Dank voor jullie meedenkenen behulpzaamheid.
Jammer van de halstarrige houding en het oude tijd denken van KPN want dat kost jullie klanten.
Levensnevel, kun je ons (of in ieder geval mij) wel nog even op de hoogte houden over je ervaring met vowifi?
Ik ben echt benieuwd hoe goed dat nu echt werkt.
Ik ben echt benieuwd hoe goed dat nu echt werkt.
Hi levensnevel,
Wij vinden het ook heel erg jammer dat je zo snel bij ons weggaat en dat we je niet hebben kunnen helpen 😞 Voor ons zal je altijd een Simyaan blijven! Ik hoop dat het netwerk bij de nieuwe provider wel goed is. Fijn dat je in ieder geval zo snel geholpen bent.
Net als Groentjuh ben ik ook benieuwd naar de verdere ervaring met VoWIFI. Helaas verdwijnt het Forumaccount met de portering van het telefoonnummer. Gelukkig hebben we nog genoeg andere kanalen waar we op te bereiken zijn :)
Groetjes,
Niels
Wij vinden het ook heel erg jammer dat je zo snel bij ons weggaat en dat we je niet hebben kunnen helpen 😞 Voor ons zal je altijd een Simyaan blijven! Ik hoop dat het netwerk bij de nieuwe provider wel goed is. Fijn dat je in ieder geval zo snel geholpen bent.
Net als Groentjuh ben ik ook benieuwd naar de verdere ervaring met VoWIFI. Helaas verdwijnt het Forumaccount met de portering van het telefoonnummer. Gelukkig hebben we nog genoeg andere kanalen waar we op te bereiken zijn :)
Groetjes,
Niels
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.