.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik meer betaal voor het bellen naar het ene nummer dan naar het andere nummer?

  • 27 January 2016
  • 5 reacties
  • 134 Bekeken

Hoe kan het dat een gesprek van 2 minuten naar een vast nummer in Leiden duurder uitvalt dan een gesprek van 10 minuten naar een vast nummer in Rotterdam?
icon

Beste antwoord door Angela 29 January 2016, 09:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marcelinefaye,

Welkom op het forum!

Een gesprek naar een vast nummer kan in kosten verschillen met een ander gesprek naar een vast nummer als het gaat om een betaald nummer. Zo zijn 0900-nummers maar ook 0800 of 088 nummers betaalde nummers. Kan het in jouw geval over een betaald nummer gaan?

Groetjes, Caspar
Hi Caspar, het betreft twee vaste huistelefoons van vrienden en familie...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marcelinefaye,

Dat zou dan gewoon hetzelfde tarief moeten zijn natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat dit een beetje verwarrend kan overkomen!

Ik heb jouw factuur bekeken en hierop het verbruik. Natuurlijk heb ik specifiek gekeken naar het bellen naar vaste nummers. Ik kan jou het verschil uitleggen. Op het moment dat jij 10 minuten belde naar een vast nummer in Rotterdam, was jij nog niet over je belbundel heen. Ergens in het gesprek is dit wel gebeurd. Dit betekent dat jij een deel van het gesprek binnen bundel hebt gebeld en een deel buiten de bundel.

Het gesprek van 2 minuten is volledig buiten de bundel gevallen. Dit vertelt ons direct dat het gesprek van 10 minuten dus minimaal voor 8 minuten binnen de bundel is gevallen. Maakt dit het wat duidelijker?

Groetjes,
Angela
Bedankt Angela! Zoiets had ik zelf ook al bedacht maar het is fijn dat jij het bevestigd.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Marcelinefaye,

Namens Angela; Graag gedaan! Top dat je zelf ook al het vermoeden had dat dit het was. Gelukkig is het nu helemaal duidelijk voor je.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden 😃.

Groetjes,
Estelle

Reageer