Skip to main content
Ik heb de volgende vraag, kan iemand mij uitleg geven of heeft iemand ervaring met spook MMSjes.

Ik blijk in een periode van drie dagen 36 maal met tussenpozen van enkele minuten meerdere MMSjes verzonden te hebben.

Deze zijn naar een voormij onbekend 06 nummer verzonden en naar een Gmail adres verzonden en drie naar een bekend mobielenummer.

Dit laatste bekende nummer betreft een mobiel welke alleen SMSen kan ontvangen( zeer oud toestel). Is bij deze persoon ook niets bekend over ontvangst op betreffende dag.

Tevens is in het geheugen van mijn mobiel in betreffende periode niets terug te vinden over deze MMS canonnade.

Ik gebruik alleen Whatsapp bij een WiFi verbinding, mobiele verbinding staat uit.

Kan iemand mij over bovenstaande kwestie verder helpen.

Ik heb dit reeds gemeldt bij Simyo maar krijg daarvan een standaard antwoord waar ik niets mee kan.

Ik vind als er kosten zijn gemaakt met MMSjes ik dit terug moet zien in mijn toestel en daarbij nog dat ik en de bekende van mij niets van MMSjes kunnen herinneren en zijn oude mobiel geen MMSjes kan ontvangen dan lijkt het mij eerder een probleem buiten verantwoording om.

Graag ontvang ik over bovenstaande de ervaring van andere.



Noor Wester.
Hoe staat e.e.a. op je factuur Noor? Of is het zo recent gebeurd dat de factuur nog niet beschikbaar is.
Hallo Koorelle, in antwoordt op je vraag.

Het betreft December dus de factuur is aanwezig. Het is gestart op 23/12 om 21.33 naar mobielenummer eindigend op 3369 steeds herhalend tot 23/12 om 22.01.

Dan startend op 24/12 om 19.34 naar ....@gmail.com eindigend 24/12 om 19.54

En op 25/12 om 16.02 naar mobielnr. Eindigend op 7577 tot 25/12 om 16.19.

Het leuke is dat ik op 24/12 op de bewuste tijd in een ruimte bezig was voor werkzaamheden, in verband met Kerst, waar geen mobiel gebruikt mag worden.

Dus leg dit mij maar eens uit.

In iedergeval kunnen de MMSjes over bovenstaande periode niet verzonden zijn met mijn mobiel want die lag thuis.

Ik zou de oorzaak zo graag willen weten.

Noor.
Dat is inderdaad wel heel erg vreemd Noor. Ben benieuwd naar het antwoord van een moderator!
Hoi Noortje55



Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic even in het subforum Sms&mms gezet.



Ik heb jouw verbruiksgegevens van december én het mailtje van mijn collega bekeken en gelezen.

Wat de collega wel gedaan heeft, maar niet geschreven is dat zij contact heeft gehad met een Netwerkspecialist van KPN om te laten onderzoeken in hoeverre deze mmsjes terecht op je factuur zijn gekomen.

De mmsjes zijn via je simkaart verzonden en geregistreerd. Ik lees in je mail dat je deze verstuurde mmsjes normafwijkend vind. Echter is dat geen reden dat ze niet verstuurd zouden kunnen zijn. En al te vaak blijken er applicaties of andermans vingers verantwoordelijk voor verbruik wat in eerste instantie onverklaarbaar wordt geacht.



Dan wil ik nu heel graag naar een constructieve oplossing: hoe dit te voorkomen?

Ik heb jouw aansluiting ook door een netwerkspecialist laten nakijken en wel om na te gaan in wat voor merk telefoon je simkaart aangemeld is op het netwerk. Het versturen van mmsjes kun je met jouw telefoon, een iPhone, uitzetten.

Ga naar Instellingen > Berichten. Bij Mms-berichten kun je het schuifje uitzetten.



Het wil bijvoorbeeld wel gebeuren dat je bijvoorbeeld denkt een iMessage te sturen (blauw bericht naar andere iPhone), maar er per ongeluk net geen 3G of iets dergelijks te zijn. Dan wordt een foto een mms.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?





koorelle; dank je voor het meedenken!

Reageer