.

Beantwoord

Hoe kan het dat wij ineens niet meer kunnen bellen/gebeld worden?

  • 19 May 2016
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

Goedenavond,

Ik en mijn zoon kunnen niet bellen of gebeld worden.
We zitten beide bij simyo. Het gaat om een Samsung s7 en een oneplus x.
Vermoedelijk is er iets met een zendmast aan de hand?

We wonen in Zeewolde.

Crea
icon

Beste antwoord door Angela 20 May 2016, 11:35

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Creation,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om te zien dat jij en jouw zoon niet bereikbaar zijn. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb direct voor je nagekeken of er problemen bekend zijn bij jullie in de buurt. Voor zover ik dit kan zien, is er niets aan de hand en zou je een verbinding moeten hebben. Om die reden heb ik de instellingen van jullie simkaart een reset gegeven. Dit zorgt ervoor dat de simkaart helemaal opnieuw aangemeld wordt op het netwerk.

Om deze reset goed af te ronden, is het de bedoeling dat jullie je telefoon uitzetten en voor 10 minuten uit laten staan. Hierna kun je hem weer opstarten. Natuurlijk ben ik erg benieuwd of dit geholpen heeft 🙂

Is dit niet de oplossing? Dan heb ik wat meer informatie nodig. Allereerst wil ik graag weten sinds wanneer jullie dit probleem hebben en of dit alleen op de thuislocatie naar voren komt of ook op andere locaties.

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie de mogelijkheid hebben om een andere simkaart te testen in jullie telefoons en andersom. Ik kan me niet voorstellen dat jullie telefoons of simkaarten allebei ineens defect zijn geraakt, maar op deze manier sluiten we alles uit. Ik kan vervolgens de netwerkspecialist van KPN voor jullie bellen.

Houd je mij op de hoogte?

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Creation,

Heel toevallig zie ik dat jouw zoon zojuist contact heeft gehad met onze klantenservice, precies op het moment dat ik dit bericht heb geplaatst. Alle stappen zijn aan de telefoon doorlopen en ik zie dat er al contact is geweest met de netwerkspecialist van KPN.

Hier is uitgekomen dat er op het moment een storing gaande is in Zeewolde. Er is helaas nog niet bekend wat er aan de hand is. Gelukkig is de prioriteit hoog en zijn ze hard aan het werk om dit voor jullie op te lossen 🙂

Groetjes,
Angela
Hoi Angela, ik heb hem 10 minuten uitgezet. Ik kon 1 keer bellen en nu weer niet meer.
Heel lastig omdat ik bereikbaar moet zijn, voor een urgent iets.
Groet, Creation
Super vervelend, ik kan nog steeds niet gebeld worden en bellen, wel als ik niet in mijn woonplaats ben, maar in Zeewolde is het niet mogelijk.
Ik heb nu wel graag dat er iets gaat gebeuren.

Groetjes, Creation
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Creation,

Het is zeker een lastig probleem! Vooral omdat je bereikbaar moet zijn!

Ik heb navraag voor je gedaan bij onze netwerkspecialisten. Helaas konden zij wegens omstandigheden niet bij de mast afgelopen weekend. Vandaag zijn er in ieder geval stappen gemaakt en zijn ze aan de slag gegaan. Helaas kan ik je nog geen datum geven. Hoe vervelend het ook is, ik kan op dit moment nog geen oplosdatum geven. Natuurlijk hopen we dat dit zo snel mogelijk opgelost gaat zijn voor je.

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela
Yesss....hij doet het weer.
Ben er erg blij mee, hartelijk bedankt,

Groetjes, Creation
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Creation,

Wat fijn dat je dit even hebt laten weten 🙂 Heel goed om te zien dat alles weer werkt! Dat hebben de monteurs gelukkig nog redelijk snel kunnen fiksen voor jullie. Mochten er in de toekomst nog eens vragen zijn, dan zien we je natuurlijk graag terug op het forum!

Groetjes,
Angela

Reageer