.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn 06-nummer behouden?

  • 11 March 2016
  • 7 reacties
  • 234 Bekeken

Badge
Goeden middag allen,

Voor de 2e. maal gewaarschuwd door onze alerte Simyo-organisatie, moet ik nu, -ondanks onmenselijk veel werk- , even in aktie komen om niet definitief mijn Simyo-06-nummer kwijt te raken, omdat ik al bijna 6 maanden dat smph.-nr. niet meer heb gebruikt.
De reden voor het niet-gebruiken van mijn IPhone is een grondig defect door vermoedelijk een virus, terwijl ik de IPhone voor mijn
werk niet vaak nodig had, omdat ik daarvoor een werkgsm.(stof-,vuil-,water-,valbestendig) gebruik. (Maar volgende week donderdag moet de IPhone wel weer voor een aantal weken volop funktioneren…!, terwijl nog niet funktionerend…..!!).

In afwachting van oplossingen,

mijn hartelijke groeten,

JoMa..
icon

Beste antwoord door Angela 13 March 2016, 15:21

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo JoMa,

Je kunt die simkaart toch even in een andere telefoon gebruiken, even bellen of een SMS en je zit weer goed voor een half jaar. Misschien doet die simkaart het ook wel in je werktelefoon.
Badge
Hartelijk dank Franswon voor uw antwoord. Die remedie heb ik ook meteen overwogen, maar ik kan het niet zelf wegens verkeerd formaat, en mijn vrienden en kennissen durven het niet omdat zij ook niet zelf hun smartphones hebben geïnstalleerd en zijn bang dat opnieuw te moeten laten doen, en dan 2x : voor mijn symyo-simkaart, en daarna die van hemzelf…..

Vriendelijke groet,

JoMa.
Je kan ook een willekeurige telefoonwinkel binnen stappen met de vraag of zij iets kunnen betekenen. 🙂
Badge
Hartelijk dank voor de suggestie.

Inmiddels heb ik het simkaartframe teruggevonden waar ik het nanosimkaartje voor mijn IPhone uitgedrukt had, en dus past het geheel in mijn werkgsm. en kan ik in ieder geval er mee bellen. Sms'en is dubieus, want ik krijg geen be-
richt terug dat mijn sms is aangekomen….!?.

H. gr.,


JoMa.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joma,

Goed om je terug te zien op het forum!

Wat lastig dat jouw iPhone kapot is! Vooral omdat het tijd is om jouw simkaart te gebruiken en het nummer hiermee geldig te houden.

Gelukkig hebben Raytje en Franswon je al een aantal tips gegeven. Uit eindelijk heb je het frame teruggevonden waardoor je jouw simkaart in jouw werktelefoon kon gebruiken om te bellen 🙂 Helemaal goed! Fijn dat dit gelukt is.

Mocht dit de volgende keer weer voor een probleem zorgen, dan kun je via Mijn Simyo ook een bundel aanzetten of opwaarderen. Dit zorgt er namelijk ook voor dat jouw 06-nummer weer met 6 maanden wordt verlengd 🙂

In je laatste reactie geef je aan dat je geen aankomstbevestiging krijgt als je een sms'je hebt gestuurd. Dit klopt. Er wordt niet standaard zo'n bevestiging gestuurd. Je kunt wel zelf aangeven dat je dit graag zou willen krijgen. Je kunt je bericht te beginnen met *0# gevolgd door een spatie. De ontvanger ziet deze code niet, en jij krijgt een bevestiging als de sms op de telefoon van de ontvanger is afgeleverd. Heb je hier iets aan?

@Raytje & Franswon, bedankt voor jullie tips en hulp :)

Groetjes,
Angela
Badge
Bijzondere dank Angela!

Inmiddels heb ik ontdekt dat ik wellicht met Simyo niet de voor mij juiste provider heb genomen, want ik ben lang niet altijd in staat om via Internet mijn saldo bij te laden, waardoor ik in zulke gevallen óf via de gewone gsm-telefoonver-
binding en/óf via een oplaadbon/-strook mijn saldo moet kunnen bijladen.(Voor iets langer verblijf in het buitenland
gebruik ik lokale simkaartjes tot nu toe.).

Ik ben benieuwd hoe over mijn mobielprovidersituatie in het Simyoforum gedacht wordt.

Bij voorbaat dank voor de reaktie(s).

Vriendelijke groeten,

JoMa.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JoMa,

Als je niet altijd internet tot je beschikking hebt óf de Simyo app gebruikt (daar kun je ook mee opwaarderen, maar is ook via Internet), dan is een online provider als Simyo misschien niet de beste keus. Wat misschien wél de oplossing voor je kan zijn is om automatisch opwaarderen aan te zetten via Mijn Simyo. Zo waarderen we je beltegoed op als het tegoed onder de € 2,- komt. Zo hoef je er niet meer over na te denken 🙂.

Is dat misschien een idee?

Groetjes, Tiury

Reageer