.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn gesprekken kraken?

  • 7 July 2016
  • 4 reacties
  • 3527 Bekeken

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe telefoon (huawei p8 lite). Nu ervaar ik tijdens mijn gesprekken vaak een krakend geluid met af en toe een echo tijdens het bellen wat mensen zeer onverstaanbaar maakt. Inmiddels heb ik al een nieuwe simkaart geprobeerd en ook dit verbetert het niet. Het rare is dat het niet altijd kraakt en op het moment dat ik mensen direct opnieuw bel is het vaak weg.

Help?!
icon

Beste antwoord door Jihane 7 July 2016, 17:01

Bekijk originele reactie

4 reacties

Ik heb dezelfde telefoon en ervaar het niet. Wat je kunt proberen is je telefoon te herstarten en even 10 minuten wachten met aanzetten. Haal bij voorkeur de simkaart eruit. Misschien werkt een reset vanuit Simyo ook, dat zal een moderator doen die dit oppakt.

Werkt dat niet, de telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen. Vergeet geen backup te maken. Werkt het dan nog niet dan zou ik even met de telefoon richting winkel gaan.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marloeshoff,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend, zeg! Ik kan me goed voorstellen dat dit heel storend is. Goed dat je een nieuwe simkaart uitgeprobeerd! Dat wijst erop dat het waarschijnlijk een toestelissue is. Ik zal jouw simkaart toch voor de zekerheid een reset geven. Wil jij je telefoon een kwartiertje uitzetten en daarna weer aan doen? Hopelijk lost dit het op!

Mocht dat niet het geval zijn, raad ik je aan om jouw simkaart ook nog even in een ander toestel te proberen. Als dit gewoon goed gaat, dan weet je eigenlijk al wel dat het probleem niet ligt bij de simkaart 😉 Dan kun je inderdaad (zoals Raytje zegt) het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Als dit ook niet werkt, dan kun je het beste even langs een telefoonwinkel gaan.

Hou je ons op de hoogte?

@ Raytje: Top, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Halo Jihane,

Helaas zie ik nu pas dat je gereageerd hebt op mijn bericht. Inmiddels is mijn toestel ter reparatie weggeweest maar hier mankeerde niets aan. Lijkt erop dat het probleem niet door het toestel wordt veroorzaakt. Kan ik nog wat doen om dit te verhelpen want het is inmiddels niet meer te doen om te bellen erdoor.

Groetjes Marloes
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Marloeshoff,

Wat vervelend dat het nog niet is opgelost. Het is in ieder geval goed om te weten dat het niet ligt aan het toestel.

Ik heb je bij deze gratis een vervangende simkaart opgestuurd. Deze simkaart ontvang je binnen twee tot drie werkdagen. Dit moet hopelijk het probleem oplossen.

Laat je het weten? Als dat het probleem oplost, dan is het helemaal goed. Zo niet, dan gaan wij verder kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Groetjes,
Ilias

Reageer