L.S. Ik ben recent uit nijd overgegaan van T-mobile naar Simyo. Reden: slecht bereik netwerk. Helaas is het nu nog minder !!
Hoe is dit mogelijk ?
Bladzijde 1 / 1
Hoi en welkom op het forum.
Hier kun je zien hoe het met de dekking is gesteld op je postcode.
Tevens het advies om je simkaart eens in een ander toestel te doen om te zien hoe het dan is gesteld met het bereik. Helemaal als de site geen duidelijkheid verschaft.
Laat je de uitkomsten weten?
Hier kun je zien hoe het met de dekking is gesteld op je postcode.
Tevens het advies om je simkaart eens in een ander toestel te doen om te zien hoe het dan is gesteld met het bereik. Helemaal als de site geen duidelijkheid verschaft.
Laat je de uitkomsten weten?
Volgens de dekkingskaart zou ik prima ontvangst moeten hebben...Wat ik wel constateer: als ik de Netwerkmodus verander van LTE/WCDMA/GSM naar WCDMA/GSM komen er twee "blokjes" bij..??
LTE is je 4G ontvangst.. Hoeveel blokjes heb je dan?
één, met moeite..
Ik zou eerst eens kijken of het verbeterd in een ander toestel. Aangezien het met T-Mobile ook niet best was. Misschien is je telefoon het probleem. Merk je dan geen verschil dan kan Simyo een netwerkspecialist van KPN vragen er naar te kijken.
OK... Is die andere modus voor 3G ??
WCDMA staat voor Wideband Code Division Multiple Access; een mobiele draadloze technologie (3de generatie) die het mogelijk maakt apparaten met hogere snelheid te verbinden. Het wordt onder andere gebruikt voor UMTS.
https://www.bellen.com/veelgestelde-vragen/woordenlijst-gsm-termen
https://www.bellen.com/veelgestelde-vragen/woordenlijst-gsm-termen
Hoi wvanamersfoort,
Welkom op het Simyo Forum.
Wat jammer om te zien dat je met een overstap naar Simyo nog steeds niet beter bereikbaar bent. Ik snap dat dit niet je verwachting was 😞
De tips die je hier krijgt van Raytje zijn heel goed! Op het moment dat de dekking goed is volgens de dekkingskaart van KPN, is het slim om je simkaart eens in een andere telefoon te testen en een andere simkaart in de jouwe. Zo kunnen wij goed beoordelen waar het probleem vandaan komt.
Voor de volledigheid, heb ik ook een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Met het uit- en aanzetten van je telefoon, rond je de reset af. Wil je dit doen? Natuurlijk hoor ik graag van je wat de uitkomst hiervan is.
Merk je helemaal geen verschil? Dan heb ik wat extra informatie van je nodig. Ik kan met deze informatie contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN.
- Heb je dit probleem binnen- of buitenshuis?
- Merk je dat het bereik beter wordt als je bij een raam staat of buiten bent (in het geval van problemen binnenshuis)
- Heb je dit op 1 of meerdere locaties (in het geval van buitenshuis)
- Zo ja, op welke postcodes
Ik hoor je bevindingen graag :)
@Raytje, heel erg bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Angela
Welkom op het Simyo Forum.
Wat jammer om te zien dat je met een overstap naar Simyo nog steeds niet beter bereikbaar bent. Ik snap dat dit niet je verwachting was 😞
De tips die je hier krijgt van Raytje zijn heel goed! Op het moment dat de dekking goed is volgens de dekkingskaart van KPN, is het slim om je simkaart eens in een andere telefoon te testen en een andere simkaart in de jouwe. Zo kunnen wij goed beoordelen waar het probleem vandaan komt.
Voor de volledigheid, heb ik ook een reset uitgevoerd op de instellingen van je simkaart. Met het uit- en aanzetten van je telefoon, rond je de reset af. Wil je dit doen? Natuurlijk hoor ik graag van je wat de uitkomst hiervan is.
Merk je helemaal geen verschil? Dan heb ik wat extra informatie van je nodig. Ik kan met deze informatie contact opnemen met de netwerkspecialisten van KPN.
- Heb je dit probleem binnen- of buitenshuis?
- Merk je dat het bereik beter wordt als je bij een raam staat of buiten bent (in het geval van problemen binnenshuis)
- Heb je dit op 1 of meerdere locaties (in het geval van buitenshuis)
- Zo ja, op welke postcodes
Ik hoor je bevindingen graag :)
@Raytje, heel erg bedankt voor je hulp!
Groetjes,
Angela
Hallo Angela,
Ik heb inmiddels diverse testen gedaan die niets opleverden. 4G blijft bij mij slecht en 3 G is goed. Inmiddels mijn abonnement aangepast en 4G verwijderd. Vijf euro duurder en slechter bereik is natuurlijk hypocriet...
Mvg, Wim
Ik heb inmiddels diverse testen gedaan die niets opleverden. 4G blijft bij mij slecht en 3 G is goed. Inmiddels mijn abonnement aangepast en 4G verwijderd. Vijf euro duurder en slechter bereik is natuurlijk hypocriet...
Mvg, Wim
Hoi wvanamersfoort,
Dat snap ik heel goed.
Ik heb gelijk de kosten van 4G verwijderd voor deze maand. Vind je dit een mooie oplossing?
Groetjes,
Caspar
Dat snap ik heel goed.
Ik heb gelijk de kosten van 4G verwijderd voor deze maand. Vind je dit een mooie oplossing?
Groetjes,
Caspar
Caspar bedankt..
Hoi Wvanamersfoort.
Graag gedaan namens mijn collega!
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Groetjes,
Sean
Graag gedaan namens mijn collega!
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Groetjes,
Sean
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.