Ik heb een prepaidkaart waar voldoende saldo op staat, maar het lukt niet om te bellen.
Ik krijg de melding: alleen noodoproepen.
Wat is er aan de hand en wat kan ik doen?
Bladzijde 1 / 2
Hoi Sasin,
Welkom op het Simyo Forum.
Wat vreemd dat je niet kan bellen ondanks dat je voldoende beltegoed hebt.
Allereerst heb ik jouw simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Dit kan de oplossing nog wel eens zijn! Laat je mij weten of dit geholpen heeft?
Is dit niet het geval, dan wil ik je vragen om jouw simkaart even te testen in een andere telefoon en het liefst ook een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we precies zien waar het probleem precies ligt. Houd je mij op de hoogte?
Groetjes,
Angela
Welkom op het Simyo Forum.
Wat vreemd dat je niet kan bellen ondanks dat je voldoende beltegoed hebt.
Allereerst heb ik jouw simkaart handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Ik wil je vragen om je telefoon uit te zetten en na 10 minuten opnieuw op te starten. Dit kan de oplossing nog wel eens zijn! Laat je mij weten of dit geholpen heeft?
Is dit niet het geval, dan wil ik je vragen om jouw simkaart even te testen in een andere telefoon en het liefst ook een andere simkaart in jouw telefoon. Zo kunnen we precies zien waar het probleem precies ligt. Houd je mij op de hoogte?
Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Dank voor je reactie. Poging 1 werkt niet (uit-aan na 10 min.).
Daarna simkaart verwisseld: de andere simkaart (Vodafone) werkt wel.
Weet jij nu wat dat betekent?
Dank voor je reactie. Poging 1 werkt niet (uit-aan na 10 min.).
Daarna simkaart verwisseld: de andere simkaart (Vodafone) werkt wel.
Weet jij nu wat dat betekent?
Hoi Sasin,
Bedankt voor het snelle testen!
Oei, dit lijkt erop dat jouw simkaart de problemen veroorzaakt. Dit omdat een andere simkaart prima werkt in jouw telefoon. Ik wil nog wel weten wat jouw simkaart doet in een andere telefoon. Heb je dit ook kunnen testen?
Werkt jouw simkaart ook niet in een andere telefoon, dan kunnen we zeker zeggen dat het probleem bij de simkaart ligt en kunnen we overgaan tot het bestellen van een nieuwe. Klopt het dat jij deze simkaart nog maar kort in gebruik hebt?
Groetjes,
Angela
Bedankt voor het snelle testen!
Oei, dit lijkt erop dat jouw simkaart de problemen veroorzaakt. Dit omdat een andere simkaart prima werkt in jouw telefoon. Ik wil nog wel weten wat jouw simkaart doet in een andere telefoon. Heb je dit ook kunnen testen?
Werkt jouw simkaart ook niet in een andere telefoon, dan kunnen we zeker zeggen dat het probleem bij de simkaart ligt en kunnen we overgaan tot het bestellen van een nieuwe. Klopt het dat jij deze simkaart nog maar kort in gebruik hebt?
Groetjes,
Angela
De simkaart werkt ook niet in een andere telefoon.
Ik heb de simkaart vanaf het begin, dus al lang.
Ik heb de simkaart vanaf het begin, dus al lang.
Hoi Sasin,
Hmm, dat lijkt dan echt een simkaart probleem. Hij staat verder helemaal actief in het systeem en goed op het netwerk. Ik ben bang dat jouw simkaart kapot is. Via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart, kun je een nieuwe simkaart bestellen. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis.
Laat je weten of dit gelukt is? Natuurlijk hoor ik ook graag of dit het probleem opgelost heeft.
Groetjes,
Angela
Hmm, dat lijkt dan echt een simkaart probleem. Hij staat verder helemaal actief in het systeem en goed op het netwerk. Ik ben bang dat jouw simkaart kapot is. Via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart, kun je een nieuwe simkaart bestellen. Deze heb je binnen 3 werkdagen in huis.
Laat je weten of dit gelukt is? Natuurlijk hoor ik ook graag of dit het probleem opgelost heeft.
Groetjes,
Angela
Kan ik dan mijn tel.nummer houden?
En blijft mijn beltegoed dan staan? Hoe krijg ik dat op de nieuwe simkaart gezet?
Hoi sasin,
Weet je wat ik heb gedaan, ik heb je meteen gratis een nieuwe simkaart toegestuurd. Je hoeft deze nieuwe simkaart enkel opnieuw te activeren via Mijn Simyo. Wij zetten dan vervolgens je tegoed en telefoonnummer op die simkaart 🙂. Wat er dan niet meegenomen wordt zijn eventuele contactpersonen die op de simkaart staan. Deze kun je dus beter alvast even op je telefoon zetten als ze dat nog niet staan.
Je ontvangt de simkaart met ongeveer 3 werkdagen. Laat je me weten of dit de oplossing is?
Groetjes, Tiury
Weet je wat ik heb gedaan, ik heb je meteen gratis een nieuwe simkaart toegestuurd. Je hoeft deze nieuwe simkaart enkel opnieuw te activeren via Mijn Simyo. Wij zetten dan vervolgens je tegoed en telefoonnummer op die simkaart 🙂. Wat er dan niet meegenomen wordt zijn eventuele contactpersonen die op de simkaart staan. Deze kun je dus beter alvast even op je telefoon zetten als ze dat nog niet staan.
Je ontvangt de simkaart met ongeveer 3 werkdagen. Laat je me weten of dit de oplossing is?
Groetjes, Tiury
OK, dank je wel. Zodra ik hem heb, zal ik je berichten of de nieuwe kaart werkt!
Hoi sasin,
Dankjewel dat je ons op de hoogte houdt 🙂 Ik wens je nog een fijn weekend.
Dankjewel dat je ons op de hoogte houdt 🙂 Ik wens je nog een fijn weekend.
Mijn nieuwe simkaart kwam vandaag, en is nu geactiveerd. Ik heb geen bereik hier (was met de oude kaart ook het geval).
De melding "Alleen noodoproepen" is echter weg, dus ik denk dat het weer in orde is. Een van de komende dagen zal ik op een andere locatie uitproberen of alles werkt. Daarna laat ik het jullie nog weten OK?
Alvast dank zover.
De melding "Alleen noodoproepen" is echter weg, dus ik denk dat het weer in orde is. Een van de komende dagen zal ik op een andere locatie uitproberen of alles werkt. Daarna laat ik het jullie nog weten OK?
Alvast dank zover.
Hoi Sasin,
Kijk eens aan! Dat scheelt al een hoop. Heel fijn dat je ons zo op de hoogte houdt 🙂 We zien het natuurlijk ook graag als de problemen opgelost zijn. We zien je bericht graag tegemoet.
Groetjes,
Angela
Kijk eens aan! Dat scheelt al een hoop. Heel fijn dat je ons zo op de hoogte houdt 🙂 We zien het natuurlijk ook graag als de problemen opgelost zijn. We zien je bericht graag tegemoet.
Groetjes,
Angela
Afgelopen weekend gsm op een andere plek geprobeerd. Helaas krijg ik weer dezelfde melding: alleen noodoproepen.
Weet het nu niet meer.....:-( Wat te doen?
Weet het nu niet meer.....:-( Wat te doen?
Hoi sasin,
Apart dat je ook met deze simkaart geen netwerk verbinding hebt. Ik heb nogmaals een reset uitgevoerd voor je nieuwe simkaart. Zet je je telefoon uit en weer aan? Selecteer je ook handmatig in je telefoon het KPN netwerk?
Wanneer het niet werkt, wil je dan het netwerk testen op 2G (GSM) en 3G (UMTS). Je kunt dit handmatig selecteren in je telefoon onder Instellingen > Netwerkmodus. Van welk type telefoon maak je daarnaast gebruikt? En geef je ook de volledige postcode aan waar je geen bereik hebt?
Apart dat je ook met deze simkaart geen netwerk verbinding hebt. Ik heb nogmaals een reset uitgevoerd voor je nieuwe simkaart. Zet je je telefoon uit en weer aan? Selecteer je ook handmatig in je telefoon het KPN netwerk?
Wanneer het niet werkt, wil je dan het netwerk testen op 2G (GSM) en 3G (UMTS). Je kunt dit handmatig selecteren in je telefoon onder Instellingen > Netwerkmodus. Van welk type telefoon maak je daarnaast gebruikt? En geef je ook de volledige postcode aan waar je geen bereik hebt?
Ik heb de telefoon uit en weer aangezet. Via menu en instellingen naar netwerk. Er komen 5 keuzemogelijkheden: Base-Proximus-Mobistar-TMobile-Vodafone. Bij alle 5 krijg ik na het zoeken "niet toegestaan" te zien.
Netwerkmodus is bij mij geen optie onder Instellingen. Er is alleen de optie "Netwerk".
Ik heb een Samsung GE-1150.
Mijn postcode is 4575 NB.
Netwerkmodus is bij mij geen optie onder Instellingen. Er is alleen de optie "Netwerk".
Ik heb een Samsung GE-1150.
Mijn postcode is 4575 NB.
Hoi sasin,
Deze netwerken zijn inderdaad niet beschikbaar voor Simyo. Base, Proximus of Mobistar kun je niet naar verbinden omdat je bellen in en naar het buitenland uit hebt gezet. Dat is maar goed ook, anders krijg je zo hoge kosten op je factuur. Het lijkt erop dat jij geen netwerkdekking hebt in dat gebied.
Heb je de mogelijkheid om je nieuwe simkaart eens in een andere telefoon te testen?
Groetjes, Tiury
Deze netwerken zijn inderdaad niet beschikbaar voor Simyo. Base, Proximus of Mobistar kun je niet naar verbinden omdat je bellen in en naar het buitenland uit hebt gezet. Dat is maar goed ook, anders krijg je zo hoge kosten op je factuur. Het lijkt erop dat jij geen netwerkdekking hebt in dat gebied.
Heb je de mogelijkheid om je nieuwe simkaart eens in een andere telefoon te testen?
Groetjes, Tiury
Simkaart in andere telefoon geprobeerd: werkt daar ook niet......:-(
De simkaart van die andere telefoon in de mijne geprobeerd: werkt wel.
Langzamerhand weet ik het niet meer. Jullie wel?
De simkaart van die andere telefoon in de mijne geprobeerd: werkt wel.
Langzamerhand weet ik het niet meer. Jullie wel?
Hoi sasin,
Ik heb onze netwerkspecialisten gesproken. Ik heb helaas geen goed nieuws 😞 Ze geven aan dat het netwerk in je postcode gebied slecht is. Er zijn geen werkzaamheden uitgevoerd of storingen geweest waardoor het netwerk is veranderd. Het is dus apart dat je hiervoor wel (goed) bereik had. Helaas heeft het geen zin om een netwerkklacht in te dienen. Er is al bevestigd dat het netwerk minder is.
Ik heb onze netwerkspecialisten gesproken. Ik heb helaas geen goed nieuws 😞 Ze geven aan dat het netwerk in je postcode gebied slecht is. Er zijn geen werkzaamheden uitgevoerd of storingen geweest waardoor het netwerk is veranderd. Het is dus apart dat je hiervoor wel (goed) bereik had. Helaas heeft het geen zin om een netwerkklacht in te dienen. Er is al bevestigd dat het netwerk minder is.
Ja, dat is inderdaad idioot..... Misschien toch een andere aanbieder zoeken....? :-(
Zou je voor mij nog eens kunnen nakijken of mijn saldo van 12,60 echt klopt?? Heel graag.
Zou je voor mij nog eens kunnen nakijken of mijn saldo van 12,60 echt klopt?? Heel graag.
Hoi Sasin,
Sorry dat we jou geen beter nieuws hebben kunnen brengen 😞 Het beltegoed staat op dit moment op €12,06. Dit is dus zeker voldoende. Laat je het weten of je nog vragen hebt?
Groetjes,
Angela
Sorry dat we jou geen beter nieuws hebben kunnen brengen 😞 Het beltegoed staat op dit moment op €12,06. Dit is dus zeker voldoende. Laat je het weten of je nog vragen hebt?
Groetjes,
Angela
Nee, mijn telefoon doet het niet......
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik naar een andere aanbieder ga die wel bereik heeft in dit gebied.
Zou ik mijn beltegoed terug kunnen krijgen?
Het enige wat ik kan bedenken is dat ik naar een andere aanbieder ga die wel bereik heeft in dit gebied.
Zou ik mijn beltegoed terug kunnen krijgen?
Hoi Sasin,
In jouw geval maak ik daar graag een uitzondering voor. Zullen we afspreken dat jij mij een seintje geeft als je overgestapt bent naar een andere provider? Dan ga ik ervoor zorgen dat jij het beltegoed terugkrijgt. De situatie is gewoon erg lastig :(
Ik wil je aanraden even te testen of andere provider wel goed bereik hebben bij jou thuis. Houd je mij even op de hoogte?
Groetjes,
Angela
In jouw geval maak ik daar graag een uitzondering voor. Zullen we afspreken dat jij mij een seintje geeft als je overgestapt bent naar een andere provider? Dan ga ik ervoor zorgen dat jij het beltegoed terugkrijgt. De situatie is gewoon erg lastig :(
Ik wil je aanraden even te testen of andere provider wel goed bereik hebben bij jou thuis. Houd je mij even op de hoogte?
Groetjes,
Angela
Hoi Angela,
Kom zojuist terug van de KPN winkel in Terneuzen.
De verkoper heeft mij een simkaartje van Vodafone gegeven en HIJ WERKT !!!!
Ook hier, in het buitengebied.
Zou jij er nu voor kunnen zorgen dat ik mijn beltegoed terugkrijg? Zou fantastisch zijn!
Kom zojuist terug van de KPN winkel in Terneuzen.
De verkoper heeft mij een simkaartje van Vodafone gegeven en HIJ WERKT !!!!
Ook hier, in het buitengebied.
Zou jij er nu voor kunnen zorgen dat ik mijn beltegoed terugkrijg? Zou fantastisch zijn!
Hoi Sasin,
Dat ga ik zeker voor je in orde maken. Wat fijn om te lezen dat je weer bereikbaar bent 🙂 Op dit moment kan je beltegoed nog niet terugstorten. Hiervoor heb ik namelijk een andere afdeling nodig. Zij zijn maandag weer aanwezig. Zodra het geregeld is, geef ik je een seintje.
Groetjes,
Angela
Dat ga ik zeker voor je in orde maken. Wat fijn om te lezen dat je weer bereikbaar bent 🙂 Op dit moment kan je beltegoed nog niet terugstorten. Hiervoor heb ik namelijk een andere afdeling nodig. Zij zijn maandag weer aanwezig. Zodra het geregeld is, geef ik je een seintje.
Groetjes,
Angela
Is er al iets meer bekend?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.