.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn voicemail zo instellen dat ik een sms ontvang wanneer er een bericht ingesproken is?

  • 2 June 2015
  • 8 reacties
  • 3078 Bekeken

Badge +1
Ondanks - volgens mij - correcte voicemail bericht instellingen krijg ik geen voicemail sms bericht als er iets ingesproken wordt.
icon

Beste antwoord door Ruud 3 June 2015, 14:35

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Hier kun je alles vinden aangaande voicemail: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/alles-over-je-voicemail-221

De indeling van het voicemailmenu kan hier worden terugevonden: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/indeling-voicemailmenu-223

Heb je alles al eens nagelopen?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mischa,

Leuk om je weer te zien op het Simyo Forum!

Vreemd dat je geen sms krijgt wanneer er een voicemailbericht is ingesproken:?

De indeling van het voicemailmenu kan hier worden terugevonden: https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/indeling-voicemailmenu-223
Fijn dat RicoK(dankjewel!) je het voicemail menu al heeft laten zien.
Heb je al geprobeerd om optie zes, herinnering sms bij voicemail, een keer uit en aan te zetten?

Mocht dat niet hebben geholpen, kun je ook eens kijken of je in je telefoon de instellingen van je voicemail aan kan passen.
Heb je daar de notificaties van je voicemail aan staan?
Badge
Ik heb het zelfde probleem. Via optie 6 van de voicemailinstellingen heb ik al eens de herinneringen uit en aan gezet. Maar zojuist nog even getest door een VM in te spreken. Ik ontvang hier geen SMS bericht van. Dat is erg vervelend, want ik bleek nog VM berichten van vorige week te hebben, die ik niet beluisterd had.

Mijn telefoon (Android) heeft geen eigen VM instellingen, dus daar kan ik ook niets aanpassen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi tvdg, welkom op het Simyo forum 😳

Ik heb een reset uitgevoerd. Wil je je telefoon eens eenmalig opnieuw opstarten? En het nog een keer opnieuw instellen, het ontvangen van een sms bij een gemiste oproep? Je kunt daarnaast even testen of je nu wel een sms krijgt bij een gemiste oproep.

Laat je weten of het werkt? Anders hoor ik graag van je van welk type telefoon je gebruikmaakt.
Badge
Hallo Naomi, bedankt voor je hulp. Ik heb het toestel inmiddels herstart en mijn VM opnieuw ingesteld (NL/EN? Beveiliginscode? Begroeting? etc). Hierna heb weer een test uitgevoerd, maar helaas werkt het nog niet. Ik ontvang geen SMS zodra er een nieuw bericht ingesproken is.

Wat opvallend is, is dat ik ook geen SMS ontving met de beveiligingscode die ik ingesteld heb in stap 2 van het instellen van mijn "nieuwe" VM. Er werd namelijk gezegd dat ik die code ook per SMS zou ontvangen. Die SMS is nooit aangekomen.

Het lijkt er dus op dat alle SMS berichten die door het VM platform verstuurd worden niet aankomen op mijn toestel. Ik heb geen problemen met de ontvangst van SMS berichten van andere verzenders voor zover ik na kan gaan.

Mijn toestel is een Oppo R819 (Android 4.2.1)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi tvdg,

Jammer dat de tip van Naomi niet heeft geholpen.

Ik heb contact gehad met de netwerkservice. Zij konden het probleem dat je omschrijft niet terugzien. Ze hebben teruggekeken tot 1 juni. Als je buiten bereik van het netwerk zit of toestel uit hebt staan wordt er geen notificatie verstuurd voordat je weer met je simkaart bent aangemeld.

Vanuit de voicemailcentrale worden de berichten, kort nadat je voicemail is ingesproken, verstuurd. Zo hebben zij vandaag om 13:50 een test call gedaan. Om 13:51 zou je er een bericht naar je verstuurd moeten zijn. Je kan ons een bericht sturen met 2 voorbeelden met tijd en datum, om het probleem te kunnen onderzoeken.

Verder zou je in toestel kunnen nagaan of je überhaupt sms-bericht kan ontvangen. Of komen die wel binnen?
Badge +1
Hoi simyo

Tijdje niet gekeken, niet gezien dat er reactie op het forum was.
Ik heb inmiddels alle bovenstaande links doorgelopen en de voicemail uit- en aangezet. Ik krijg nog altijd geen sms als er een voicemailbericht wordt ingesproken. De laatste was even voor 21:00 vanavond (vrijdag 24 juli). Ik had vol bereik, de voicemailbox is leeg, ik ontvang wel andere sms berichten.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mischa,

Bedankt voor je update.

Jammer dat je nog steeds berichten ontvangt als je voicemail is ingesproken. We kunnen een reset uitvoeren voor je voicemail. Hiermee worden alle instellingen hersteld en teruggezet.
Het beste zou je dit kunnen uitvoeren wanneer je geen berichten meer in je voicemail-box hebt staan.

Zodra je alle berichten hebt afgeluisterd, kan je het dan hier laten weten?

Reageer