.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn sms'jes vertraagd binnenkomen?

  • 28 September 2016
  • 6 reacties
  • 1245 Bekeken

Mijn smsjes komen vertraagd binnen. Dit is vooral lastig vanwege tan codes. Ik heb mijn inbox al leeg gemaakt en het ligt ook niet aan t netwerk omdat mijn man ook simyo heeft en deze problemen niet heeft. Hoe kan dit verholpen worden?
icon

Beste antwoord door franswon 28 September 2016, 20:04

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Skuijper,

Ik heb dat probleem ook weleens meegemaakt, mijn oplossing was: SMS-jes weggooien, toestel opnieuw opstarten, paar keer, toen stroomden ze weer vlot binnen, het alleen weggooien lijkt niet te werken omdat (denk ik) indexen niet direct bijgewerkt worden, na enkele herstarts staan die indexen wel weer goed.

KPN geeft ook nog wat tips: http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/14110/~/mobiel-bellen%3A-ontvangen-sms-berichten-met-vertraging
Bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook al geprobeerd maar heeft nog niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Skuijper,

Welkom op het Simyo Forum.

Het is goed te begrijpen dat het vertraagd binnen komen van sms'jes nou niet bepaald handig is. Vooral met zoiets als een tancode ontvangen. Goed dat je de tips van Franswon al doorgenomen hebt 🙂 Heb je ook de link bekeken die hij heeft meegestuurd?

Vanuit mijn kant wil ik je nog een extra tip geven. Je geeft aan dat jouw man geen problemen ondervindt. Wil je zijn simkaart eens testen in jouw telefoon en jouw simkaart in zijn telefoon? Ik ben erg benieuwd of je hier dan verschil in merkt. Het zou kunnen dat jouw simkaart of telefoon of zelfs een combinatie van die 2 niet meewerkt. Laat je weten wat hieruit komt?

Voor de volledigheid, heb ik je simkaart ook opnieuw aangemeld op het netwerk. Om deze zogeheten reset af te ronden, mag je jouw telefoon uitzetten en na 15 minuten opnieuw opstarten. Houd je ons op de hoogte?

@Franswon, heel erg bedankt voor je tips en tricks :)

Groetjes,
Angela
Reputatie 7
Badge +9
Nog een tip die misschien handig is: als je met de ING app je bankzaken regelt, dan ben je van de TAN codes af. En met een moderne smartphone kun je zelfs met je vingerafdruk een transactie goedkeuren. Gaat supersnel!
Reputatie 7
Badge +9
Klopt Scotsman, ik zit nu in een testgroep van ABN-AMRO om via NFC van de smartphone te betalen, gaat prima.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Scotsman,

Wat handig dat dat tegenwoordig ook via een vingerafdruk kan!

Reageer