Skip to main content
Hallo,



Ik kreeg niet een overzicht van juli over mijn gebruikskosten en kreeg bijna een hartaanval. 1535 sms buiten de bundel, kosten 448 ,77 euro.

de sms'jes worden ongeveer om de 5 a 10 minuten verstuurd de hele dag en nacht. Ook als ik lig te slapen verstuur ik waarschijnlijk berichten als ik de telefoon niet bij me heb. Het lijkt wel of dit de computer van simyo dit automatisch doet want het betreft altijd hetzelfde nummer. 0653131313.

Dit bedrag is van de maand juli en vraag me nu af hoe dit kan en wat word er afgeschreven in de maand augustus. Ik heb geen idee wat de oorzaak is en kan dit stopgezet worden want ik verstuur niet zoveel sms berichten.



gr. jan
Hoi jan, ik heb precies het zelfde ook naar het zelfde nr, het is een berichten service. Van kpn die blijft proberen om het bericht dat naar een niet bestaand nummer verstuurd is toch te versturen, beide simyo en kpn kunnen naar hun zeggen er niks aan doen wij hebben de simkaart geblokkeerd.
Hoi kooik074 en marloes1976, welkom op het forum van Simyo :)



Ik heb dit topic verplaatst naar het onderdeel SMS&MMS. Hopelijk vinden andere gebruikers met een vraag als deze dan sneller een antwoord.



kooik074, ik zie in je gegevens dat je inmiddels al contact hebt gehad met onze klantenservice over je factuur van juli met dit sms verbruik. Ik hoop dat je tevreden bent met de uitkomst.



Het nummer 0653131313 is van de SMS berichten centrale die wij gebruiken. Alle SMS berichten die verstuurd worden met een nummer in het KPN netwerk gaat via die berichtencentrale naar de geadresseerde. Enkel berichten die van de afzender naar de berichten centrale gestuurd worden, worden in rekening gebracht, de berichten die van de centrale naar de geadresseerde gaan, niet.

Dat is omdat de centrale een bericht meerdere keren kan proberen te versturen als deze niet aankomt bij de geadresseerde.



Telkens als een telefoon dus een bericht verstuurd, wordt dat in rekening gebracht. Helaas is dát in jullie geval veel vaker gebeurd dan je wilde, maar het euvel is in deze gevallen te vinden in je telefoon :(



Heb ik deze vraag zo duidelijk uitgelegd?
hallo,



ik ben helemaal niet tevreden met de oplossing die jullie geven.



het is namelijk vrij verdacht dat heeeel erg veel telefoons dit dan hebben!!



ik ben hier namelijk zeer kwaad om dat jullie je kop in het zand steken en het vertikken bij jullie zelf te kijken.

dit probleem speelt bij jullie al sinds sowieso 2011! we zijn inmiddels 3 jaar verder en nog steeds hebben jullie hetzelfde. (dit baseer ik op oude berichten op het forum)



dit is gewoon pure oplichterij wat jullie doen.



jullie kunnen (lees willen) geen ander bewijs afleggen.



wanneer gaat er een lampje branden bij jullie dat het niet klopt?



het enige wat jullie doen is geld afhandig maken.



ik weet de oplossing wel.. ik betaal dit bedrag niet, dan hoor je mij er niet meer over, geef mijn nummer maar vrij, dan kan ik naar een provider die wel mee wil luisteren. had deze problemen allemaal niet met vodafone.



het is echt goedkoop is duurkoop.



het lijkt goedkoop.. totdat simyo gaat lopen *****n met nepfacturen.
Hoi kooik074,



Aan de ene kant begrijp ik je frustratie wel, maar aan de andere kant vind ik het erg jammer dat je je op deze manier uit laat over ons.

Net als alle andere bedrijven met aandeelhouders hebben we te maken met een boekhouding die gewoon 100% kloppend moet zijn en gecheckt wordt door accountants. Als we dan nepfacturen zouden sturen, zou dat wel heel erg snel opvallen en niet onbestraft blijven.



Je geeft aan dat wij geen ander bewijs willen afleggen dan we tot nu toe gedaan hebben. Feitelijk is het zo dat wanneer jij als klant het niet eens bent met hetgeen wij factureren jíj het bewijs dient te leveren waaruit blijkt dat het gefactureerde niet klopt.



De reden dat je deze vragen/klachten vaker terugvind op het forum is dat dit defect nu eenmaal vaker voorkomt en je het niet zo eventjes terugvind in de outbox van je telefoon.

Dit komt overigens al langer voor dan sinds 2011, eigenlijk al vanaf het begin van mobiele telefonie, maar ons forum bestaat pas sinds 2011.



Het is echt niet zo dat we jouw geld uit je zakken proberen te kloppen. Er is je een korting van 50% aangeboden én Tiury heeft een onderzoek laten instellen door een KPN netwerkspecialist.

Als blijkt dat de oorzaak bij ons ligt, hoef je al die smsjes natuurlijk niet te betalen. Als wij geen oorzaak kunnen vinden, blijft het aan jou om aan te tonen dat de fout bij ons ligt.



Tot die tijd blijft er de betalingsverplichting die er is voor de factuur van juli.

Reageer