Skip to main content
Waarom heb ik en anderen sinds enige een zeer slechte ontvangst op PC 3137sm / 10
Hoi Wim20,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat ontzettend vervelend dat niet alleen jij maar meerdere mensen problemen ervaren met het netwerk.



Ik heb de postcode direct gecheckt. Hier zou het netwerk prima dekkend moeten zijn. Voor zover ik kan zien, zijn er ook geen problemen met de masten bij jullie in de buurt. Voordat ik de netwerkspecialist van KPN kan bellen, heb ik wat extra informatie nodig.



Allereerst wil ik graag weten of je dit probleem alleen op deze locatie hebt. Zo ja, heb je dit dan alleen binnen of ook buiten? Als het probleem zich alleen voordoet op deze locatie, dan wil ik ook graag weten wat jouw telefoon doet als je hem vastzet op het 2G en het 3G netwerk. Laat je weten wat de resultaten hiervan zijn?



Heb je last van een slechte ontvangst op meerdere locaties? Dan wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Hieruit kunnen we wat meer informatie halen. Houd je mij op de hoogte?



Groetjes,

Angela
Beste Angela, bedankt voor je reactie. Ik heb m'n toestel (Iphone 4) op G3 gezet en nu geen probleem meer. Misschien door een update veroorzaakt. Ook stond m'n toestel op data roaming en zie nu voor november al 5,51 aan kosten terwijl ik geen internet gebruik (geen abonnement). Ik heb hem daar nu vanaf gehaald. Het rare is dat ik meerdere dagen in november die kleine kosten zie maar bij elkaar toch intussen eur 5,51 en wat er misschien nog bijkomt. Graag je reactie in deze.



Groetjes,

Wim
Hoi Wim20,



Erg fijn dat je nu geen problemen meer ervaart 🙂 Het aan- en uitzetten van de optie 'Data roaming' heeft geen invloed op de verbinding in Nederland. Data roaming heb je alleen nodig als je verbinding wilt maken in het buitenland.



In je verbruiksgegevens zie ik dat je telefoon op verschillende dagen kort internetverbinding maakt. Doordat je geen internetbundel hebt, gaat dit via het buiten de bundeltarief. De extra internetkosten zijn inderdaad € 5,51. Ik raad je aan om de optie 'Internet op je mobiel' op Mijn Simyo > Instellingen uit te zetten. Op die manier komt er een blokkade op het netwerk en kan je telefoon alleen via Wifi verbinding maken.



Daarbij zit een telefoon op zo'n manier in elkaar dat het zoekt naar een sterke verbinding. Wanneer je Wifi verbinding wegvalt, dan gaat de telefoon via ons netwerk verbinding maken. Dit gebeurd ook als de Wifi verbinding hapert of zwakker is.

Op de achtergrond kan je telefoon ook het één en ander verwerken. Je hoeft dus niet zelf op het internet te surfen om MB's te verbruik. Het is om deze reden ook goed om je telefooninstellingen na te gaan. Zo kun je instellen dat updates alleen via Wifi mogen plaatsvinden.



Heb ik je vraag beantwoord?

Reageer