Skip to main content
Een kennis van mij wil overgestappen van Vodafone naar Simyo en heeft daarbij nummerbehoud aangevraagd. Bij deze aanvraag is er iets misgegaan met het opgeven van het nummer van de sim-kaart van Vodafone (blijkbaar heeft zij een fout nummer op gegeven)



Nu laat Simyo weten dat zij het correcte nummer van de sim kaart op kan geven via "mijn simyo". Zij heeft nog geen account, dus moet zij dit nog aanmaken. Haar vraag is moet dit onder het tijdelijke nummer wat zij van Simyo heeft gekregen, of moet dat onder het nummer wat zij wil behouden.



Als zij dan het nummer van de (oude) simkaart heeft gewijzigd, wordt Simyo hier dan automatisch van op de hoogte gesteld of moet zij dan nog iets aanvullends doen.



Tenslotte wie heeft er ervaring met nummer op Vodafone simkaarten en kan mij daar iets over uitleggen. Ik heb even vluchtig naar de kaart gekeken en er staan 3 reeksen met nummers op. Geen van de reeksen is 9 nummers lang........



Alvast bedankt voor jullie hulp,

Huub 
Beste Huubv,



Welkom op het forum van Simyo!

Ik begrijp dat een kennis van jouw, waarschijnlijk het simkaartnummer van Vodafone niet goed heeft doorgegeven, waardoor er dus een kans bestaat dat deze wordt afgewezen.

Om dit te voorkomen, zal ik je hierbij een stappenplan geven, zodat alles goed gebeurd.



Stap 1:



Zij maakt een "mijn account" aan voor "Mijn Simyo" doormiddel van het tijdelijke Simyo 06-nummer (dus NIET met haar Vodafone nummer!).

Deze wordt nadat haar eigen nummer is overgezet naar Simyo, automatisch gewijzigd binnen haar "Mijn Simyo", en ziet ze dan ook terug in het overzicht waar nu haar tijdelijke Simyo nummer zal verschijnen.



Stap 2:



Als ze dan eenmaal haar eigen "Mijn Simyo" heeft aangemaakt, logt ze daar op in.

Dan ziet zei in het overzicht, gelijk de status van haar aanvraag voor nummerbehoud, waar je dan nog wijzigingen in kunt aanbrengen.

Dus zoals ook het juiste simkaartnummer van Vodafone.

Nadat zei de gevens heeft gecontroleerd, en het juiste simkaartnummer heeft ingevuld, zal dat na bevesting terecht komen bij nummerbehoud van Simyo.



Stap 3:



Simyo houdt je op de hoogte van de voortgang van nummerbehoud, en zal dat ook doen via de email.

Tot op de dag van overzetten!



Info Vodafone simkaart:



Je boft, want ik heb zelf een tijdje mogen werken bij Vodafone, dus kan je daarom ook prima vertellen waarmee het simkaartnummer van Vodafone begint.

Dit is in de meeste gevallen met: 8931440000+ nog 9 cijfers die daar achteraan komen.

En de laatste 9 cijfers van deze reeks, dient jouw kennis op te geven bij Simyo.



Hoop jouw kennis hiermee geholpen te hebben, zodat nummerbehoud op een goede wijze gaat gebeuren.

Laat nog even weten, of alles is gelukt.
Hoi HuubV, leuk om je weer te zien op het forum!



Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Nummerbehoud. Andere forumgebruikers met een soortgelijke vraag kunnen je topic zo sneller vinden.



Ik zie dat MichD je vragen al uitgebreid heeft beantwoord. Leuk om te zien!



Alleen de eerste stap klopt niet helemaal. Wanneer je bij ons besteld, dan ontvang je een welkomste-mail.

In deze e-mail staan je inloggegevens. Je tijdelijk nummer en het wachtwoord kun je gebruiken om in te loggen.



Als je deze e-mail niet kan terugvinden, kun je een nieuw wachtwoord opvragen. Je gaat dan naar de website > Login Mijn Simyo > Wachtwoord vergeten?. Je ontvangt hierdoor een nieuw wachtwoord :o

Vanaf je overstapdatum kun je je eigen nummer gebruiken om in te loggen. Het wachtwoord blijft hetzelfde.



Je kunt stap 2 van MichD doornemen. Dit betekent dus dat je inlogt op Mijn Simyo en vervolgens het juiste simkaartnummer doorgeeft. Zodra je bent ingelogd, zie je bovenaan een blauwe blak met Nummerbehoud. Nadat je je gegevens hebt doorgegeven, zullen wij een nieuw verzoek indienen.

Stap 3 is inderdaad dat wij je op de hoogte houden van je overstapdatum. Via je e-mail ontvang je van ons een update ;)



MichD heeft je ook het één en ander verteld over het simkaartnummer van Vodafone:

Info Vodafone simkaart:



Je boft, want ik heb zelf een tijdje mogen werken bij Vodafone, dus kan je daarom ook prima vertellen waarmee het simkaartnummer van Vodafone begint.

Dit is in de meeste gevallen met: 8931440000+ nog 9 cijfers die daar achteraan komen.

En de laatste 9 cijfers van deze reeks, dient jouw kennis op te geven bij Simyo.




Is het gelukt? Geef je aan ons door of je er uitkomt met deze stappen? :o



@MichD; super bedankt voor je hulp 😃 Top!
Er moest nog wel even heen en weer gebeld worden. Maar met hulp van zowel Vodaphone als Simyo is het toch allemaal voor elkaar gekomen.



Bedankt voor aalle raad en hulp!



Huub
Hoi HuubV,



Wat goed om te horen dat je nummerbehoud aanvraag, ondanks het gebel, toch voor elkaar is inmiddels 🙂! Mocht je nog verdere vragen hebben, zitten wij hier voor je klaar.



Groetjes, Tiury

Reageer