Zeer slechte ontvangst al een flink aantal weken geen of nauwelijks telefonusche verbinding mogelijk.
Postcode 3161AN. Geen melding van Symio gekregen dat er iets mis zou zijn. Simkaart in verschillende telefoons gestopt. Gebruik tel ook voor werk. Dit kost me echt klanten
Bladzijde 1 / 1
Hoi Rvlettow,
Welkom op het Simyo Forum.
Wat een vervelende situatie! Het is natuurlijk de bedoeling dat jij een zo goed mogelijk bereik hebt op jouw postcode.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Dit betekent dat wij afhankelijk zijn van de masten van KPN.
Ik heb voor je nagekeken en ben tot de ontdekking gekomen dat er inderdaad problemen bekend zijn in Rhoon. Sinds oktober 2015 is het mogelijk dat je met name binnenshuis problemen hebt met bellen en sms’en. Denk hierbij aan gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen. Ook een snelle internetverbinding maken zal lastig worden.
Dit komt omdat er een basismast op het dak van een kantoorgebouw op 28 oktober 2015 is uitgeschakeld en verwijderd. De eigenaar van het pand heeft de samenwerking met KPN opgezegd.
KPN is druk bezig de bouw van een vervangende basismast voor 2G, 3G en 4G in de nabije omgeving. Dit zal helaas op zijn vroegst in het eerste kwartaal van 2016 geregeld worden. Daarna zal de bereikbaarheid weer op het vertrouwde niveau zijn. In de tussentijd heeft KPN wat aanpassingen op een andere basismast in de omgeving gedaan om de verminderde dekking zoveel mogelijk op te vangen.
Helaas kan ik je geen beter nieuws brengen dan dit. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte. Ik kan je niets anders aanraden dan het af te wachten. Sorry voor het ongemak wat je hieraan hebt.
Laat je het weten als nog vragen hebt?
Ik heb dit topic verplaatst naar 'Bellen en netwerk'. Hier past jouw vraag beter.
Groetjes,
Angela
Welkom op het Simyo Forum.
Wat een vervelende situatie! Het is natuurlijk de bedoeling dat jij een zo goed mogelijk bereik hebt op jouw postcode.
Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Dit betekent dat wij afhankelijk zijn van de masten van KPN.
Ik heb voor je nagekeken en ben tot de ontdekking gekomen dat er inderdaad problemen bekend zijn in Rhoon. Sinds oktober 2015 is het mogelijk dat je met name binnenshuis problemen hebt met bellen en sms’en. Denk hierbij aan gemiste gesprekken, verbroken verbindingen, geen verbinding tot stand kunnen brengen. Ook een snelle internetverbinding maken zal lastig worden.
Dit komt omdat er een basismast op het dak van een kantoorgebouw op 28 oktober 2015 is uitgeschakeld en verwijderd. De eigenaar van het pand heeft de samenwerking met KPN opgezegd.
KPN is druk bezig de bouw van een vervangende basismast voor 2G, 3G en 4G in de nabije omgeving. Dit zal helaas op zijn vroegst in het eerste kwartaal van 2016 geregeld worden. Daarna zal de bereikbaarheid weer op het vertrouwde niveau zijn. In de tussentijd heeft KPN wat aanpassingen op een andere basismast in de omgeving gedaan om de verminderde dekking zoveel mogelijk op te vangen.
Helaas kan ik je geen beter nieuws brengen dan dit. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte. Ik kan je niets anders aanraden dan het af te wachten. Sorry voor het ongemak wat je hieraan hebt.
Laat je het weten als nog vragen hebt?
Ik heb dit topic verplaatst naar 'Bellen en netwerk'. Hier past jouw vraag beter.
Groetjes,
Angela
Hallo Angela, inderdaad erg vervelend.
Natuurlijk weet ik dat jij er persoonlijk niets aan kan doen, maar dit moet me toch eigenlijk van het hart.
Ik ben ZZP er en dit kost me ook klanten. Ik ben van mening dat Simyo de plicht heeft zijn klanten hierover goed te informeren. Een pro actieve communicatie is netjes en bovendien een goede PR voor het bedrijf. Je noemt in deze de problemen met het KPN netwerk. Natuurlijk vervelend voor jullie, echter mijn contract loopt bij Simyo. Simyo zal dan ok de verantwoirdelijkheid naar zijn klanten moeten waarborgen. Afwachten tot klanten gaan klagen is niet meer van deze tijd. Op deze wijze is Simyo zeker geen aanrader. Wat kan ik als compensatie verwachten?
Met vriendelijke groet,
Riny van Lettow
Natuurlijk weet ik dat jij er persoonlijk niets aan kan doen, maar dit moet me toch eigenlijk van het hart.
Ik ben ZZP er en dit kost me ook klanten. Ik ben van mening dat Simyo de plicht heeft zijn klanten hierover goed te informeren. Een pro actieve communicatie is netjes en bovendien een goede PR voor het bedrijf. Je noemt in deze de problemen met het KPN netwerk. Natuurlijk vervelend voor jullie, echter mijn contract loopt bij Simyo. Simyo zal dan ok de verantwoirdelijkheid naar zijn klanten moeten waarborgen. Afwachten tot klanten gaan klagen is niet meer van deze tijd. Op deze wijze is Simyo zeker geen aanrader. Wat kan ik als compensatie verwachten?
Met vriendelijke groet,
Riny van Lettow
Hoi rvlettow,
Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij mee bent dat je niet over de slechte dekking geïnformeerd bent.
Doordat er hard gewerkt wordt aan een vervangende mast, kan ik voor nu helaas geen tussentijdse oplossing bedenken. Zoals Angela eerder aangaf, zal de vervangende mast er in het eerste kwartaal van 2016 staan. Mocht dit voor grote problemen zorgen, dan kun je jouw abonnement eventueel opzeggen 😞.
Laat je me even weten wat je gaat doen?
Groetjes,
Estelle
Ik kan me goed voorstellen dat je er niet blij mee bent dat je niet over de slechte dekking geïnformeerd bent.
Doordat er hard gewerkt wordt aan een vervangende mast, kan ik voor nu helaas geen tussentijdse oplossing bedenken. Zoals Angela eerder aangaf, zal de vervangende mast er in het eerste kwartaal van 2016 staan. Mocht dit voor grote problemen zorgen, dan kun je jouw abonnement eventueel opzeggen 😞.
Laat je me even weten wat je gaat doen?
Groetjes,
Estelle
Hallo Estelle,
Ik begrijp in deze dat je geen antwoord geeft op mijn vragen, zeker betreft restitutie of gedeeltelijke restitutie abonnementsgeld. Vanaf 28 oktober heb al geen of nauwelijks bereik. In het slechtste geval gaat dit tot eind maart duren. In deze dus 4 maanden verloren abonnementsgeld. Je voorstel het abonnement op te zeggen vind ik niet passend, daar jullie dan direct van het probleem af zijn.
Wanneer gedeeltelijke of gehele restitutie niet in jullie protocollen voorkomt, ga ik over tot het indienen van een officiële
klacht bij de directie van Simyo, de sociale media, alsmede de daarvoor aangewezen instellingen.
Hopelijk is deze zeer negatie PR voor Simyo niet nodig en behandelt Simyo zijn klanten naar behoren.
Graag ontvang ik van u het adres van uw directie, zodat daar de officiële stukken naar toe kunnen.
Natuurlijk kan er ook telefonisch contact opgenomen worden.
Gebruik in deze mijn huisnummer 0105012091 omdat jullie 06 nummer vaak niet te gebruiken is, of omdat halverwege het gesprek het signaal weg valt.
met vriendelijke groet,
M.C. van Lettow
Ik begrijp in deze dat je geen antwoord geeft op mijn vragen, zeker betreft restitutie of gedeeltelijke restitutie abonnementsgeld. Vanaf 28 oktober heb al geen of nauwelijks bereik. In het slechtste geval gaat dit tot eind maart duren. In deze dus 4 maanden verloren abonnementsgeld. Je voorstel het abonnement op te zeggen vind ik niet passend, daar jullie dan direct van het probleem af zijn.
Wanneer gedeeltelijke of gehele restitutie niet in jullie protocollen voorkomt, ga ik over tot het indienen van een officiële
klacht bij de directie van Simyo, de sociale media, alsmede de daarvoor aangewezen instellingen.
Hopelijk is deze zeer negatie PR voor Simyo niet nodig en behandelt Simyo zijn klanten naar behoren.
Graag ontvang ik van u het adres van uw directie, zodat daar de officiële stukken naar toe kunnen.
Natuurlijk kan er ook telefonisch contact opgenomen worden.
Gebruik in deze mijn huisnummer 0105012091 omdat jullie 06 nummer vaak niet te gebruiken is, of omdat halverwege het gesprek het signaal weg valt.
met vriendelijke groet,
M.C. van Lettow
Hoi rvlettow,
Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met mijn antwoord 😞. Zojuist heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken, maar dat is helaas niet gelukt. Daarom heb ik je een privébericht gestuurd. Check je deze even?
Groetjes,
Estelle
Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent met mijn antwoord 😞. Zojuist heb ik je telefonisch geprobeerd te bereiken, maar dat is helaas niet gelukt. Daarom heb ik je een privébericht gestuurd. Check je deze even?
Groetjes,
Estelle
Inmiddels al bijna 7 maanden een zeer slechte verbinding met Simyo, wanneer is het probleem opgelost? Ik begin er knap genoeg van te krijgen. Ik overweeg ernstig over te stappen op een andere provider.
Hoi Rvlettow,
Jeetje, het is en blijft een ontzettend vervelende situatie waar ik helaas weinig tot geen druk op kan uitoefenen voor je. Hoe graag ik dit ook zou willen.
Ik heb de netwerkspecialist van KPN gebeld om te vragen hoe het ervoor staat. Ik heb begrepen dat KPN wat aanpassingen op een andere basismast in de omgeving heeft gedaan om de verminderde dekking zoveel mogelijk op te vangen. Ook al is dit uitgevoerd, kan dit het 'gat' in het netwerk niet volledig dekken.
Op dit moment is er een locatie gevonden waar de nieuwe mast opgebouwd gaat worden. In februari zijn hiervoor goedkeuringen gegeven en vergunningen voor gegeven. Het wachten is nu op goedkeuring van de gemeente. Helaas is hier sinds februari nog niets over bekend. Helaas heb ik geen zicht op een einddatum in dit geval. Er missen nog wat goedkeuringen en daar hebben wij helaas geen invloed op.
Dat je er genoeg van hebt kan ik volledig begrijpen. Ook de overweging om over te stappen naar een provider die geen gebruik maakt van het KPN netwerk begrijp ik heel goed. Ik hoop dat je van mijn kant begrijpt dat ik niet veel meer kan doen dan jou voorzien van de juiste informatie. Het spijt me dat ik geen tussentijdse oplossing voor je heb.
Groetjes,
Angela
Jeetje, het is en blijft een ontzettend vervelende situatie waar ik helaas weinig tot geen druk op kan uitoefenen voor je. Hoe graag ik dit ook zou willen.
Ik heb de netwerkspecialist van KPN gebeld om te vragen hoe het ervoor staat. Ik heb begrepen dat KPN wat aanpassingen op een andere basismast in de omgeving heeft gedaan om de verminderde dekking zoveel mogelijk op te vangen. Ook al is dit uitgevoerd, kan dit het 'gat' in het netwerk niet volledig dekken.
Op dit moment is er een locatie gevonden waar de nieuwe mast opgebouwd gaat worden. In februari zijn hiervoor goedkeuringen gegeven en vergunningen voor gegeven. Het wachten is nu op goedkeuring van de gemeente. Helaas is hier sinds februari nog niets over bekend. Helaas heb ik geen zicht op een einddatum in dit geval. Er missen nog wat goedkeuringen en daar hebben wij helaas geen invloed op.
Dat je er genoeg van hebt kan ik volledig begrijpen. Ook de overweging om over te stappen naar een provider die geen gebruik maakt van het KPN netwerk begrijp ik heel goed. Ik hoop dat je van mijn kant begrijpt dat ik niet veel meer kan doen dan jou voorzien van de juiste informatie. Het spijt me dat ik geen tussentijdse oplossing voor je heb.
Groetjes,
Angela
Beste,
Mooi verhaal. Het is nu 15 juni 2016 en er is nog niets veranderd! Kortom er is nog geen mast bijgeplaatst zoals toegezegd voor begin dit jaar. Wanneer worden wij als klant nu eens serieus genomen. Dit is op dit moment zeker niet het geval. Ik werk veel vanuit huis en kan geen normaal gesprek voeren.
Ik hoor graag uw reactie?
Mooi verhaal. Het is nu 15 juni 2016 en er is nog niets veranderd! Kortom er is nog geen mast bijgeplaatst zoals toegezegd voor begin dit jaar. Wanneer worden wij als klant nu eens serieus genomen. Dit is op dit moment zeker niet het geval. Ik werk veel vanuit huis en kan geen normaal gesprek voeren.
Ik hoor graag uw reactie?
Hoi Bird1962,
Welkom op het forum.
Wij hebben helaas geen invloed op het bouwen van nieuwe masten of iets dergelijks. Uiteraard willen we graag dat je goed bereik hebt.
Heb je thuis helemaal geen bereik of heb je bijvoorbeeld alleen in het huis geen bereik en buiten wel? Hoelang heb je dit probleem al? En heb je op andere plekken wel beter bereik?
Zodra we antwoord hebben op die vragen, kunnen we kijken of we iets aan jouw probleem kunnen doen.
Groetjes,
Caspar
Welkom op het forum.
Wij hebben helaas geen invloed op het bouwen van nieuwe masten of iets dergelijks. Uiteraard willen we graag dat je goed bereik hebt.
Heb je thuis helemaal geen bereik of heb je bijvoorbeeld alleen in het huis geen bereik en buiten wel? Hoelang heb je dit probleem al? En heb je op andere plekken wel beter bereik?
Zodra we antwoord hebben op die vragen, kunnen we kijken of we iets aan jouw probleem kunnen doen.
Groetjes,
Caspar
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.