Skip to main content
Ik kan naar 1 specifiek nummer niet sms-en, wel bellen, facetime en whatsapp. Nummer is dus bij geen van beide geblokkeerd of iets en nummer stast er correct in. Ik kan van dat nummer wel sms ontvangen. Die persoon heeft een KPN abonnement.

Hoe kan dit opgelost worden?
Hallo Bir,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat voor melding krijg je?

Krijg je wel de melding in je mobiel dat hij verstuurd is?

Simyo kan namelijk geen specifiek nummer blokkeren en zeker niet zoals jij bedoelt in de start post.



Graag je reactie zodat de verdere hulp ingezet kan worden!
Dank voor je reactie. Ja de sms is gewoon verstuurd dus dat is het inderdaad niet. Ik snap ook niet wat er is helaas.
Wanneer je SMS verzonden is dan heeft de berichten centrale hem ontvangen. Vraag is wat gebeurt er lijkt me vanaf de berichten centrale(s) naar de ontvanger.
Hoi Bir,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat je naar 1 nummer niet kunt sms'en.



Je geeft in jouw tweede bericht aan dat het sms'je wel verzonden wordt vanuit jouw telefoon. Hiermee kunnen we nog niet bepalen of het sms'je wel doorgestuurd wordt naar de juiste persoon. Het kan zijn dat het sms'je in het netwerk blijft hangen. Om dit uit te sluiten, kun je een kleine test doen.



Als je graag wilt weten of degene waar jij een sms-bericht naar hebt gestuurd, deze ook heeft ontvangen, kun je een ontvangstbevestiging instellen. Je ontvangt deze bevestiging als bericht op je telefoon zodra het bericht is ontvangen op het toestel van degene die je sms't. Let op: dit is geen bevestiging dat deze persoon het bericht ook heeft gelezen!



Hoe je dit dan precies doet? Je stelt een sms'je op zoals je dit normaal ook zou doen. Alleen begin je dit bericht met *0#. De persoon die het bericht (hopelijk) ontvangt, zie deze eerste tekens niet staan. Dit ziet er dan ongeveer als volgt uit:



*0# Hoi Pietje, wat gaan we eten vanavond. Ik stem pizza 😉



Ik ben heel erg benieuwd of jij een bevestiging krijgt. Dit kan even duren maar in de meeste gevallen krijg je de bevestiging direct. Houd je ons op de hoogte?



@Maikel.twinnie & A.Hello-to-you, heel erg bedankt voor de aanvullingen! Ga vooral zo door :)



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Sms en mms'. Zo houden we het forum overzichtelijk.



Groetjes,

Angela

Reageer